Loppemiddel der også virker til flåter
Fra : Ukendt

Dato : 01-05-08 20:59

Hej NG
Hvad er det lige at det der loppemiddel, til at dryppe i nakken på katten
hedder
Og som også virker på flåter.?

Jeg har ikke brugt loppemiddel til dem i ca 3 år, men nu er jeg ved at blive
træt af at hive flåter af.

Det må være de der dumme, selvmords, mus der løber ind i min have der
slæber flåterne ind.

Ævv jeg fandt en i sengen som ikke havde bidt sig fast endnu den var
faldet ud af pelsen fra en af kattene.

Føj jeg kan ikke lide de der små kravl med strittene ben der kun venter på
at bide.

Mvh Allan

Fra : Anette

Dato : 01-05-08 21:23

Allan G wrote:
> Hej NG
> Hvad er det lige at det der loppemiddel, til at dryppe i nakken på
> katten hedder
> Og som også virker på flåter.?

Både Frontline, Frontline combo og Advantage virker vist på flåter også.
Dog forebygger det længere tid mod lopper mod, end mod flåter - så vidt jeg
husker beskytter det mod lopper i 4 uger, men kun mod flåter i 2 uger.
Jeg bruger Frontline til mine 4 misser og de har ikke haft flåter i år. Det
samme til hundene, hvor jeg kun har fundet enkelt, selvom de alle racer
rundt i højt græs og skovstræk hver dag.

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Ukendt

Dato : 01-05-08 21:38

"Anette" <abc@def.es> skrev i en meddelelse

> [...]
> Det samme til hundene, hvor jeg kun har fundet enkelt, selvom de alle
> racer rundt i højt græs og skovstræk hver dag.

Mange tak, det vil jeg huske når jeg tager ned til den lokale dyrhandel,
imorgen.
Ting skal jo købes lokalt, hvis de er ok
Det er jo om at holde gang i de små lokalforretninger.

Og så lige en tur forbi dyrlægen for 2 stk ormepiller.
For Rocke er begyndt at tabe sig igen, det hjalp sidste år. Og han spiser
alt der bevæger sig.
Snegle, regnorme, edderkobber, fluer, nåe ja og fugle og mus.

Mvh Allan

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 01-05-08 21:40

Allan G wrote:
> Det må være de der dumme, selvmords, mus der løber ind i min have der
> slæber flåterne ind.

Museverdenens pendant til lemminger? =)

Fra : Ukendt

Dato : 01-05-08 22:12

"Jens C. Hansen" <adsl175519@vip.cybercity.invalid> skrev i en meddelelse

> Museverdenens pendant til lemminger? =)

Hehe, de må da være dumme og løbe ind i en indhegnet have til katte, såe jo

Mvh Allan

Fra : Tove Krieger

Dato : 01-05-08 21:59

"Allan G" <allan_roskilde.fjern.hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej NG
> Hvad er det lige at det der loppemiddel, til at dryppe i nakken
> på katten hedder
> Og som også virker på flåter.?

Jeg bruger Advantage på Mini, men er ikke sikker på at det også
virker mod flåter.

Jeg er sikker på at Frontline combo vet. også virker mod flåter (i
ca. 4 uger), og mod lopper i ca. 5 uger.

Husk endelig at du *aldrig* må bruge hverken Ex-Spot eller Bayvantic
til dine katte. Det kan slå dem ihjel. Det må *kun* bruges til
hunde.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Ukendt

Dato : 01-05-08 22:10

> Husk endelig at du *aldrig* må bruge hverken Ex-Spot eller Bayvantic til
> dine katte. Det kan slå dem ihjel. Det må *kun* bruges til hunde.

> [...]

Det kan du tro jeg har styr på Tove
Det var nu kun om der var kommet et eller andet nyt mirakelmiddel

Mvh Allan

Fra : Tove Krieger

Dato : 01-05-08 22:22

> "Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> skrev i en meddelelse
>>

> Det kan du tro jeg har styr på Tove

Godt Allan. Jeg skulle bare lige være helt sikker.

> Det var nu kun om der var kommet et eller andet nyt mirakelmiddel

Om det er et mirakelmiddel ved jeg ikke, men der er kommet et nyt
middel der hedder Prac-tic, som også virker mod flåter. Du kan læse
om det her:

http://netdyredoktor.inforce.dk/sw12265.asp

Jeg kan dog ikke rigtig blive klar over, om det kun er til hunde.
Men der står i hvert fald at det er en fordel at det ikke er giftigt
for katte. Jeg ville nu nok lige spørge min dyrlæge inden jeg købte
det.

Jeg stoppede med Frontline Combo, fordi dyrehospitalet havde taget
det ud af sortimentet p.g.a. klager over resistens.

Fra : Studo

Dato : 01-05-08 22:30

> [...]
> bevæger sig.
> Snegle, regnorme, edderkobber, fluer, nåe ja og fugle og mus.

Indtil jeg fandt ud af hvad det koster i england. Ormekur til en tier
pillen, og frontline til halv pris. Jeg har alligevel ikke en lille lokal
dyrlæge jeg gerne vil holde liv i.

Og ellers, ja frontlinen tager det hele, men kun flåterne i en 2-3 uger.
Her sidste gang fik Marius dryp-i-nakken, men han havde nået at få en
enkelt hængende. Den døde med kæberne i huden. Er fjernet, men er nok
irritabel i et stykke tid for ham.