at afreagerer
Fra : Helle Jensen

Dato : 24-05-08 06:36

Har lige brug for at lukke noget damp ud....
Som jeg har skrevet har min skønne angora, Kahlua på 9 år fået
sukkersyge. Han er svær at regulerer og jeg støver rundt på nettet for
al den info jeg kan få og man bliver jo klogere. F.eks. er det en kæmpe
trøst at finde så mange velregulerede katte og hunde der lever i bedste
velgående....MEN JEG ER SÅ TRÆT AF, folk der på et nanosekund kan
vurderer at det er synd for katten og at jeg nok burde aflive den.
Desværre er situationen den at jeg aldrig selv fik børn og det giver så
alle mennesker retten til at vurderer at det er derfor jeg kanaliserer
al min energi og kærlighed over på mine dyr.......NEJ det er sku ej!!!
Havde jeg haft 15 børn ville jeg stadig 'redde' ligeså mange dyr. Det er
ihvertfal hverken tid el. økonomi der afgør om mine dyr skal aflives. Er
det i hvirkeligheden folk der søge en forklaring på hvorfor de er mere
kyniske mht. dyr og ville gøre kort prosess, end jeg, og så er det jo
vældig plausibelt at det er fordi 'hun ingen børn har' ???

Og hvordan er det lige flosklen kattekoner ??? sandheden er jo at folk
der kan li katte elsker deres selvstændighed og folk der mest er til
hunde har et større behov for kærlighed og ikke omvendt!

ik' eller von' ???

Med venlig hilsen
Helle Jensen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Kate

Dato : 24-05-08 10:38

Helle Jensen <helle.vKATTE@BAKKEjensen.mail.dk> wrote in

> [...]
> giver så alle mennesker retten til at vurderer at det er derfor
> jeg kanaliserer al min energi og kærlighed over på mine

Kender godt følelsen, begge to.
Jeg har også indimellem fået bemærkning om at "så skal den da aflives?"
når en kat eller kanin har været syg. Nej, sguda ikke uden en diagnose
og evt. behandling.
Heller ikke jeg har fået børn og jeg har også mødt holdningen om at
kattene er mine børn. Nej, de er katte og skal behandles som sådan i
min verden.

Min mors kat fik fornyligt sukkersyge og min mor var fuldstændigt
opløst fordi hun troede det var en dødsdom for katten, en skovkat på
ca. 7år. Efter behandling hos dyrlægen er han blevet den samme gamle
kat, han får specialkost og medicin, ikke insulin. Siden han kom på
medicin og den nye kost har han taget al de på han havde nået at tabe
sig inden min mor reagerede. Han havde tabt sig temmeligt meget på kort
tid, åbenbart. Katten er helt klart ikke syg i sin egen verden efter
han kom i behandling.

Så mit råd er at ignorere ignoranterne () og gøre som du mener er
rigtigt i forhold til din kat, du er nemlig den eneste der kender den
godt nok til at vide hvornår nok er nok.

--
Kate

Se kattenes have og andre ting om mit liv med katte.
http://oliwer.dk/
gerne ældre.

Fra : Ben

Dato : 24-05-08 18:28

Hej Helle.

Jeg vil gerne tilkendegive min mening i forbindelse med dit indlæg.

Svaret er ganske enkelt det at du har nogle valgmuligheder og har truffet et
valg ud fra hvad du mener er bedst for dig og din mis.

Det må og kan ikke være andet end det rigtige valg, det vedrører jo kun jer.

Jeg selv sammenligner ikke min mis med et menneske, men holder lige så meget
af den som jeg holder af mennesker - måske mere - i nogle situationer.

Det er trist for dig at din mis er blevet syg, men dejligt at tænke på at du
tager dig af sygdommen.

Jeg ønsker for jeg at i også fremover vil have et godt liv sammen.

Venlige hilsener fra

Ben

Fra : Siri

Dato : 24-05-08 19:03

Og jeg har for 3. gang forsøgt at poste et opbaknings-indlæg til dig....
Kender altfor godt problemet.
Prøver igen
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Helle Jensen

Dato : 24-05-08 23:04

skriv bare løs på helle.v@jensen.mail.dk
ved ikke hvad problemet er med disse mailadresser...funker ikke!

Fra : Denise

Dato : 24-05-08 19:20

Ben wrote:
> [...]
> på at du tager dig af sygdommen.
>
> Jeg ønsker for jeg at i også fremover vil have et godt liv sammen.

Er helt enig. Har hørt dette SÅ mange gange, så jeg nok er blevet immum og
hovedrystende over for sådanne kommentarer. Og jeg er da sikker på mange
synes jeg også er alt for meget mht til mine katte, men dem om det.
Held og lykke med missens regulering og glem de dumme kommentarer, der er
bare nogle der ikke forstår og katteglade mennesker.

--
Hilsen Denise
Se: www.mit-katteforum.dk

Fra : Helle Jensen

Dato : 24-05-08 23:06

Tak for alle de søde svar...troede bare det var mig der var nærtagende

Fra : majbrit nielsen

Dato : 27-05-08 20:24

> [...]
> der kan li katte elsker deres selvstændighed og folk der mest er til
> hunde har et større behov for kærlighed og ikke omvendt!

hey helle...
den har jeg også hørt rigtig mange gang..
eller du kan bare få en ny kat..
eller den kat skal da sove i et pengeskab...
jeg tudede i flere dage da gusen blev syg og gør det stadig med tanken
om at skulle undvære ham en dag..
men så længe man kan se de stadig har det godt skal man gøre hva man kan
for dem man elsker dyr eller menneske..
jeg føler virkelig med dig så skriv endelig,men det er ikk hver dag jeg
er på nettet så svaret kan godt vente på sig

Med venlig hilsen
majbrit nielsen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Kate

Dato : 27-05-08 21:14

majbrit nielsen <gusenmilleKATTE@BAKKEofir.dk> wrote in news:U-
ydnZwinthTwqHVnZ2dnUVZ8sijnZ2d@giganews.com:

> eller den kat skal da sove i et pengeskab...

Hæhæhæ, den bruger jeg selv om Lante og har en kollega som også har
fået ofret rigtigt mange penge på sin enekat, så en dag sagde jeg til
hende at vi da vidst snart skulle splejse om en bankboks til vores
misser Den slags bemærkninger tager jeg ikke så nært, men de andre
såsom "få en ny kat" og "vil du virkeligt ofre så meget på en kat" og
den klassiske " så skal den da aflives", de bemærkninger bli'r
stikrasende over.
Heldigvis er det ret få af mine kolleger som er så ufølsomme overfor
dyr, de fleste har eller har haft dyr og har samme holdning som mig.
Har man anskaffet dyr, har man anskaffet et ansvar, så ed sygsom af
vores dyr kan man heldigvis tale om det og få trøstende ord med på
vejen.
Et helt friskt eksempel er at min ene kollegas hund blev meget syg i
weekeenden og hun tog akut fri igår for at tage den til dyrlæge. de
fleste spurgte til hunden da hun kom idag. Det er dejligt med sådan
nogle kolleger.