En fjollet idé måske, men.....
Fra : Kate

Dato : 16-05-08 20:09

Nu er det jo sommer, solen skinner, alle er glade. For at gøre kattenes
glæde større har jeg i denne uge ladt et vindue ud til haven stå åben
hele dagen. Da jeg står op kl 4.30 har vinduet altså været åben fra ca.
4.30 til ca. 21 plus/minus lidt alt efter temperaturen om aftenen.
Succes, succes, de elsker det.
Nu kommer så den fjollede idé... Jeg vil gerne i en kortere periode
overvåge vinduet de benytter fordi jeg har oplevet at Doughnut hopper
med ud, for når jeg er kommet hjem de sidste par dage har hun været
ude. Det der er ved det er at jeg faktisk gerne vil vide om hun kan
finde ud af at komme ind ad vinduet igen.Eller om hun er tvunget til at
blive ude hele dagen hvis hun render ud.
Ja, i synes sikkert jeg er pjattet, men jeg mener det faktisk seriøst.
Drengene har bevist at de kender systemet, men Doughnut kan være lidt
tyk, eller måske bare dumstædig.
Har nogen her forsøgt sig i den retning? Det jeg vil er egentligt bare
optage vinduet på en fil som jeg skal kunne afspille når jeg kommer
hjem for at se hvad der sker i løbet af dagen. Altså slet ikke noget
der skal kunne ses på nettet eller følges live.

--
Kate

Se kattenes have og andre ting om mit liv med katte.
http://oliwer.dk/
gerne ældre.

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 16-05-08 20:41

Kate <doughnut@oliwer.invalid> writes:

> Ja, i synes sikkert jeg er pjattet, men jeg mener det faktisk seriøst.

Slet ikke.

> [...]
> hjem for at se hvad der sker i løbet af dagen. Altså slet ikke noget
> der skal kunne ses på nettet eller følges live.

Jeg tror nu stadigvæk at et billigt webcam er den bedste løsning. Du
skal bare finde et eller andet program som gemmer filmen i stedet for
at streame den. Men for at kunne optage i længere tid kræver det jo at
du har lidt harddiskplads.

Har du overvejet at det er ret meget film at skulle se igennem? :)

Mvh Trine

Fra : Kate

Dato : 16-05-08 20:59

Trine Kornum Christiansen <news@trinekc.dk> wrote in

> Slet ikke.

Det var godt

> [...]
> stedet for at streame den. Men for at kunne optage i længere tid
> kræver det jo at du har lidt harddiskplads.

Ja, jeg tror også et webcam må være løsningen. Og det med pladsen har
jeg skam også tænkt på, da jeg har en stationær maskine som jeg slet
ikke bruger mere efter jeg har fået bærbar. Den stationære har
temmeligt meget plads, der skal bare lige ryddes op. Jeg kan faktisk
ikke huske eksakt hvor meget plads, men der er bl.a. en disk på 120Gb
som er næsten tom.

> Har du overvejet at det er ret meget film at skulle se igennem? :)

Både ja og nej, sagt på en anden måde, jeg formoder det er noget der
vil kunne trække tænder ud, men jeg forestiller mig også at kunne se
det på en hurtig spol, i hvert fald de dele der kun vil vise et tomt
vindue, og så stoppe hvis/når der er noget interessant.

Jeg har ikke noget webcam så jeg sidder og googler lidt på hvilket jeg
skal investere i så jeg kan få gang i operation ovwervågning

Fra : Tove Krieger

Dato : 16-05-08 22:07

"Kate" <doughnut@oliwer.invalid> skrev i en meddelelse

> Jeg har ikke noget webcam så jeg sidder og googler lidt på
> hvilket jeg skal investere i så jeg kan få gang i operation
> ovwervågning

De to de har i Elgiganten (Creative eller Logitech) til 399,- er alt
rigeligt. Jeg tror ikke du kan få det billigere.

http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elgigantenDK-Site/da_DK/-/DKK/SearchCatalog-ViewCategory;pgid=BSSz6oZKU8dSR0EjRNJBwx1k0000YInHHKRo?CatalogCategoryID=nW7D4QFH2VoAAAEOhBA03xiY

Jeg har et Creative, og det er ganske udmærket. Jeg har det bare
ikke tilsluttet p.t.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Bjarne K.

Dato : 17-05-08 00:16

"Kate" <doughnut@oliwer.invalid> wrote in message

> [...]
> det på en hurtig spol, i hvert fald de dele der kun vil vise et tomt
> vindue, og så stoppe hvis/når der er noget interessant.

Til de lidt bedre webcams medfølger software, der kan sættes til at optage
kun ved bevægelse, (eller man kan måske, finde software på nettet, der har
den ønskede funktion).

> Jeg har ikke noget webcam så jeg sidder og googler lidt på hvilket jeg
> skal investere i så jeg kan få gang i operation ovwervågning

Jeg har kun prøvet, et lånt billigt webcam, og det var langt fra
overbevisende. Dårligt billede, især ved dårligt lys.

Prøv eventuelt at spørge i en af hardware grupperne.

Bjarne K.

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 17-05-08 09:05

"Bjarne K." <bjk@ost.ppp> writes:

> Jeg har kun prøvet, et lånt billigt webcam, og det var langt fra
> overbevisende. Dårligt billede, især ved dårligt lys.

Det skal nu været et meget dårligt kamera, hvor man ikke kan se en kat
i et vindue. :)

edbpriser.dk viser at man kan få webcams fra 52 kroner plus porto.

http://edbpriser.dk/Products/Listproducts.asp?Sort=Price&Gallery=false&Page=1&ID=47&Parent=20&Lastdays=&Soegeord=webcam&Producent=&Line=&Model=&Accessory=&AccessoryTo=&Review=&Max=&Rating=&Type=&Value=&Bundle=&chkSoegSaetning=&searchArea=products&CompareList=&x=13&y=2

Mvh Trine

Fra : Gertrud Hovgaard

Dato : 17-05-08 16:03

> [...]
> http://oliwer.dk/
> Husk en killing skal være minimum 12 uger før den tages fra sin mor,

Her skulle du da ha' en mulighed for at finde flere billige
løsninger:http://shopping.kelkoo.dk/ssc-116901-web-cam.html

Med venlig hilsen
Gertrud Hovgaard
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Benny Andersen

Dato : 17-05-08 16:43

On 16 May 2008 19:09:24 GMT, Kate wrote:

> [...]
> hjem for at se hvad der sker i løbet af dagen. Altså slet ikke noget
> der skal kunne ses på nettet eller følges live.

Var det ikke lettere at lære den at hoppe ind gennem vinduet - kræver blot
at du sulter den og laver lidt opstilling med afsatser til start hvorpå der
lokkes med godbidder.
--
Benny Andersen

Fra : Kate

Dato : 18-05-08 12:37

Benny Andersen <a.mail.user@gmail.com> wrote in

> Var det ikke lettere at lære den at hoppe ind gennem vinduet -
> kræver blot at du sulter den og laver lidt opstilling med afsatser
> til start hvorpå der lokkes med godbidder.

Jo, hvis bare Doughnut var så let at danse med, men det er hun desværre
ikke og det det især drejer sig om er at hvis drengene vælger at jagte
hende skal hun kunne komme ind i sikkerhed og selvom Doughnut er en
lille fed kat, der tydeligvis ikke misser et måltid, så kan hun
underligt nok ikke lokkes med godbidder hvis hun har besluttet sig for
at noget f.eks. er farligt.

Men i skal alle have tak for jeres forslag. Der er virkeligt meget at
arbejde med.