katteregister.dk
Fra : Klaus G.

Dato : 19-05-08 17:21

Hej.

Vores Bølle som altid plejer at komme hjem hver dag, er ikke kommet hjem og
har nu været væk i et par dage. Så begynder man jo at tænke det ene og det
andet. Og vi ville lige såen "for sjov" se om man kunne slå ham op på
www.katteregister.dk men det var ikke muligt, den sagde at hans nummer ikke
fandtes.

Så er mit spørgsmål:
Hvor hurtig er den side til at opdatere? Det er 4mdr siden han fik sin
tatovering, så man burde synes de ville ha' fået ham ind i deres system,
eller hvad?

Har nogle venner hvis hankat også løb væk. Der gik en måned, så fik de en ny
kat, dagen efter kom den gamle hjem igen. Så gad vide hvad de laver de katte
når de såen render væk i noget tid. Den omtalte kat er ligesom vores Bølle
også kastreret...

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Dorthe Christensen

Dato : 19-05-08 19:41

> Hej Klaus

Jeg synes ikke der plejer at gå så lang tid - max 3 uger efter at katten
er blevet ørermærket plejer man at få papirerne fra Dansk katteregister.
Det kan jo også være den dyrelæge der har kastereret din kat der er lidt
langsom i optrækket det er jo ham/hende der skal give registret besked.
Prøv at rette henvendelse til dyrlægen

Mvh

Dorthe C.

Med venlig hilsen
Dorthe Christensen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Gertrud Hovgaard

Dato : 19-05-08 20:28

> [...]
katte
> når de såen render væk i noget tid. Den omtalte kat er ligesom vores Bølle

Der er også her du kan søge:http://www.dansk-katteregister.dk/. Held og
lykke med det

Med venlig hilsen
Gertrud Hovgaard
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Klaus G.

Dato : 21-05-08 17:47

Hej.

Tak for jeres svar.

Det viste sig at fruen havde prøvet på www.dansk-katteregister.dk og ikke på
www.katteregister.dk . Da jeg kom hjem skrev jeg så den her tråd. Og da
fruen kom hjem fandt hun ørenummeret og vi prøvede så på
www.katteregister.dk hvor vi fandt hans info.

Nå men han er ikke kommet hjem endnu og håbet for at han selv kommer hjem er
så småt ved at forsvinde. Så der må et par sedler op og så må vi se om der
er bid, ellers skal der jo nok findes en ny kat :(

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Siri

Dato : 21-05-08 20:37

> [...]
er> så småt ved at forsvinde. Så der må et par sedler op og så må vi se om der
> er bid, ellers skal der jo nok findes en ny kat :(

Giv ikke op!
Katte vender hjem og bliver fundet på særeste vis......
Et par venner af mig satte - på min foranledning - opslag op som følger:
- Opslag med kopi af sort-hvid foto (eller farve, hvis man kan) med
beskrivelse af katten, og 'vi savner mis!'....!!!!
- Opsætning "overalt": I supermarkeder - på biblioteker - på lygtepæle
på hver vej i kvarteret.
Det sidste gav pote: Mis var flyttet ind hos ny madmor et par gader væk.
Endnu en af den, der intet anede om øremærkning! Mis er nu hjemme igen,
og alle er glade.
Nogle katte flytter selv, pga f eks ændret foder og andre muligheder for
mad andetsteds!
Og så er der 'Toves trick': udlov en mindre dusør til kvarterets børn,
og bed dem fortælle deres venner og skolekammerater og sportsklub m.m.
om det. Det bliver et stort netværk, med forældrene, ikke mindst. En
50'er kan blive til pænt meget slik....
I sidste instans: Hent en anden, kærlig misseven på nærmeste internat.
Den kan aldrig erstatte den, man mister.
Men den er en ny ven i eens liv......
Jeg har mine to "genbrugs-katte" fra vildkat.dk - tak, Dorthe!
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Klaus G.

Dato : 21-05-08 21:18

> Giv ikke op!
Gør vi heller ikke, men vi savner nu vores Bølle rigtig meget. Og synes der
ligsom "mangler" noget i hverdagen uden en kat i huset til at lege, hygge
osv..

