Frø-kattemad
Fra : Ha Ha

Dato : 12-05-08 15:23

Jeg havde en lille oplevelse med en af naboens katte, der holder meget
til her hos os. Min egen skyld, for jeg synes, at det er synd, når jeg
ved helt sikkert, at den ikke bliver fodret hjemme ret tit, så jeg
fodrer den her.
Men igår var jeg ude at rive lidt i ukrudtet, da jeg hørte et lavt
lidt langt piiv, jeg så katten komme ud fra blomsterne med noget i
munden, som jeg troede var en mus, men det var en frø den kom med, og
den blev ædt med hud og hår. Er det almindeligt at katte æder frøer,
eller er det fordi den har sultet så meget før hen, at den har fundet
på det?

Hanne H.

Fra : Camilla Baird

Dato : 12-05-08 16:07

> [...]
> den blev ædt med hud og hår. Er det almindeligt at katte æder frøer,
> eller er det fordi den har sultet så meget før hen, at den har fundet

Det er ikke almindeligt, at katte tager frøer - de smager ikke godt.

Med venlig hilsen
Camilla Baird
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Tove Krieger

Dato : 12-05-08 16:13

"Ha Ha (slet CCOE0)" <hanneoh@CCOE0yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> med, og den blev ædt med hud og hår. Er det almindeligt at katte
> æder frøer, eller er det fordi den har sultet så meget før hen,

Den må have været *meget* sulten, for normalt tager katte hverken
frøer eller skrubtudser. Min Mivser, som ikke lever mere, havde fat
i en i udestuen for et par år siden, han legede kun med den, men
blodet stivnede i mine årer da jeg hørte hvor højt den stakkels
tudse kunne skrige, så da jeg hørte det skyndte jeg mig at tage den
og sætte den ud i haven igen, hvor den straks kravlede væk. Jeg har
godt nok aldrig set så stor en skrubtudse.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Ha Ha

Dato : 12-05-08 20:36

Tove Krieger <minimiv_nospam_@privat.dk> skrev:

> [...]
>og sætte den ud i haven igen, hvor den straks kravlede væk. Jeg har
>godt nok aldrig set så stor en skrubtudse.

Ja der er nogle store tudser sommetider : ) Den her frø var nu død ret
hurtigt, for jeg så den ganske kort tid efter
katten havde taget den og da var den død.
Den stakkels kat har sultet førhen, for der hvor den hører til, har de
anskaffet sig et par katte for nogle år siden og
så har de ellers gået ude (kattene altså), de kommer ikke ind, og kun
fået mad engang imellem, jeg ved det, for jeg går
tit tur med hunden forbi, hvor de fodrer, og der er næsten aldrig mad
i skålen : (
Nu behøver den altså ikke at sulte, for jeg fodrer den hver dag.

Hanne H.

Fra : Kate

Dato : 13-05-08 18:12

Ha Ha <hanneoh@CCOE0yahoo.dk> (slet CCOE0) wrote in

> Er det almindeligt at katte æder frøer,
> eller er det fordi den har sultet så meget før hen, at den har fundet
> på det?

Som Camilla og Tove, skriver så er det ikke almindeligt. Jeg har nogle
bittesmå frøer i en kort periode hver sommer, men kun første år kattene
mødte dem forsøgte de at jagte dem, jeg så Mowgli spytte en ud sidste
år og hele resten af sæsonen rørte han dem ikke.

--
Kate

Se kattenes have og andre ting om mit liv med katte.
http://oliwer.dk/
gerne ældre.