sorger og glæder
Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 27-04-08 10:30

Jeg var til dyrlægen i torsdags, med Harald, som skulle have sit årlige
eftersyn og vacc.
Vi kom ind, og dyrlægen begyndte at gå ham efter. Pludselig kommer
sekretæren ind, og med en alvorlig mine spurgte hun, om jeg kunne afse lidt
ekstra tid, da der var kommet en tilskadekommet kat ind akut.
Jo, selvfølgelig kunne jeg da det!.
Ud fløj dyrlægen, og jeg sad tilbage med Harald, der straks gik på opdagelse
i undersøgelsesrummet..

Jeg kunne ikke overhøre en høj barnegråd fra det andet lokale, og jeg fik
straks tårer i øjnene, -tænkte jo mit.

Så kom dyrlægen ind igen, tydeligt mærket af situationen, tårer i øjnene.

Det var en stor mainecoon der var blevet pløjet ned for øjnene af pigen, som
var løbet hen og taget katten op, bilisten var såmænd bare kørt videre.. hun
havde fået fat i sin far og sammen var de drønet et par hundrede meter hen
til dyrlægen med katten, det var hårdt kvæstet.
pigen havde stået med katten i armene, som udåndede før dyrlægen overhovedet
nåede at se på ham...

For pokker hvor jeg havde det skidt, både for katten, men ikke mindst for
pigen.
Min egen datter ville være knust i samme situation, det er sikkert.

det er sikkert hverdagshistorie, men hvor rammer den hårdt når den er tæt
på.
Havde familien nu bare haft hegnet ind, havde bilisten nu bare set katten,
havde..

Jeg er mere en glad for, at jeg ved at mine ikke kan rende ud på vejen, jeg
vil ikke kunne leve med den risiko.

Nå, Harald blev færdig, fik sit stik, og en kontrolvejning, stadig 6kg..
lille flæskemave, men ellers en stor og flot dreng, mente hun.
Jeg fik slet ikke gjort mig tanker om sidste gang han skulle stikkes, sikke
en ballade der var med ham, bare det at få nålen igennem hans elefanthud..
men der var overhovedet ikke noget som helst denne gang, han opdagede det
vist slet ikke.

eftertænksomme tanker fra Marie

Fra : Tove Krieger

Dato : 27-04-08 11:06

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk>
skrev i en meddelelse news:fv1h1k$198s$1@newsbin.cybercity.dk

> [...]
> drønet et par hundrede meter hen til dyrlægen med katten, det var
> hårdt kvæstet. pigen havde stået med katten i armene, som udåndede

Øv øv øv. Det er bare så forfærdeligt. Jeg tænker på den situation
min datter og jeg var i for et par år siden, da min datter måtte
styrte afsted de 100 m. til dyrehospitalet med en skøn rød kat, der
heller ikke klarede den. Det var en forankørende bil der var
synderen, og vedkommende kørte bare videre, så vi måtte stoppe og
tage affære, men katten var død inden vi nåede hen til dyrlægen. Vi
var bare helt knuste begge to. Det er en rædsom situation at havne
i. Stakkels lille pige, en voldsom oplevelse for hende.

> Havde familien nu bare haft hegnet ind, havde bilisten nu bare
> set katten, havde..

Ja Marie, sådan tænker jeg også altid - hvis og hvis............ Mon
ikke familien vil tænke sig lidt om for fremtiden ? Og dog, det
koster jo at hegne ind, og det er der mange der viger tilbage for.
Det er bare synd, at det er en lille pige der står tilbage med en
grusom oplevelse.

> Jeg er mere en glad for, at jeg ved at mine ikke kan rende ud på
> vejen, jeg vil ikke kunne leve med den risiko.

Jeg ville gå og være skrækslagen altid.

> [...]
> igennem hans elefanthud.. men der var overhovedet ikke noget som
> helst denne gang, han opdagede det vist slet ikke.

Dejligt at han er sund og rask og tilsyneladende ikke bange for
dyrlægen. Han er et rigtigt mandfolk er han. Jeg nyder ham stadig på
mit "skrivebord", så jeg siger både go'morgen og go'nat til ham hver
dag, når jeg tænder og slukker for "putte". Han er bare sååå dejlig,
så det billede skal ikke skiftes ud.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 28-04-08 09:32

> [...]
> vi nåede hen til dyrlægen. Vi var bare helt knuste begge to. Det er en
> rædsom situation at havne i. Stakkels lille pige, en voldsom oplevelse for

Det er stygt!.
Jeg har også samlet katte op og kørt afsted, især en sidder på nethinden til
evig tid, den havde helt sikkert ligget der nogle dage, underkæben var
knust, der var maddiker i den, den lå bare helt stille, men jeg så halen
vifte svagt da jeg kom kørende, føj for den lede.
det væreste var, at den lå så synligt, der må have været rigtigt mange folk
der har set den når de har passeret, underlig mentalitet mennesker kan
have.. )-;
Nå men den kom på sin sidste biltur til dyrlægen, hvor den fik fred.

> [...]
> hegne ind, og det er der mange der viger tilbage for. Det er bare synd, at
> det er en lille pige der står tilbage med en grusom oplevelse.

Ja, jeg tænker meget på hende stadig, så modig og tapper hun var.. øv altså.

> [...]
> jeg tænder og slukker for "putte". Han er bare sååå dejlig, så det billede

GG.. jo, han er en finurlig størrelse..Så fuld af personlighed.. (-;

Mvh. Marie

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 28-04-08 09:39

writes:

> [...]
> have.. )-;
> Nå men den kom på sin sidste biltur til dyrlægen, hvor den fik fred.

Uh, en grim oplevelse.

Jeg havde også en rigtig modbydelig oplevelse i november, her er den
lige citeret fra hundegruppen:

I morges så vi en kat ligge i vejsiden og en bil der holdt ind. Vi
antog naturligvis, at det var bilen der havde påkørt katten og at han
var på vej ud for dels at tjekke katten og se om den var tatoveret og
så i hvert fald ligge den ind til siden.

5 timer senere kom jeg forbi samme sted, nu lå katten bare ude mellem
de to kørebaner. Jeg holdt ind til siden, tog min iPaq med og gik ud
for at ligge den ind til siden og notere en evt. øretatovering. Sådan
plejer jeg at gøre. Det er frygteligt at kunne sige "plejer" om sådan
en sætning, men det er desværre sandheden.

Det var IKKE en kat, men en lille hund. Og den havde halsbånd på med
telefonnummer til ejeren. Jeg skal nok lade være med at beskrive dens
tilstand for jer, men den var heldigvis død med det samme.

Jeg kan ikke engang skyde skylden på graviditeten, men jeg brød helt
sammen. Nu har jeg tudet i snart tre kvarter.

Jeg tog mobilen frem, for at ringe til ejeren, men jeg kunne
simpelthen ikke. Jeg kunne bare ikke gøre det: Ringe til nogen og
fortælle at deres hund var død.

Jeg fik lagt noget papir ud i bagagerummet og lagt hunden op, så kørte
jeg ind til den lokale dyrlæge og fik fremstammet, at jeg havde en død
hund i bagagerummet. Han tog den straks ind i et undersøgelsesrum, tog
halsbåndet af og ville tage sig af resten.

Det er jeg ham meget taknemmelig for.

Men det egoistiske, hjerteløse røvhul, der bare er kørt fra sit ansvar
skulle godt nok have en røvfuld. Om ikke andet, så må man sgu ringe
til Falck og fortælle dem at der ligger en død hund der og der.
(Nummeret er 70 10 20 30, hvis nogen skulle være i tvivl.) Men bare at
gå ud af bilen og så køre igen - jeg fatter det simpelthen ikke!

Og når man tænker på hvor mange der er kørt forbi i løbet af 5 timer,
uden at gøre noget som helst.

Bare lige lidt aflæsning og et meget surt opstød.

Gæt om Siri fik en ordentlig krammer da jeg kom hjem?

Mvh Trine

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 28-04-08 09:44

> Jeg havde også en rigtig modbydelig oplevelse i november, her er den
> lige citeret fra hundegruppen:

Jeg husker godt din gyder historie,det beviser jo bare endnu-endnu engang,
hvor ligegyldige folk kan være.

Jeg har selv haft en elskelig hund, Engelsk Setter, der blev kørt ned lige
uden for hvor jeg boede, jeg så det ikke selv, men naboen havde overværet
det fra haven, der var bilisten heller ikke stoppet op eller bare så meget
som sænket farten, hunden var røget op over motorhjelmen, og var heldigvis
død på stedet, men hvis det var mig der havde kørt den bil, havde jeg haft
så dårlig en samvittighed resten af mit liv!, hvad er det for en
egoistverden vi lever i??

Mvh. Marie

Fra : Kari Eiffert

Dato : 27-04-08 11:41

Puha stakkels pige
Sidst jeg var afsted med Yatzy sad der en voksen mand med hans hund på
armen. Han kom ud uden hund og med tårer i øjnene. Stakkels mand. Der er
vist ingen herinde der ikke har prøvet at være i den situation selv. Jeg får
en klump i halsen hver gang jeg ser det ske for andre.

Mvh Kari

Fra : Kate

Dato : 27-04-08 19:07

"Kari Eiffert" <kari.eiffert.nospam@mail.dk> wrote in

> Jeg får
> en klump i halsen hver gang jeg ser det ske for andre.

Indrømmet, det gør jeg også.

For et årstid sien, mere eller mindre, måtte jeg akut afsted med Lante
pga hans urinveje. Selvom det var efter lukketid en fredag var der en
anden kunde. Lante fik noget at sove på, så dyrlægen kunne lægge
kateder op. Mens vi ventede på at bedøvelsen skulle virke gik hun lige
udenfor konsultationen i et ærinde. Da Lante sov tungt og fast i mine
arme gik jeg ud for at hente dyrlægen og det var tydeligt at den anden
kunde først troede Lante var død, blikket på min og Lante sagde alt. Så
sagde jeg højt til klinikassistenten "Han sover nu" og jeg kunne se
kunden nærmest ånde lettet op inden hun spurgte til katten
Vi dyreejere er nok nogle empatiske sjæle

--
Kate

Se kattenes have og andre ting om mit liv med katte.
http://oliwer.dk/
gerne ældre.

Fra : Tove Krieger

Dato : 27-04-08 20:07

"Kate" <doughnut@oliwer.invalid> skrev i en meddelelse
> Vi dyreejere er nok nogle empatiske sjæle

Uha ja, tal ikke om det. Jeg har hjertet oppe i halsen hver gang jeg
har et ærinde hos dyrlægen, for sæt nu hvis ?

Jeg skulle besøge Mivser mens han var indlagt deroppe, og lige ved
siden af mig i rummet med de syge dyr, lå en stor dejlig aflivet
hund. Jeg blev ærlig talt en smule stødt og ked af det. De kunne da
godt have lagt den i et rum hvor ingen havde adgang.

En anden gang kom jeg i snak med en mand med en dejlig
labradorhvalp. Jeg klappede og kælede den, og spurgte hvad den
fejlede. Ikke noget, sagde han, den skulle skam aflives fordi den
havde bidt hans søn. En lille hundehvalp ??? Han vidste nok
ikke at det er hvad hvalpe normalt gør. Jeg spurgte ham, hvad hans
søn da havde gjort.......og så var han sur. Jeg vrælede hele vejen
hjem i bilen.

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 28-04-08 09:39

> [...]
> klappede og kælede den, og spurgte hvad den fejlede. Ikke noget, sagde
> han, den skulle skam aflives fordi den havde bidt hans søn. En lille

Der havde jeg glemt alt om min mands formaninger og taget den hund med mig,
koste hvad det ville, jeg kan ikke have sådan noget!!! arrrhggg jeg bliver
så VRED!