> [...]
> Det sidste gav pote: Mis var flyttet ind hos ny madmor et par gader væk.
> Endnu en af den, der intet anede om øremærkning! Mis er nu hjemme igen,
Noget jeg kan blive godt og grundig sur/hidsig over er folk som begynder at
fodre andre folks katte, de skulle simpelthen have slag med en skovl!
Halsbånd og øretatoo burde ligsom at få et eller andet til at sige "jamen
hallo, den kat ligner en der i forvejen har en ejer". Plus pelsen på sådan
en kat der har fået superduper mad hele dens liv, det kan man altså meget
meget nemt se. Vildkatte ser jo pjuskede og "hærget" ud og de har sjovt nok
ikke halsbånd eller tatoo i øret.

> Nogle katte flytter selv, pga f eks ændret foder og andre muligheder for
> mad andetsteds!
Vi har jo sådan forkælet vores lille bølle, Royal Canin tørfoder, prøvet
aalt muligt forskelligt dåsemad, men han ville kun sit tørfoder. Han får
rejer relativt tit osv osv osv.. Så hvis han finder bedre mad andetsteds, ja
så vil jeg dælme godt vide hvad han synes om :)

> [...]
> og bed dem fortælle deres venner og skolekammerater og sportsklub m.m.
> om det. Det bliver et stort netværk, med forældrene, ikke mindst. En
Ja, det har vi overvejet rigtig meget. Vi bor et sted med ca. 150huse en
skole og fritids ordning, så der er ikke så mange huse at "gennemsøge" :)
Men når han har været væk i en uge, så kommer der gang i printeren og der
bliver sat sedler op.

> I sidste instans: Hent en anden, kærlig misseven på nærmeste internat.
Vi vil meeget gerne have noget lidt ekstra langhåret kat igen. Det har Bølle
og for dælen han er blød og nuttet :)

> Den kan aldrig erstatte den, man mister.
Rigtigt, alle katte har noget "specielt" over sig. De har hver deres
personlighed, kunstner, tricks osv..

> Men den er en ny ven i eens liv......
> Jeg har mine to "genbrugs-katte" fra vildkat.dk - tak, Dorthe!
Vi fortrækker at få en kat fra killing af, men det skal absolut ikke
udelukkes at man kan forelske sig i en voksen kat.

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Steen Hansen

Dato : 24-05-08 12:32

> [...]
>meget nemt se. Vildkatte ser jo pjuskede og "hærget" ud og de har sjovt nok

Det triste er jo nok desværre ikke, at katten har fundet et nyt
madhus, men derimod ligger i en eller anden vejkant desværre.

Jeg vil anbefale at i til jeres næste kat får en indhegning den kan
være i, og dermed både undgå at den ender under nogle bilhjul eller at
en anden famile overtager jeres kat.

Samtidig bliver jeres kat så heller ikke en plage for sine omgivelser,
og i følger samtidig dansk lovgivning.

Steen

Fra : Klaus G.

Dato : 25-05-08 20:32

> Det triste er jo nok desværre ikke, at katten har fundet et nyt
> madhus, men derimod ligger i en eller anden vejkant desværre.
Jep.

> Jeg vil anbefale at i til jeres næste kat får en indhegning den kan
> være i, og dermed både undgå at den ender under nogle bilhjul eller at
> en anden famile overtager jeres kat.
Ingen indhegning her.

> Samtidig bliver jeres kat så heller ikke en plage for sine omgivelser,
> og i følger samtidig dansk lovgivning.
Så må folk jo sige det...

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Siri

Dato : 21-05-08 20:37

Fra : Siri

Dato : 24-05-08 11:54

> er> så småt ved at forsvinde. Så der må et par sedler op og så må vi se om
der

Undskyld min dobbeltpostning Det sker desværre af og til, ligesom
det også sker, at et længere indlæg forsvinder ud i cyberspace, pist
væk, æv.
Er der noget nyt?
Er Bølleskatten kommet hjem?
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Klaus G.

Dato : 25-05-08 20:34

> Undskyld min dobbeltpostning Det sker desværre af og til, ligesom
> det også sker, at et længere indlæg forsvinder ud i cyberspace, pist
> væk, æv.
Ja, det er træls, så kan et længere stykke arbejde være røget ud jo.

> Er der noget nyt?
> Er Bølleskatten kommet hjem?
Er han ikke nej.

Men vi har nu sat sedler op herude. På skolen, fritidshjemmet, sportshallen.
Fodgængerfeltet. Den store røde postDK postkasse, på stisystemet og hjørne
lygtepæle. Så nu må vi se om der er nogen der kan komme med lidt info.

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery