"hold-jer-væk-piskatte"-middel
Fra : Steffen

Dato : 28-04-08 17:36

Da naboernes piskatte pisser på min teresse,mit skur og garage og ridser og
lapper på bilen og går inde i mit hus så vil jeg høre om man kan få noget
der stinker i deres næser så de holder sig væk eller noget andet der kan
holde dem væk, udover en hund ?

Fra : Tove Krieger

Dato : 28-04-08 16:13

"Steffen" <lilbrorspam@galnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> høre om man kan få noget der stinker i deres næser så de holder
> sig væk eller noget andet der kan holde dem væk, udover en hund ?

Det spørgsmål har været stillet masser af gange her i gruppen. Du
kan evt. prøve at google, så er der en hel del svar.

Et af de bedste midler er hjortetakolie, som skal bruges dråbevis,
da det stinker værre end en ulykke. Det næstbedste er at få en snak
med naboen og fortælle ham, at man *skal* holde sine katte på egen
grund, eventuelt bygge en kattegård til dem, så de ikke generer de
omkringboende. Det er jo ikke kattenes skyld men ejerens. Kattene
ved ikke, at de ikke må invadere din matrikel.

Jeg kan godt se, at problemet er irriterende. Vi har selv kattegård,
fordi vi ikke vil være uvenner med vore søde og rare naboer, hvis
vores lille hunkat skulle finde på den slags narrestreger.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : OZ3BTO

Dato : 29-04-08 06:32

> [...]
> der stinker i deres næser så de holder sig væk eller noget andet der kan

Har selv med stor held brugt gas drevet softgun til at udrive katte der
ikke var velkommen... Ondt men effiktivt

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 29-04-08 07:54

"OZ3BTO" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse

> "Steffen" <lilbrorspam@galnet.dk> skrev i en meddelelse
> og
>>

> Har selv med stor held brugt gas drevet softgun til at udrive katte der
> ikke var velkommen... Ondt men effiktivt

Et kraftigt vandgevær kan også gøre det.. (-;
Vi har også i perioder bøvl med fertile nabokatte, til stor irritation,
haven har de lært at holde sig ude af, for der kommer 3 hunde farende når de
mindst venter det.. men rundt om matriklen, i garagen, på bilen, i skure
osv. hankattepis er noget af det værste i min næse..)-:
vores bagagerum i bilen blev udsat for strinteri sidste sommer, da den var
blevet rengjort og blev luftet ud i, der lugter faktisk stadig, til trods
for at den er blevet rengjort i rodalon, i R10 osv. bvadr!.

Mvh. Marie

Fra : Iben Holst

Dato : 29-04-08 08:33

"Steffen" <lilbrorspam@galnet.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> og lapper på bilen og går inde i mit hus så vil jeg høre om man kan få
> noget der stinker i deres næser så de holder sig væk eller noget andet der

Når mine forældre skulle holde fremmede katte væk fra deres grund stod de på
lur med en stor spand vand. Der gik mange måneder før en kat der havde fået
en sådan i hovedet turde komme igen.

Jeg har hørt at katte ikke kan lide dild og at det derfor skulle være
effektivt at plante det flere steder i haven og ved døren hvis de vil løbe
ind. Men om det rent faktisk virker ved jeg altså ikke....

Iben

Fra : Studo

Dato : 29-04-08 13:57

den Tue, 29 Apr 2008 08:53:34 +0200, Torben og Marie-louise Ager skrev:

> Et kraftigt vandgevær kan også gøre det.. (-;
Vil også mene at en kraftig vandpistol er mindst ligeså effektiv, og så
kan man samtidig være ret barnlig.
Katte behøver ikke blå mærker for at lære de ikke er velkomne.

Fra : Steen Hansen

Dato : 29-04-08 15:06

On Mon, 28 Apr 2008 16:35:49 -0000, "Steffen" <lilbrorspam@galnet.dk>
wrote:

> [...]
>der stinker i deres næser så de holder sig væk eller noget andet der kan

Som Tove skriver må kattene ikke forlade deres ejers matrikel, og det
påhviler kattens ejer at dette bliver overholdt.

Hvis du vil have nogle paragraffer kan du læse

lov om mark og vejfred

http://www.hegnsyn.dk/pdf/markfred.pdf

Skulle det vise sig at naboen trods en venlig henstilling ikke vil
holde kattene på eget kan jeg dog henlede opmærksomheden på

Kapitel IV §14 stk 2

Hvis du ønske at gøre brug af denne løsningsmodel, skal du dog være
opmærksom på at det kun er slagtere, jæger samt dyrlæger som må aflive
dyr, så du skal i dette tilfælde allierede dig med en sådan.

Men det er sikkert nok at fortælle katteejeren at du vil gøre brug af
omtalte §

Steen