kvalmebakken...?
Fra : taina

Dato : 31-05-08 17:45

Pyyyyyha, aldrig har jeg oplevet noget så slemt, som når min hankat går
på bakken. Det lugter rigtig rigtig grimt og kan stinke hele huset op,
hvis jeg ikke lige får lukket døren, efter at han har været på bakken.
Min hunkats efterladenskaber er nærmest velduftende i sammenligning...

Jeg kan forstå, at der er forskel på dyr, men det her er altså ekstremt.
Der må være noget i middens mave, der ikke virker!! Men jeg kan ikke
gennemskue hvad og håber, at I har en ide?

Han har lige været på dyrehospital og blive opereret for navlebrok. Her
luftede jeg også lugteproblemet, men det virkede ikke som om, det
bekymrede dr. dyr.
Der blev også taget urinprøve (mit ønske), der viste, at der er celler i
urinen. Han har fået en ekstra omgang antibiotika pga. dette. Jeg synes
også, at han lugter ud af munden, men dr. dyr siger, at tænderne er, som
de skal være.

Det sidste døgn (hvor han OG kattebakke har boet i mit soveværelse -
YRK!) har jeg desuden lagt mærke til, at han nyser meget. Han har gået
ude i en måned eller to, kan det måske handle om orm? I går lå han på
min arm, og snottet flød - men kan det også handle om, at han stadig var
påvirket af bedøvelsen?

Jeg har i øvrigt skiftet foder for en måned siden, måske er
lufteproblemet blevet værre efter det. Kan det være foderskiftet i sig
selv, der giver bøvl, eller skal jeg overveje at skifte tilbage til det
gamle?

mvh. tina

- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Camilla Baird

Dato : 31-05-08 19:20

> [...]
> lufteproblemet blevet værre efter det. Kan det være foderskiftet i sig
> selv, der giver bøvl, eller skal jeg overveje at skifte tilbage til det

Min første tanke er - er katten kastreret? Ukastrerede hankatte lugter
ganske forfærdeligt i bakken! Men eftersom han er blevet opereret for
navlebrok, formoder jeg, at han også er kastreret

Det kan bestemt godt være foderskiftet, der gør, at hans
efterladenskaber lugter voldsomt - prøv at gå tilbage til det gamle
foder for at se, om det har nogen effekt.

Mht snottet - han burde ikke være snottet, heller ikke i forbindelse med
bedøvelsen...

Med venlig hilsen
Camilla Baird
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : taina

Dato : 01-06-08 01:11

> [...]
> foder for at se, om det har nogen effekt.
>
> Mht snottet - han burde ikke være snottet, heller ikke i forbindelse med

Han er kastreret som killing - det er bare mig, der tager det som en
selvfølge, at de er det, sorry

Det er i øvrigt kun ved afføring, at det lugter - når han bare tisser,
er der ingenting. Det lugtede også før, ved det gamle foder, men ikke så
slemt som nu. Jeg må lige overveje det foder der - er temmelig
foderforvirret, men det må jeg nok hellere lave et nyt indlæg om.

mvh. tina

Fra : OZ3BTO

Dato : 31-05-08 23:13

"taina" <tinachristoffersenKATTE@BAKKEhotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> lufteproblemet blevet værre efter det. Kan det være foderskiftet i sig
> selv, der giver bøvl, eller skal jeg overveje at skifte tilbage til det

Jeg ville starte med fodret

Hvis vores misser får noget med fisk eller kylling kan det også stinke
voldsomt .. Så voldsomt at det kan lugtes i hele huset.. Ja selv i mit PC
rum hvor her ellers stinker af røg og hamp

Fra : taina

Dato : 01-06-08 01:13

> [...]
> voldsomt .. Så voldsomt at det kan lugtes i hele huset.. Ja selv i mit PC
> rum hvor her ellers stinker af røg og hamp

Fisk eller kylling... det er noteret. Tak for tippet!

mvh. tina

Fra : Bjarne

Dato : 01-06-08 06:03

taina skrev:

> [...]
> lufteproblemet blevet værre efter det. Kan det være foderskiftet i sig
> selv, der giver bøvl, eller skal jeg overveje at skifte tilbage til det

Foderet spiller en meget stor rolle. Dengang da vi fodrede kattene med
dåsemad og billigt tørfoder, kunne stanken godt være slem.

Helt generelt har jeg de bedste erfaringer med Happy Cat fra Zooplus,
som fås i forskellige variationer. Ingen problemer med kattebakken og
afprøvet af mere end 10 meget forskellige katte.

Desuden har vi udelukkende overdækkede kattebakker. Det hjælper også.

Konkret med din kat gætter jeg på, at maven er gået i kludder, fordi den
har fået antibiotika efter operationen. Det ødelægger mavens naturlige
tarmflora.

Bjarne

Fra : taina

Dato : 02-06-08 06:07

> [...]
>
> Konkret med din kat gætter jeg på, at maven er gået i kludder, fordi den
> har fået antibiotika efter operationen. Det ødelægger mavens naturlige

Maven gik i udu før operationen, ellers ville jeg være tilbøjelig til at
give dig ret. Jeg husker Happy Cat til når jeg skal lægge foder om, tak
for tippet

Desærre duer overdækkede bakker ikke her i huset - jeg har en kat, som
sætter sig på kanten i åbningen, og DET er et hyr at gøre rent...

mh. tina

Fra : Inge

Dato : 01-06-08 11:18

> [...]
> lufteproblemet blevet værre efter det. Kan det være foderskiftet i sig
> selv, der giver bøvl, eller skal jeg overveje at skifte tilbage til det

Det kan godt være bændelorm der får det til at stinke så slemt. Det havde
min kat da jeg fik hende. Selvom bakken stod i badeværelset mange meter fra
min seng, kunne stanken godt vække mig om natten. Da jeg så en dag så et
ormeæg komme ud af rumpen, fik hun en pille mod bændelorm og siden har der
ikke været noget i vejen.
mvh
Inge

Fra : taina

Dato : 02-06-08 06:09

> [...]

> ormeæg komme ud af rumpen, fik hun en pille mod bændelorm og siden har der

Jamen så vil jeg ikke vente, til der kommer æg ud, men straks hive fat i
dr. dyr igen

mvh. tina