Nyhedsbrev - til/fra-meld
Fra : Martin

Dato : 19-07-01 15:29

Hejsa,

Jeg ønsker at lave en nyhedsbrevs-liste på mit FP2000 websted. Folk skal
kunne tilmelde sig direkte på siden, og jeg skal så bare sende én mail, som
så sendes til alle tilmeldte. Der skal også være en frameld-funktion.

Kan dette gøre direkte i FP2000 eller via java-script? Jeg har adgang til at
ligge cgi-scripts på siden, men ikke databaser. Jeg ønsker ikke en eller
andet webbaseret reklame-søjle-amerikansk ting.

Hjælp og råd modtages med stor tak!

Hilsen
Martin

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 20-07-01 11:05

Den 19 jul 2001 skrev Martin følgende i

> [...]
> til at ligge cgi-scripts på siden, men ikke databaser. Jeg ønsker ikke
> en eller andet webbaseret reklame-søjle-amerikansk ting.

Du er nød til at gemme en liste med de tilmeldte e-mail adresser på
serveren. Dette kan gøres i en .txt fil eller en database. Derudover skal
brugerne jo kunne skrive/slette på denne liste. Du er mao tvunget til at
bruger noget serversideteknologi (PHP, JSP, CGI eller ASP m.fl.).

Om FP2000 har en mailinglist-funktion, ved jeg ikke, men javascript kan svjv
ikke klare opgaven. Dermed bliver den oplagte mulighed brug af CGI, som du
har adgang til. På:
http://www.hotscripts.com/Perl/Scripts_and_Programs/Mailing_List_Managers/
er der en række Perl scripts, som måske kan være det, du leder efter.

Kasper Damkjær
www.damkjaer.net

Fra : Kurt Tønnersen

Dato : 20-07-01 14:16

Martin wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:
> [...]
> ligge cgi-scripts på siden, men ikke databaser. Jeg ønsker ikke en eller
> andet webbaseret reklame-søjle-amerikansk ting.

Hej Martin.

Der findes faktisk et dansk system, dog ikke helt uden reklamer, men
reklamerne er ret diskrete. De script du skal bruge og sætte op på din
hjemmeside indeholder kun et (diskret) logo med link.
Ud over muligheden for tilmelding til nyhedsbrev, gives der mange andre
muligheder som du som administrator bestemmer.
Du skal bare kopiere de script der stilles til din rådighed og sætte dem ind
på din side.
Håber det løser dine problemer. Klik på www.groupcare.dk

--
Brug Validator service: http://www.html.dk/validator
- Tast din URL én gang, og validér dokumentet hos 12 validatorer