Tortie-kontoen
Fra : Marianne Hellemose

Dato : 25-05-08 14:28

Jeg vil ikke mere være fast bruger på NG'en så det vil være fjollet og
besværligt at have Tortie-kontoen .-((

Så hvad gør vi, skal jeg returnere penge eller skal vi give dem til en eller
flere katte-org. eller sidder der en, der brænder for at føre den videre
???

--
Marianne Cat Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Steen Hansen

Dato : 25-05-08 15:35

On Sun, 25 May 2008 15:28:09 +0200, "Marianne Hellemose"
<catsKATTE@BAKKEwebnetmail.dk> wrote:

> [...]
>flere katte-org. eller sidder der en, der brænder for at føre den videre

Undskyld Marianne, men når man deltager i en ophedet debat, kan det
mange gange flyde med ukvemsord, og folk siger/skriver mange ting som
de senere fortryder, og tonen kan blive hård og ubarmhjertig, og denne
gruppe har i allerhøjeste grad været forskånet for den slags
udgydelser, så det er måske nok første gang du oplever et personligt
angreb.

Personangrebne begynder når modparten indser at deres egne argumenter
ikke holde, og derfor ser sig nødsaget til at nedgøre sin modstander
personligt, første gang det sker gør det ondt, men du kan ikke
argumentere mod/med en person der griber til den slags perfide angreb.
Glem vedkomne, og ignore vedkomnes indlæg i fremtiden, og fokuser på
de mange andre mennesker du har en positiv dialog med, uanset om i så
er enige eller ej

Så jeg syntes du skal sove på det, og så vende tilbage imorgen med
friske øjne, og så håber jeg på at du skriver at du har fortrudt dette
indlæg.

Jeg er sikker at mange af dine kattevenner her er utroligt kede af
dette indlæg fra dig, så selvom jeg måske ikke er den rigtige til
dette vil jeg anmode andre om at også andre brokker sig over dette
indlæg fra dig

Steen

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 25-05-08 16:01

"Steen Hansen" <test@test.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> dette indlæg fra dig, så selvom jeg måske ikke er den rigtige til
> dette vil jeg anmode andre om at også andre brokker sig over dette

Ja, jeg vil også godt brokke mig, Marianne, du er den mest kompetente til
tortie-tjansen, så tænk over det en ekstra gang!
Det er usenet, og sådan går det ind i mellem!

Og steen!, selvom jeg ofte synes at du er *** irriterende med dine
evindelige enslydende indlæg, så er jeg i bund og grund enig med dig, og
flot at du kommer med sådan et indlæg som det ovenstående.

Mvh. Marie

Fra : JB

Dato : 25-05-08 16:11

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:g1buve$2ber$1@newsbin.cybercity.dk...

> [...]
> evindelige enslydende indlæg, så er jeg i bund og grund enig med dig, og
> flot at du kommer med sådan et indlæg som det ovenstående.

Jeg er helt enig med Steen og Marie.

Vi vil ikke undvære Marianne.

Hilsen
Jytte

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 26-05-08 08:59

"JB" <vingekattenfjern@mail.dk> skrev i en meddelelse

> "Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i
> [...]

Hørt, hørt !!!

Venlig hilsen, Anelise

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 25-05-08 17:49

*ggg' I er søde, tak .-))) men jeg er ikke så aktiv her, mere, og disse
debatter "genere" mig lidt, det er som om tiden er gået i stå (

Jeg er sikker på at der sidder andre der kan gøre det samme lige så godt,
måske endda bedre, I ved, det med nye øjne og nyt blod.

--
Marianne Cat Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : vvv

Dato : 25-05-08 17:54

"Marianne Hellemose" <catsKATTE@BAKKEwebnetmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg er sikker på at der sidder andre der kan gøre det samme lige så godt,
> måske endda bedre, I ved, det med nye øjne og nyt blod.

Tjaa

Hvis man er tyndhudet, er det vel en fornuftig konsekvens at tage.

vv

Fra : Ragna

Dato : 25-05-08 19:08

Altså Marianne, kattegruppen kan slet ikke undvære dig, så jeg håber meget,
at du bliver.
Tortie-kontoen "er" bare dig. Det kan der altså ikke laves om på!
Det betyder vel ikke så meget, at du ikke skriver så meget her for tiden,
for når det brænder på, og man har brug for et par fornuftige ord fra din
kant, er du altid sød til at hjælpe.
Jeg har i hvert fald et par gange fået et godt råd fra dig ved at skrive til
dig via kattehjemmesiden, og det har jeg været meget taknemlig for.

--
Venlig hilsen, Ragna

Fra : Tove Krieger

Dato : 25-05-08 21:26

> [...]
> kompetente til tortie-tjansen, så tænk over det en ekstra gang!
> Det er usenet, og sådan går det ind i mellem!

Selvfølgelig skal du da fortsætte Marianne. Er der nogen der generer
dig så kom dem dog i filteret, det plejer jeg at gøre når det bliver
for hedt. Vi kan ikke undvære dig, så vil du ikke nok ? - PLEASE.

> Og steen!, selvom jeg ofte synes at du er *** irriterende med dine
> evindelige enslydende indlæg, så er jeg i bund og grund enig med
> dig, og flot at du kommer med sådan et indlæg som det ovenstående.

Jeg har også haft mine diskussioner med Steen (dem husker han helt
sikkert ). Jeg tror såmænd ikke at han generelt har noget imod
katte, så jeg er da også tilbøjelig til at give ham ret i de fleste
ting. Blot ikke det med aflivning, der sætter jeg grænsen, for så
kan han da være glad for at han ikke levede i Oltidens Egypten, og
hans nabos kat generede ham. Da var der dødsstraf for at dræbe en
kat, også selvom det var uforsætligt.

I det store og hele har vi jo haft denne diskussion omkring udekatte
faktisk indtil hudløshed, og det er sjældent at bølgerne ikke har
gået højt. Vi må alle respektere hinandens meninger, selvom det kan
være svært at blive enige, og helt ærligt så tror jeg faktisk ikke
at der bliver enighed i det spørgsmål nogensinde.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Steen Hansen

Dato : 25-05-08 22:43

On Sun, 25 May 2008 22:26:01 +0200, "Tove Krieger"
<minimiv_nospam_@privat.dk> wrote:

>Selvfølgelig skal du da fortsætte Marianne. Er der nogen der generer
>dig så kom dem dog i filteret, det plejer jeg at gøre når det bliver
>for hedt. Vi kan ikke undvære dig, så vil du ikke nok ? - PLEASE.

Mine indlæg er idag som oftest skrevet til personer som ikke
umiddelbart virker bekendt på mig, og måsker derfor ikke kender til
både risikoen ved en fritgående katte, samt som så mange andre
katteejer er de ikke blevet informeret om mark og vejfred, det
forsøger jeg så at rette op på. I der kender mine indlæg kan jeg så
kun anbefale at ignorere mig.

> [...]
>kan han da være glad for at han ikke levede i Oltidens Egypten, og
>hans nabos kat generede ham. Da var der dødsstraf for at dræbe en

At aflive katten er så absolut heller ikke i min smag, men kommer det
til valget mellem min kones ret til ar kunne trække vejret i sit eget
hjem og min nabos påståede ret til at lade sin kat gå frit - ja så
ryger katten. Men jeg ville helt klart foretrække en lov som gjorde
det muligt at straffe katteejeren frem for katten.

Og jo jeg husker vores diskussioner
Men i modsætning til andre diskussioner husker jeg dem også som ført i
en sober tone.

Og hvis du lover ikke at fortælle det til nogen, så kan jeg idag
faktisk også godt falde i svime over nogle af kattebillederne. Men det
må helst ikke slippe ud, det kunne ødelægge mit image som kattehader.

Steen

Fra : Tove Krieger

Dato : 26-05-08 13:27

> [...]
> faktisk også godt falde i svime over nogle af kattebillederne.
> Men det må helst ikke slippe ud, det kunne ødelægge mit image som

Jeg har et tastatur der er censur på, så der slipper ihvertfald ikke
noget ud herfra.