FEDTLEVER HOS KAT
Fra : Sussemor

Dato : 29-04-08 13:45

Jeg sidder her og bliver helt vildt ked af det.

Vores Albert blev indlagt i søndags på hospitalet.Sent fredag
bemærkede vi at han ikke helt var sig selv uden helt at kunne se noget
på ham. Lørdag synes vi at kunne se at han havde tabt sig og hans
ellers så strålende flotte sorte pels virkede trist og pjusket. Vi
nussede med ham og han virkede træt men ellers ikke noget særligt. Vi
havde for nogle måneder siden skidtet til light kattemad til vores
katte, da de alle er lidt overvægtige og kastrede indendørskatte,
derfor virkede det ikke underligt. Søndag morgen opdagede vi at han
havde ligget på samme sted i vores datters seng hele natten, og det
var lige som det der sagde os at der måtte være noget galt, da Albert
eller går rundt og ligger hos os allesammen i løbet af natten og altid
ligger i vores seng om morgenen ALTID. Han kom heller ikke når man
kaldte på ham og vi har 3 katte og han var altid den der kom buldrende
først. ( Han ville ikke gå glip af noget)

Søndag middag blev vi enige om at nu kører vi på skadetuen med ham.
Dyrlægen sagde at han kunne se noget begyndende gulsot på ham og vill
have at han skulle blive og få taget nogle blodprøver, prøverne viste
ikke så meget og man valgte at tage en prøve på sukkersyge. Den var
negativ, Albert var rigtig dehydreret om søndagen og blev om aftenen
lagt i drop og dagen efter blev vi kontaktet igen Albert er meget sløv
og helt uintresseret i mad og drikke Vi får at vide at næste skridt
ville være en scanning og en biopsi af leveren. Det er vi helt med på
( vi vil jo gerne vide hvad han fejler.) De fortæller os så at
prøverne viser at det er fedtlever, normalt skulle lever tallet være
på 11 og Alberts er 51, så der er helt klart noget galt. Albert er
stadig meget sløv og helt uintresseret i mad og drikke og idag ringede
de igen og sagde at de mente at han skulle tvangsfodres. De lægger ham
igen i bedøvelse og opererer en sonde ind i halsen/spiserøret på ham,
så han får nu både drop og mad gennem sonde. Han så godt nok rigtig
sølle ud da vi så ham for nogle timer siden. han reagerede overhovedet
ikke. Lå bare der og var så træt. Hans øjne så bare helt tomme ud, men
jeg følte at han vidste at vi var hos ham.

Jeg ved egentlig ikke hvorfor jeg skriver alt det her....måske for at
høre om andre har været denne tur igennem og er kommet ud af det med
et POSITIVT resultat ?? Jeg elsker bare den kat så meget og kan slet
ikke forestille mig at hen ikke kommer hjem. Føler også samtid så
dårlig samvittighed over at kunne overse at han var/er så syg........
Jeg mener fredag aften var han lidt sløv og søndag er han døden nær.
Kan simpelthen ikke forstå at jeg/vi har kunnet overse det ?? Han er
den type kat man sidder med og kæler med hele aftenen og bortset fra
at han virkede træt har det overhovedet ikke været noget andet at
bemærke..........

Fra : Sussemor

Dato : 29-04-08 13:47

Ydermere kan jeg tilføje at dyrlæge regningen fra søndag middag til i
aften tirsdag allerede er løbet op i over 10.000 kr.

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 29-04-08 21:44

"Sussemor" <sussepersson@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

hej Susse

Det gør mig ondt at høre om din kats sygdom.

Jeg kender ikke personligt til denne sygdom, men iflg. dette link

http://www.netdyredoktor.dk/sw12113.asp

skulle den have en chance for at overleve sygdommen med en intensiv
behandling, og det får din kat jo.

Jeg håber det bedste for dig og din kat.

Venlig hilsen, Anelise

Fra : Kari Eiffert

Dato : 30-04-08 09:55

Puha stakkels jer alle samme *kæmpe-trøste-kram*
Sidder næsten og tuder bare ved at læse det. Alle fingre, tæer og diverse
poter bliver krydset her for at alt går godt.

Mvh Kari

Fra : Tove Krieger

Dato : 30-04-08 10:43

"Kari Eiffert" <kari.eiffert.nospam@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Puha stakkels jer alle samme *kæmpe-trøste-kram*
> Sidder næsten og tuder bare ved at læse det. Alle fingre, tæer og
> diverse poter bliver krydset her for at alt går godt.
>
> Mvh Kari

Jeg blev også lidt stille da jeg læste den sørgelige beretning. Jeg
havde selv en kat med leverproblemer for nogle år siden, så jeg kan
levende forestille mig hvordan I har det lige nu. Man føler sig
forfærdeligt hjælpeløs i sådan en situation.

Jeg håber på alt det bedste for både jer og Albert, og krydser
fingre for at den intensive behandling må hjælpe.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Sussemor

Dato : 30-04-08 06:51

Héjsa og tusind tak for de søde ord.

