Så afliv da det stakkels dyr!
Fra : Klaus G.

Dato : 28-04-08 21:39

Hej.

Faldt over den her artikel og synes det er utroligt man ikke har givet den
lille kat en sprøjte for længe siden:
http://ekstrabladet.dk/vrangen/article1001334.ece

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 29-04-08 09:20

"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> writes:

> Faldt over den her artikel og synes det er utroligt man ikke har givet den
> lille kat en sprøjte for længe siden:
> http://ekstrabladet.dk/vrangen/article1001334.ece

Nej, jeg fatter heller ikke at sådan et stakkels dyr ikke blev aflivet
ved fødslen. Men kan man ikke få sine 15 minutters berømmelse på anden
måde...

Mvh Trine

Fra : Bjarne

Dato : 01-05-08 11:56

Trine Kornum Christiansen skrev:

> Nej, jeg fatter heller ikke at sådan et stakkels dyr ikke blev aflivet
> ved fødslen. Men kan man ikke få sine 15 minutters berømmelse på anden
> måde...

Man afliver ikke vanskabte menneskeunger.

Hvad er forskellen?

Bjarne

Fra : Ukendt

Dato : 01-05-08 12:37

On Thu, 01 May 2008 12:55:30 +0200, Bjarne <alvar.hanso.dk@gmail.com>
wrote:

>Man afliver ikke vanskabte menneskeunger.
>
>Hvad er forskellen?

Kender du ikke forskel på mennesker og dyr ?

Fra : Bjarne

Dato : 01-05-08 13:03

Verner skrev:

> Kender du ikke forskel på mennesker og dyr ?

Synes du det er høfligt at besvare et spørgsmål med et spørgsmål?

Bjarne

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 01-05-08 13:38

Bjarne <alvar.hanso.dk@gmail.com> writes:

> Man afliver ikke vanskabte menneskeunger.
>
> Hvad er forskellen?

Generelt afliver man ikke mennesker, mens langt de fleste kæledyr
ender deres dage med en sprøjte.

Det er forbudt at aflive mennesker, omend det i nogle tilfælde vil
være det mest humane. Der er mange mennsker som lever et liv vi ikke
ville byde en hund eller en kat.

Mvh Trine

Fra : Bjarne

Dato : 01-05-08 15:27

> [...]
>
> Det er forbudt at aflive mennesker, omend det i nogle tilfælde vil
> være det mest humane. Der er mange mennsker som lever et liv vi ikke

Hvis det handler om respekten for liv, er det en stor beslutning at
berøve et højtudviklet og følsomt levende væsen sit liv.

En lille kat er tilsyneladende ikke mindre levende eller mindre følsom
end et menneskebarn.

Ja, man kan godt argumentere for at dræbe levende væsener, hvis liv er
en plage for dem. Men det er et uhyggeligt dilemma.

Ifølge artiklen er alternativerne at dræbe den lille kat eller at
operere den.

Bjarne

Fra : Tove Krieger

Dato : 01-05-08 15:57

"Bjarne" <alvar.hanso.dk@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Ifølge artiklen er alternativerne at dræbe den lille kat eller at
> operere den.

Efter min opfattelse er der da ikke så meget at rafle om. Hvis den
ikke bliver opereret, vil den højst sandsynligt ikke overleve. Der
står, at ejerne har oprettet en fond. Efter hvad jeg ved om
amerikanerne, så behøver familien nok ikke lang tid, førend de
nødvendige penge er skaffet til veje. Derovre er de også meget glade
for deres kæledyr.

Hvis det var min lille mis, så blev den opereret, koste hvad det
ville. Jeg ville ikke betænke mig et sekund. Den har da fortjent at
få et godt liv.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Kate

Dato : 01-05-08 18:19

"Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> wrote in

> Hvis det var min lille mis, så blev den opereret, koste hvad det
> ville. Jeg ville ikke betænke mig et sekund. Den har da fortjent at
> få et godt liv.

Jeg ville da også lade den operere hvis dyrlægen mente at der var
mulighed for et godt liv, men at lade den lille fyr blive 6 uger gammel
inden den bliver opereret synes jeg tangerer dyrplageri. Selv ville jeg
nok have lavet en aftale med dyrlægen om afbetaling.

--
Kate

Se kattenes have og andre ting om mit liv med katte.
http://oliwer.dk/
gerne ældre.

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 01-05-08 18:50

"Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> writes:

> Hvis det var min lille mis, så blev den opereret, koste hvad det
> ville. Jeg ville ikke betænke mig et sekund. Den har da fortjent at få
> et godt liv.

Jeg tror, og jeg understreger lige tror, at hvis jeg fik et kuld
killinger og den ene var så vanskabt, så ville jeg få den aflivet
umiddelbart efter fødslen. Men man kan jo ikke vide før man selv står
i situationen.

Og under alle omstændigheder skulle den ikke blive så gammel inden der
bliver gjort noget!

Mvh Trine

Fra : Kate

Dato : 01-05-08 20:30

Trine Kornum Christiansen <news@trinekc.dk> wrote in

> Og under alle omstændigheder skulle den ikke blive så gammel inden
> der bliver gjort noget!

Fuldstængi enig.