Ufred
Fra : Henny Stewart

Dato : 30-04-08 21:52

Jeg har en kastreret hankat fra maj 2006 og en neutraliseret hunkat fra juni
2006, og faktisk lige siden de blev sat sammen, har de været vældig gode
venner, dog sådan at hunkatten helt sikkert har været den, der bestemte
farten.

I løbet af det sidste par dage har der så været nogle episoder med voldsomme
slagsmål. Så vidt jeg har kunnet se, har det været hankatten, der startede
det. Han er normalt en helt, helt fredelig bamse, der aldrig tager sømmene
ud af poserne og er bedst tilfreds med at sove på en vindueskarm over en
varm radiator.

Hvad kan grunden være til, at de nu lige pludselig vil slås?

Jeg synes, det vil være træls, hvis vi er nødt til at holde dem adskilt i al
fremtid, men omvendt skal de da ikke have lov til at rive hinanden i
strimler.

Mvh.

Henny

Fra : Kate

Dato : 01-05-08 18:32

"Henny Stewart" <spam@stewart.tk> wrote in

> Hvad kan grunden være til, at de nu lige pludselig vil slås?

Havde du ikke skrevet de var neutraliserede ville jeg som det første
have mistænkt hormoner, men nu ved jeg ikke rigtigt.

Jeg har selv 2 hanner og en hun som det meste af tiden lever i fred og
fordragelighed, men i perioder får den ene hankat nogle flip og synes
han skal mobbe hunkatten. Til tider går det noget voldsomt til. For det
meste kan jeg ikke identificere hvad der foregår, men jeg har lagt
mærke til at de fleste gange der er ballade opstår det ude i min meget
lille indhegnede have. Derfor mistænker jeg at de kan være
tilstedeværelsen af fremmede katte på den anden side af hegnet. I mit
tilfælde lader jeg sjældent hunkatten komme i haven og når hun går ud
holder jeg skarpt øje med både hende og de to andre katte, så håber jeg
på at tage evt. problemer i opløbet. Nogle gange går det alligevel
galt, så vælger jeg at skille dem ad i en kort periode f.eks. ½time.

Bare synet af andre katte kan godt gøre nogle katte ophidsede, min mor
har en som reagerer på fremmede katte, selvom hendes katte er
indekatte. Men ser denne kat en fremmed i vinduet og en af de andre er
i nærheden kat den finde på at lange ud efter husets andre katte.

--
Kate

Se kattenes have og andre ting om mit liv med katte.
http://oliwer.dk/
gerne ældre.

Fra : Denise

Dato : 01-05-08 22:41

Kate wrote:
> [...]
> indekatte. Men ser denne kat en fremmed i vinduet og en af de andre er
> i nærheden kat den finde på at lange ud efter husets andre katte.

Netop sådan nogle slagsmål havde Blonde og Dino, udløst af katte i haven,
som de så når de stod i vinduet, eller bag hegnet i løbegården.

--
Hilsen Denise
Se: www.mit-katteforum.dk

Fra : Kate

Dato : 01-05-08 23:04

"Denise" <reindel@*NOSPAM*c.dk> wrote in

> Netop sådan nogle slagsmål havde Blonde og Dino, udløst af katte i
> haven, som de så når de stod i vinduet, eller bag hegnet i
> løbegården.

Det er rigtigt, det har du jo fortalt om flere gange. Kan de så godt
enes om *hele* haven? Der må da være katte som kigger ind gennem
indhegningen?

Fra : Denise

Dato : 02-05-08 08:26

Kate wrote:
> "Denise" <reindel@*NOSPAM*c.dk> wrote in

> Det er rigtigt, det har du jo fortalt om flere gange. Kan de så godt
> enes om *hele* haven? Der må da være katte som kigger ind gennem
> indhegningen?

Ja, der er ingen problemer, nok fordi området er stort og jeg tror
efterhånden også det har hjulpet vi har fået de sorte.
Forenden af haven har de 4 katte og 2 hunde og der står Blonde og Dino og
kigger gennem hegnet. Og der er en lille pigemis som synes drengene er SÅ
interessante, men Dino bliver lidt sur. Og der var engang Dino stak Blonde
en da han stod for tæt på, men det er også eneste gang, og det var ikke
slagsmål, kun en lussing. .

--
Hilsen Denise
Se: www.mit-katteforum.dk

Fra : Kate

Dato : 02-05-08 20:34

> Ja, der er ingen problemer, nok fordi området er stort og jeg tror
> efterhånden også det har hjulpet vi har fået de sorte.

Det kan godt være de har fået drengene til at indse at andre katte ikke
nødvendigvis er så dårligt
Jeg synes også balladen bliver mindre imellem mine katte, jeg tror det
hat at gøre med at de har lært at kattene udenfor ikke kan gøre dem
noget, men det kan selvfølgeligt også være ren ønsketænkning

> [...]
> engang Dino stak Blonde en da han stod for tæt på, men det er også
> eneste gang, og det var ikke slagsmål, kun en lussing. .

Mowgli løber nogle gange efter Doughnut, men selvom hun er vældigt tyk,
så kan hun altså godt løbe fra ham. Nok mest fordi han er *lidt* doven

Det er altid værre hvis Lante er involveret, både han og Mowgli, men
også Doughnut, kan komme rigtigt op at slås. Heldigvis er det ret længe
siden sidst.

Fra : Henny Stewart

Dato : 02-05-08 13:16

"Kate" <doughnut@oliwer.invalid> skrev i meddelelsen

> Bare synet af andre katte kan godt gøre nogle katte ophidsede,

Det havde jeg ikke tænkt på. Når de er ude, har de en fast besøgsven, som
godt kan være lidt grov, men der er masser af katte her i kvarteret, som de
kan have fået øje på.

Det lader til, at de er gode venner igen nu, heldigvis. Håber, at det varer
ved!

Mvh.

Henny

Fra : Tove Krieger

Dato : 02-05-08 15:11

"Henny Stewart" <spam@stewart.tk> skrev i en meddelelse

> Det lader til, at de er gode venner igen nu, heldigvis. Håber, at
> det varer ved!

Det tror jeg godt at du kan regne med Henny. Jeg har også haft
problemet her lejlighedsvis. Når kattene har været ude i kattegården
om aftenen, og der har rendt en fremmed kat udenfor kattegården, er
de blevet så frustrerede over at de ikke kunne jage den fremmede
væk, så de er røget i totterne på hinanden i stedet for.

Nu er Mini jo alene, men hvis hun ser en fremmed kat uden for
udestuen eller kattegården om aftenen, hyler og skriger hun fordi
hun ikke kan jage den væk. Den fremmede plejer dog at fordufte ret
hurtigt ved den larm.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats