sukkersyge
Fra : Helle Jensen

Dato : 18-05-08 07:20

Hej
Jeg har forsøgt at skrive til Gainsbourg og Majbrit Nilesen for mere
info om sukkersyge. Jeg får brevene i hovedet igen???
Kan nogen fortælle noget om diabetes. Hvis det er samme insulin:
Insulatard flexpen med human insulin, hvad er så erfaringen med at øge
dosis i starten samt når den er stabiliseret. hvor store doser og
kattens reaktion...er ved at give op! blodsukker pt. mellem 20 og 25 ved
2x2 enheder.

Med venlig hilsen
Helle Jensen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Camilla Baird

Dato : 18-05-08 08:11

> [...]
> dosis i starten samt når den er stabiliseret. hvor store doser og
> kattens reaktion...er ved at give op! blodsukker pt. mellem 20 og 25 ved

Kender du siden www.sukkerkat.dk?

Med venlig hilsen
Camilla Baird
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Helle Jensen

Dato : 18-05-08 08:15

Ja, en rigtig god side! Jeg har talt med charlotte og fået mere info om
Leia men syntes bare stadig at een reference ikke er nok. Ved nogen
hvorfor de to mail adresser på Gainsbourg og Majbrit ikke virker...det
er de adresser der er knyttet til siden her.
Helle

Fra : Kate

Dato : 18-05-08 13:03

Helle Jensen <helle.vKATTE@BAKKEjensen.mail.dk> wrote in news:-
_6dnYgDlKHvSrLVnZ2dneKdnZydnZ2d@giganews.com:

> Ved nogen
> hvorfor de to mail adresser på Gainsbourg og Majbrit ikke virker

Har du husket at fjerne KATTEBAKKE i adresserne, den indsætter
hjemmesiden nemlig automatisk hvis du sender fra hjemmesiden. Jeg
formoder det er en spamtrap, som vores webmaster har lavet.
Jeg ved ikke om Gainsbourg og Majbrit har profiler på hjemmesiden, men
ellers ved jeg man kan sende mail til dem derfra, hvis de har opgivet
en mailadresse.

--
Kate

Se kattenes have og andre ting om mit liv med katte.
http://oliwer.dk/
gerne ældre.

Fra : Helle Jensen

Dato : 18-05-08 14:02

ahhh, den kendte jeg ikke. Tak for det, prøver igen.....

Fra : Gainsbourg

Dato : 18-05-08 23:55

Jeg har først lige set din post.

> Kan nogen fortælle noget om diabetes. Hvis det er samme insulin:
> Insulatard flexpen med human insulin,

Har ikke brugt flexpen'en til katte kun almindelig kanyle, men præparatet
var vist det samme...

>hvad er så erfaringen med at øge
> dosis i starten samt når den er stabiliseret. hvor store doser og
> kattens reaktion...er ved at give op! blodsukker pt. mellem 20 og 25 ved
> 2x2 enheder.

Nu siger du "i starten". Hvor længe har du behandlet /hvor længe siden
diagnose?

Hvor gammel er katten? Overvægtig? Får den specialfoder, hvis ja, hvor mange
gange dagligt? Hvor mange gange i døgnet giver du insulin?

Hvilken dyrlæge monitorerer behandlingen og hvad siger blod og urin-prøver?

Det tager noget tid før man rigtig ser resultater - og man er under alle
omstændigheder nødt til at indstille sig på et højere blodsukker end ved
human patienter, for at have en margin ned til insulinchok (men 25 er stadig
for højt).

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : Helle Jensen

Dato : 19-05-08 07:06

hej gainsbourg
har sendt dig en mail med alle detaljer..

Fra : majbrit nielsen

Dato : 19-05-08 19:24

> [...]
> dosis i starten samt når den er stabiliseret. hvor store doser og
> kattens reaktion...er ved at give op! blodsukker pt. mellem 20 og 25 ved

da gusen startede på insulin fik han 2,5 enhed x 2 og jeg fik besked på
han max måtte få 2,5 pr kg han vejede men efter som han har været helt
oppe på 8x2 holder den vist ikk han vejede den gang kun ca 4,5 kg og i
dag vejer han 6 som jeg prøver at holde ham på.
hvis man sætter op i insulin skal der min gå 5 dage før man måler
blodsukkeret og sætter op igen...
men det er vigtigt man kan med sin dyrlæge i sådan et tilfælde..

Med venlig hilsen
majbrit nielsen
- Tøm kattebakken ved privat svar