Status idag er at Albert skulle være blevet lidt bedre idag. Kan næste
ikke vente med at få fri fra arbejde idag og komme ud til ham. De
snakker om at han måske kan komme hjem på fredag, men de vil lige have
at han får drop en dag mere. De vil intet sige om hans chancer og det
er ret frustrerende. De siger bare at der ikke er nogle de kan love og
at vi bare må afvente og se hvad vej det går med ham.

Så endnu engang tusind tak for de søde ord

Knus

Fra : Kate

Dato : 01-05-08 18:24

Sussemor <sussepersson@gmail.com> wrote in news:87d2029a-5a40-4729-
afc0-501dbf3001e3@m44g2000hsc.googlegroups.com:

> Status idag er at Albert skulle være blevet lidt bedre idag.

Hvordan går det med Albert?

Jeg har heldigvis aldrig selv oplevet sådan problemer med nogle af mine
katte. 2 er blevet aflivede pga cancer, 1 pga alder hvor hans indre
organer svigtede, men han var blevet en gammel herre. En enkelt pga
kattesyge, men han var så desværre ikke et halvt år gammel. Ellers har
jeg været rimeligt forskånet for sygdom hos mine katte, når man altså
lige fraregner min somali's urinvejsproblemer (som der heldigvis har
været styr på i over 1½ år).

Håber Albert har det bedre.

--
Kate

Se kattenes have og andre ting om mit liv med katte.
http://oliwer.dk/
gerne ældre.

Fra : Sussemor

Dato : 02-05-08 08:12

Igår var jeg alene ude hos Albert og han havde det en lille bitte
smule bedre. Han var rigtig træt og lå der bare, men kans ører
bevægede sig og den grå hinde han har haft over øjnene er næsten væk.
Kunne se at hans pupiller er begyndt at arbejde igen. De andre dage
var de bare store og sorte. Jeg stod med ham i to timer vaskede ham
( han har kastet me´get op) nussede ham og havde nogle enkelte gange
rigtig øjenkontakt med ham. Han reagerede ved at spinde rigtig
meget og når jeg aede ham på ryggen reagerede han også en smule. Halen
har alle de andre dage bare ligget slap hen men igår rejste den sig
når jeg aede ham. Jeg tuede hele dagen igår og sagde til ham flere
gange at han måtte give mig et tegn så jeg kunne vide og han gad være
her mere eller om han ville have lov til at sove sagde det var okej
han skal bare have det godt ........ Da der var gået 1½ time lå han
der bare stadig og rørte sig ikke ud af flækken. Jeg sagde farvel til
ham og jeg gik ud og talte lidt med sygeplejersken. Noget fik mig til
at gå derind igen og da jeg åbnede buret rejste/vaklede Albert
pludselig over til mig. lagde sit hovede i brystet på mig og smed/
væltede ind i armene på mig. ,..........Jeg er overbevist om at han
vil blive hos os og håber bare det bedste.

Fra : Tove Krieger

Dato : 02-05-08 15:21

> [...]
> og smed/ væltede ind i armene på mig. ,..........Jeg er
> overbevist om at han vil blive hos os og håber bare det bedste.

Pyha Sussemor, det er noget der trækker vand.

Selvfølgelig vil Albert gerne blive hos dig, ingen tvivl om det.
Katte er som regel ret hårdføre, så mon ikke han atter bliver rask ?
Jeg krydser alt hvad der kan krydses for ham, og håber ligesom dig
at han snart er rask og kan komme hjem til jer igen.

Fra : Kate

Dato : 02-05-08 20:36

Sussemor <sussepersson@gmail.com> wrote in news:0b607871-b027-4404-
> [...]

> væltede ind i armene på mig. ,..........Jeg er overbevist om at han
> vil blive hos os og håber bare det bedste.

Det er bare sådan noget der trækker tårer og jeg var nød til lige at
nusse Mowgli inden jeg kunne skrive et svar.

Det er godt at høre at Albert får det bedre, også selvom det desværre
tager lang tid.
Har du fået noget af vide om hvornår du kan vente at få ham hjem?

Fra : Sussemor

Dato : 05-05-08 07:50

Albert sov stille ind af sig selv her til morgen.

Tak for jeres indlæg

Susse

Fra : Tove Krieger

Dato : 05-05-08 15:30

> Albert sov stille ind af sig selv her til morgen.
>
> Tak for jeres indlæg
>
> Susse

Kære Susse.

Mange trøstekram herfra.

--
Venlig hilsen Tove & Mini
Beware of people who dislike cats

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 05-05-08 15:41

"Sussemor" <sussepersson@gmail.com> skrev i en meddelelse
Albert sov stille ind af sig selv her til morgen.

Mange medfølende tanker herfra også.. )-:

Mvh. Marie

Fra : Kate

Dato : 05-05-08 16:40

Sussemor <sussepersson@gmail.com> wrote in news:546d43d9-3eb4-4f5b-
b3ad-f15049ce861c@24g2000hsh.googlegroups.com:

> Albert sov stille ind af sig selv her til morgen.
>
> Tak for jeres indlæg

Åh, hvor trist. Jeg føler med dig.
Det eneste du kan trøste dig med er at du har gjort alt hvad der stod i
din magt for at hjælpe ham, mere kan man simpelthen ikke.

Og så vil jeg også give dig et trøstekram.