Mvh. Marie

Fra : Kate

Dato : 30-04-08 18:05

"Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> wrote in

> [...]
> ikke at det er hvad hvalpe normalt gør. Jeg spurgte ham, hvad hans
> søn da havde gjort.......og så var han sur. Jeg vrælede hele vejen

Man skal fandme ikke få dyr hvis man ikke vil sætte sig ind i hvad det
betyder.
Min mormor og morfars skøre puddel har da også bidt mig da jeg var
barn, tænk hvis de havde aflivet ham for det. Næ, det gjorde det at de
lærte mig at omgås ham, det var da en bedre ting for jeg lærte jo at
omgås andre hunde, og andre dyr, også.
Husker engang, jeg var vel 8-10år gammel og havde plaget om at måtte
lufte hunden. Mine morforældre var hjemme hos os og jeg fik lov. Efter
overstået tur skulle vi op i lejligheden igen. Vi boede på 2.sal men
hunden *ville* bare ikke længere end til underboen, der havde den sat
sig for at hans "mor" var. Jeg var jo ikke erfaren, så jeg trak i kræet
for at få den med. Den blev bange, hvilket jeg ikke kunne læse, så
satte den sig til modværge. Jeg trak endnu mere og resultatet var at
hunden blev så skræmt at han bed mig. Selv idag, 30+ år efter mener jeg
ikke han skulle have været aflivet, nje, jeg skulle lære ikke at
forsøge at tvinge ham. Og jeg lærte det jo. Hunden blev vidst 12år
gammel

Iøvrigt fik min forrige dyrlæge kat lidt på den måde du beskriver.
Nogle folk kom med en kat de skulle have aflivet, ikke en killing men
en ung kat. Dyrlægen spurgte om han måtte forhøre sig hos nogen han
vidste lige havde fået aflivet deres gamle kat, istedet for at aflive
katten. Der gik s¨en weekend inden han kunne få fat i de mulige
aftagere så katten kom med hjem, den kunne jo ikke sidde i klinikken
mutters alene fra fredag til mandag. De folk han havde haft i tankerne
havde vidst fået en kat i mellemtiden og nu var katten jo hjemme hos
ham, så havde han kat

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 28-04-08 09:37

> [...]

> kunden nærmest ånde lettet op inden hun spurgte til katten
> Vi dyreejere er nok nogle empatiske sjæle

Jeg var også afsted hos dyrlægen med min hund for nogle måneder siden, var
der i 5 timer.. jeg fik talt med to familier, der begge skulle have hunde
aflivet, den ene træt og gammel, den anden kræftknuder.. der blev fældet
nogle tårer.. og værst når jeg sad og nussede disse hunde, og tænkte "at om
få øjeblikke, er lyset slukket", vrææææææææl.. selv sad jeg med en dødssyg
hund, og vidste ikke om jeg fik hende med hjem.. så det gjorde det nok ikke
bedre.. men jo, empatiske tror jeg vi er mange der er, os med dyr (-;

Mvh. Marie

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 28-04-08 09:33

"Kari Eiffert" <kari.eiffert.nospam@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> er vist ingen herinde der ikke har prøvet at være i den situation selv.
> Jeg får en klump i halsen hver gang jeg ser det ske for andre.

Nej, selv om jeg efterhånden også har måttet gå den tunge vej nogle gange,
så bliver det aldrig noget jeg "vænner" mig til, det er drønhårdt, og
rigtigt hårdt at se andre i samme situation.

Mvh. Marie

Fra : Kate

Dato : 27-04-08 19:02

wrote in news:fv1h1k$198s$1@newsbin.cybercity.dk:

> Jeg er mere en glad for, at jeg ved at mine ikke kan rende ud på
> vejen, jeg vil ikke kunne leve med den risiko.

Ja, hver gang jeg ser en død kat i vejkanten bliver jeg også mrer glad
for min indhegning. Det er de bedste penge jeg har givet ud i nyere tid

Men stod jeg hos dyrlægen i sådan en situation ville jeg bestet også
blive berørt. Stakkels lille pige at stå i den situation.

Fra : Ukendt

Dato : 28-04-08 10:04

Min første MCO kat blev også kørt ned.
Men her virkede systemet, hende der førte bilen blev og ventede intil
dyreambulancen kom.
Fluffy var død med det samme, så der var nu ikke så meget at gøre der.
Men når det nu skal være, så er det rart at få besked istedet for at gå i
uvished om hvor katten bliver af.

Mvh Allan

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 28-04-08 10:53

"Allan G" <allan_roskilde.fjern.hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Min første MCO kat blev også kørt ned.
> Men her virkede systemet, hende der førte bilen blev og ventede intil
> dyreambulancen kom.

en af de få mennesker med lidt respekt for omverden, dejligt!.

> Fluffy var død med det samme, så der var nu ikke så meget at gøre der.
> Men når det nu skal være, så er det rart at få besked istedet for at gå i
> uvished om hvor katten bliver af.

Helt sikkert, uvisheden er modbydelig.

Mvh. Marie

Fra : Kate

Dato : 28-04-08 20:09

"Allan G" <allan_roskilde.fjern.hotmail.com> wrote in

> Men når det nu skal være, så er det rart at få besked istedet for
> at gå i uvished om hvor katten bliver af.

Det har du så evig ret i. Jeg har jo selv været i situationen med en
forsvunden kat, og tænk selvom det var i 1992 så har jeg aldrig glemt
det. Jeg spekulerer ikke mere over hvad der blev af ham, i hvert fald
kun når forsvundne katte kommer op som emne, men hold da op hvor tog
det labg tid ikke at spekulere på hans skæbne.

Fra : Studo

Dato : 29-04-08 07:37

den Sun, 27 Apr 2008 21:06:35 +0200, Tove Krieger skrev:

> [...]
> normalt gør. Jeg spurgte ham, hvad hans søn da havde gjort.......og så
> var han sur. Jeg vrælede hele vejen hjem i bilen.

Min kusine blev engang bidt af deres norske skovkat, hun var vel en 3 år
på tidpunktet. Da hun kom ind og beklagede sig, blev der spurgt ind til
hvad der var sket. Hun havde jo prøvet at flytte ham og få ham til et
eller andet med tvang.

Hun fik så lært at når dyr ikke kan komme væk, så har de ikke ret mange
andre muligheder end klør og tænder. Det er åbenbart ikke alle der ser
det fra dyrets perspektiv.
Og hun forstod det jo godt da det blev forklaret.

Fra : Studo

Dato : 29-04-08 07:43

den Mon, 28 Apr 2008 11:04:16 +0200, Allan G skrev:

> [...]
> Fluffy var død med det samme, så der var nu ikke så meget at gøre der.
> Men når det nu skal være, så er det rart at få besked istedet for at gå

Jeg var til mc-træf. Skulle ind og tanke, så der lå en kat i vejkanten,
helt død. Indtil jeg kom forbi den anden vej, (det var modsat vejbane på
meget trafikeret vej) der kunne jeg se at halen bevægede sig.

Mig ind til siden, katten ind i skyggen, og ringe til nummeret på
halsbåndet. Detvirkede ikke, så til politiet, der kunne oplyse et andet
nummer på samme adresse. I mellemtiden var en bilist stoppet op,
katteejer, der var klar til at køre den på hospitalet hvis vi ikke fik
fat i nogen. Det gjorde vi, desværre overlevede den ikke, for store
hovedskader. Men alle de biler der er kommet forbi i mellemtiden, for
ikke at tænke på hvor længe den har ligget der i forvejen.
I det mindste skulle den ikke lide i flere dage ude på vejen.