Dejlig befriende ormekur til min elskede k~
Fra : Kathrine Berg

Dato : 04-05-08 23:29

Til ALLE jer der ikke synes det er vanvittig morsomt at give katten
ormekur.....

Min dejlige kat Oskar og jeg plejer altid at udkæmpe en mindre kamp når
han skal have sin orme-pille. Og det er altid med en blandet følelse af
overgreb og samvittighedskvaler at jeg propper den ned i halsen på ham -
alt imens jeg tænker "...det er jo for dit eget bedste, min Skat". Vi
kan ikke li' det - Oskar og jeg! Sidste gang jeg var hos dyrlægen for
at få ormekur til Oskar - blev jeg så tilbud dette vidunderlige midder -
Profender! Det er simpelthen det bedste der er sket for os længe.
Profender er en ormekur til kat - men ikke som en pille som vi plejer at
få det - nej som en flydende opløsning til at putte på huden i nakken!

Det er intet mindre end fantastisk! Da jeg kom hjem - med den nye
ormekur - var jeg selvfølgelig meget spændt på hvordan det ville gå. Jeg
satte mig ned og Oskar kom som han plejer og hoppede op i skødet til
mig. Så sad vi og hyggede os lidt og han lagde sig til rette og blev
nusset. Så to jeg pipetten frem med ormekuren i - og gav ham den ind på
huden i nakken. Bagefter sad jeg lettet og tænkte lidt over hvor RART
det havde været at give ham ormekur, hvilket er en helt ny følelse for
mig i den situation! Jeg er lykkelig for at min dyrlæge fortalte mig om
Profender, og jeg vil ønske at alle katte ejere får den samme mulighed,
så hermed er informationen givet videre!

Kærlige hilsner

Fra Oskar og Kathrine

Fra : Studo

Dato : 05-05-08 20:30

den Sun, 04 May 2008 17:28:58 -0500, Kathrine Berg skrev:
> [...]
> Profender, og jeg vil ønske at alle katte ejere får den samme mulighed,
> så hermed er informationen givet videre!

Orv, men tror nu ikke at jeg vil få det lettere. Marius og jeg er ikke de
bedste venner når Frontline-pipetten findes frem. Han lugter det på lang
afstand, inden den er ude af pakningen. Når den så knækkes... han har
lært at der ikke er nogen vej udenom, men det er med brok.
Ormepillen knuses og ryger i lidt tun eller makrel. Det ryger ikke ned
med det samme, men er væk i løbet af natten, han kan ikke nære sig.
Han er alligevel for meget sin 'egen' til at jeg vil prøve at jokke
pillen i halsen på ham. De første gange med frontline var også noget af
en kamp.
Og sådan en 5 kg kat er sgi halvstærk. Godt jeg har glatte gulve.

Fra : Kathrine Berg

Dato : 07-05-08 20:02

> [...]
> en kamp.
> Og sådan en 5 kg kat er sgi halvstærk. Godt jeg har glatte gulve.

Hi hi - jeg kan næsten se det for mig!! Jeg vil sige at Oskar heller
ikke er vild med frontline, det kan han også lugte på lang afstand, men
profenderen var altså ikke noget problem - og det indeholder nok heller
ikke de samme stoffer. faktisk har jeg også haft bedre oplevelser med
advantage - mod lopper - og det lugter heller ikke så skapt - synes
Oskar at mene!

Med venlig hilsen
Kathrine Berg
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Tove Krieger

Dato : 07-05-08 20:51

"Kathrine Berg" <sign_libraKATTE@BAKKEyahoo.dk> skrev i en
meddelelse news:m_qdnWepj9shYbzVnZ2dnUVZ8uidnZ2d@giganews.com

> [...]
> haft bedre oplevelser med advantage - mod lopper - og det lugter
> heller ikke så skapt - synes Oskar at mene!

Jeg bruger også Advantage til Mini. Det er det mest effektive jeg
har brugt indtil dato, men 7-9-13 hun har heller ikke haft lopper så
ofte.

Jeg tror da at jeg vil tage dit råd om Profender til efterretning.
Ikke fordi det er så svært at få piller i hende, men det stresser
sikkert mindre. Min dyrlæge siger at jeg kun må give ormekur hvis
jeg opdager orm i afføringen, og det er sikkert også rigtigt. Man
kan jo ikke bruge det forebyggende. Mini fanger dog lejlighedsvis
både mus og desværre også en fugl i ny og næ i haven, så undgå orm
kan man nok ikke.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Kathrine Berg

Dato : 13-05-08 20:55

> [...]
> kan jo ikke bruge det forebyggende. Mini fanger dog lejlighedsvis
> både mus og desværre også en fugl i ny og næ i haven, så undgå orm

Klart - reglerne er de samme som for tabletter, men netop som du skriver
- slipper man for stresset - både kat og ejer! God fornøjelse når det
bliver tid!