Pose under maven?
Fra : Gertrud Hovgaard

Dato : 18-05-08 14:22

Jeg har jo min pragtfulde hankat Leonardo(Sortemis),og han har fået
sådan en "hormonpose" under maven efter han blev neutraliseret.Jeg har
da set det før,det er ikke det,hved godt det ikke er unormalt,men jeg
kunne godt tænke mig at vide om der er noget man kan gøre så den blir
mindre eller væk?
Han er vildt aktiv,stormer ud og ind,gennembanker gulvtæpper og gulve
med sine yndlingspiberensere,og jeg vejer deres mad nøjagtigt til
hvert måltid,så hvad kan man mon gøre...nogen der har et tip?

Med venlig hilsen
Gertrud Hovgaard
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Tove Krieger

Dato : 18-05-08 15:04

"Gertrud Hovgaard" <gizmoKATTE@BAKKEpc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> gulve med sine yndlingspiberensere,og jeg vejer deres mad
> nøjagtigt til hvert måltid,så hvad kan man mon gøre...nogen der

Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Gertrud Hovgaard

Dato : 18-05-08 15:18

> Tove Krieger skrev:

> --
> Venlig hilsen Tove
> Beware of people who dislike cats

Og med det mener du ????? Jeg kan ikke se noget svar,eller skal jeg
finde mine briller

Fra : Tove Krieger

Dato : 18-05-08 15:35

> Og med det mener du ????? Jeg kan ikke se noget svar,eller skal
> jeg finde mine briller

Undskyld Gertrud. Jeg har røde ører. Kom til at trykke på "send" i
stedet for "klip". Det giver så en dobbeltpostning (fy Tove).

Håber du har set mit svar, som jo ikke forklarer hvorfor nogle katte
får hængemaver, så jeg håber at der er andre der evt. har en
fornuftig forklaring på fænomenet.

Fra : Tove Krieger

Dato : 18-05-08 15:13

> [...]
> det ikke er unormalt,men jeg kunne godt tænke mig at vide om der
> er noget man kan gøre så den blir mindre eller væk?

Jeg tror ikke, at der er så meget at gøre ved det. Det er vist det
samme med mange neutraliserede katte. Min hunkat er 7½ år, og hun
udviklede også lidt "hængemave" da hun blev steriliseret (hun var da
7 mdr.).

Hun er ikke for tyk, så det kan ikke være derfor. Jeg spurgte på et
tidspunkt dyrlægen, som sagde at det var meget normalt hos
neutraliserede katte, så det måtte jeg jo tro på. Nogle gange kan
det så skyldes overvægt, men hvis din kat ikke er overvægtig, så må
han nok lære at leve med det. Man kan jo ikke dressere katte til at
lave mavebøjninger (tror jeg) *GGG*

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 18-05-08 20:31

> [...]
> overvægt, men hvis din kat ikke er overvægtig, så må han nok lære at leve
> med det. Man kan jo ikke dressere katte til at lave mavebøjninger (tror

Mine tre steriliserede hunkatte har ikke hængemaver, men det har kastraten
Bølle, for ikke at såre ham kalder jeg det dog "svingskind", fordi det netop
svinger fra side til side, når han spurter afsted - og han er ikke
overvægtig.

venlig hilsen, Anelise

Fra : Tove Krieger

Dato : 18-05-08 20:46

"A. S. Nielsen" <nilleFJERNDETTE@jubii.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> "svingskind", fordi det netop svinger fra side til side, når han
> spurter afsted - og han er ikke overvægtig.

LOL "Svingskind" - det tror jeg at jeg vil til at bruge i stedet
for hængemave. Det lyder da lidt "finere".

Fra : Gertrud Hovgaard

Dato : 18-05-08 21:09

> Tove Krieger skrev:

> LOL
>
> --
> Venlig hilsen Tove
> Beware of people who dislike cats

Svingskind....ej,den var sød,den vil jeg også bruge,for det er det samme
hos Sorte,at det svinger fra side til side...nåååå,små misser

Og Tove du er da tilgivet,jeg sidder også tit og trykker med
flimrefingre,men vi er jo kvinder,så vi kan jo "multitaske",som min kære
søn siger,og det vil sige at tankerne bevæger sig nogle gange ikke helt
sammen med fingrene,eller hvad

Nå,men det ser ud til at Sorte må leve med sit svingskind,hehe,og ligeså
må jeg. Jeg takker for jeres svar,ha' en fortsat god aften,selvom den er
koooooold