Vådfoder?
Fra : Pia Wittendorf

Dato : 24-05-08 13:47

Hej.
Skal lige hvordan I andre fodre med vådfoder. Min norske skovkat får det
2 gange om ugen(har altid tørfoder at spise) men han elsker vådfoder og
vil lige høre om det vægtmæssigt er forsvarligt at give det hver dag?
Han er 15 mdr, kastereret og vejer ca. 6 kg.

Med venlig hilsen
Pia Wittendorf
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 24-05-08 13:58

"Pia Wittendorf" <tikkakatKATTE@BAKKEhotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> vil lige høre om det vægtmæssigt er forsvarligt at give det hver dag?
> Han er 15 mdr, kastereret og vejer ca. 6 kg.

Mine 3 (to ragdoll, og en skovkattebld.) får hvad der svarer til en
spiseskefuld hver aften hver, det er et fint ritual som de nyder.
jeg er så lusket at det bliver udnyttet, hvis de skal have malt eller anden
form for medicin, så er det som regel lettere at snyde dem.

Mvh. Marie

Fra : Denise

Dato : 24-05-08 14:07

Pia Wittendorf wrote:
> [...]
> vådfoder og vil lige høre om det vægtmæssigt er forsvarligt at give
> det hver dag? Han er 15 mdr, kastereret og vejer ca. 6 kg.

Vores misser får en dåse Hills vådmad hver morgen til deling og en pose
Hills vådmad om aftenen. Tørmaden står frit fremme hele dagen.
Hvis du føler han begynder at blive for tyk, så kan du gå over til light
produkter, det findes også som dåser og som tørmad. Og ellers kan du bruge
Hills W/D fra dyrlægen.

--
Hilsen Denise
Se: www.mit-katteforum.dk

Fra : Helle Jensen

Dato : 24-05-08 14:55

Hej
Mine 4 katte (6-9 kg.) delte ca. 1 dåse om dagen. Det er vist ikke
særligt sundt, for meget salt og sukker osv. men de hhavde Hills siciens
plan stående til fri afbenyttelse. De spiste aldrig op men var let
overvægtige. Nu har jeg en sukkerkat så det er en helt anden historie.
Men generelt tror jeg nok at godbidder er bedre som rå mad : sild,
hjerter, kalkun osv.

Helle Jensen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Pia Wittendorf

Dato : 24-05-08 15:31

> [...]
> overvægtige. Nu har jeg en sukkerkat så det er en helt anden historie.
> Men generelt tror jeg nok at godbidder er bedre som rå mad : sild,

Okay, der er åbenbart lige så mange meninger som der er katte
Prøver mig frem og ser hvad der sker

Fra : Denise

Dato : 24-05-08 17:56

Helle Jensen wrote:
> [...]
> var let overvægtige. Nu har jeg en sukkerkat så det er en helt anden
> historie. Men generelt tror jeg nok at godbidder er bedre som rå mad

Hvis du bruger det gode vådmad, så er der ikke for meget salt og sukker i
efter min mening. Og ekstra væske er altid godt.
Men er iøvrigt enig i, at forskellige former for rå ting er godt hvis de vil
have det, som kylling, kalkun, tartar osv. Et par af vores får daggamle
kyllinger et par gange om ugen og kogt sejfisk et par gange, for
afvekslingens skyld.

--
Hilsen Denise
Se: www.mit-katteforum.dk

Fra : Studo

Dato : 24-05-08 20:40

den Sat, 24 May 2008 14:58:04 +0200, Torben og Marie-louise Ager skrev:

> [...]
> så lusket at det bliver udnyttet, hvis de skal have malt eller anden
> form for medicin, så er det som regel lettere at snyde dem.

Jeg deler en dåse (400g) over tre dage. Til en kastreret hankat, alm.
huskat, der vejer lige over 5kg.

Grunden til at jeg skriver her, er at min erfaring med medicin i maden
ikke er for god. Der skal en dåse tun til, så kører det til gengæld også
ned.
I dåsemaden reagerer han prompte, med at beklage sig og lade maden stå.
Gerne op til et par dage, hvor jeg så ikke tror at det er så hulens
effektivt med så lille en dosis. Derfor tun.
At få en pille ned i halsen på ham vil blive grimt. Bare når han skal
have dryp i nakken er det svært nok at holde ham, selvom det er ved at
blive bedre.

Fra : jytte jensen

Dato : 24-05-08 22:54

> [...]
>vil lige høre om det vægtmæssigt er
>forsvarligt at give det hver dag?
>Han er 15 mdr, kastereret og vejer ca. 6 kg.

Vådfoder indeholder store mængder vand, så man får ikke nær så
meget for pengene som ved tørfoder. Men hvis du giver det som en
lille godbid, f.eks. hver aften bliver din kat ikke overvægtig.

Jytte