Nye møbler
Fra : Morten Nielsen

Dato : 23-04-08 12:20

Hej

Vi er igang med at kigge på nye møbler til vores stue, og kigger derfor i
øjeblikket på sofaer.

Hvad er jeres erfaringer omkring hvilken type stof/læder møbler er lavet af,
i forhold til hvor meget vores katte vil elske at kradse i dem.

Vi har kig på både uld, groft struktur stof og læder.

Lige nu har vi en alm. stof sofa som de ikke kradser i.

På forhånd tak.

/Morten Nielsen

Fra : Kari Eiffert

Dato : 23-04-08 13:37

"Morten Nielsen" <gzus|fjern_dette|@worldonline.dk> wrote in message
> [...]
>
> Vi har kig på både uld, groft struktur stof og læder.
>
> Lige nu har vi en alm. stof sofa som de ikke kradser i.

Hvis de ikke kradser i møblerne nu tror jeg nu heller ikke de kommer til det
i de nye møbler lige meget hvilket stof der er på dem. Kan dog anbefale at
tage noget pels med og se hvor slemt det er til at hænge i stoffet. Det
gjorde vi og vi har en kattepelsfri sofa

Mvh Kari

Fra : Denise

Dato : 23-04-08 15:08

Morten Nielsen wrote:
> [...]
> dem.
> Vi har kig på både uld, groft struktur stof og læder.
>
> Lige nu har vi en alm. stof sofa som de ikke kradser i.

Har ikke prøvet andet en lædersofa og den er efterhånden gammel. De har ikke
ridset i den på normal måde ved at strække sig, men ved leg og faren frem og
tilbage er der over årene kommet ridser i. Men det gir den jo bare patina
haha
Meeeen man er nok lidt øm over en sådan i starten ved den første ridse, men
så vænner man sig

--
Hilsen Denise
Se: www.mit-katteforum.dk

Fra : Kate

Dato : 23-04-08 18:01

> [...]

> i dem.
>
> Vi har kig på både uld, groft struktur stof og læder.
>
> Lige nu har vi en alm. stof sofa som de ikke kradser i.

Da jeg havde en uldsofa fjernede mine katte stort set armlænene med
deres kradseri. Nu har jeg en sofa af noget jeg tror hedder alcantara,
den er lavet af noget der minder om falsk vaskeskind. Den er ikke et
godt køb når det kommer til kattehår, den suger dem til sig og det er
nærmest unuligt at støvsuge dem væk. Når jeg en dag får råd vil jeg
helt klart have en lædersofa som kan tørres over med en fugtig klud.
Ikkke flere stof sofaer til mig, mest pga at kattehårene sidder fast i
den.

--
Kate

Se kattenes have og andre ting om mit liv med katte.
http://oliwer.dk/
gerne ældre.

Fra : Søren LH

Dato : 23-04-08 19:25

"Morten Nielsen" <gzus|fjern_dette|@worldonline.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Vi har kig på både uld, groft struktur stof og læder.
>
> Lige nu har vi en alm. stof sofa som de ikke kradser i.

Min sofa med betræk af uld ser efterhånden herrens ud, dels fordi kattene
ind imellem i smug bruger den som kradsebræt, dels fordi de også et par
gange har brækket sig i den (og min gamle tævehund lavede blodpletter under
løbetiden).

Om det ville have være anderledes med et andet betræk skal jeg ikke udtale
mig om.

Mvh
Søren

Fra : Denise

Dato : 23-04-08 20:26

Søren LH wrote:
> [...]
> blodpletter under løbetiden).
>
> Om det ville have være anderledes med et andet betræk skal jeg ikke

Ja det er i hvert fald fordelen ved en lædersofa, de kan bare brække sig kan
de haha

--
Hilsen Denise
Se: www.mit-katteforum.dk

Fra : Søren LH

Dato : 24-04-08 18:26

"Denise" <reindel@*NOSPAM*c.dk> skrev i meddelelsen

> Ja det er i hvert fald fordelen ved en lædersofa, de kan bare brække sig
> kan de haha

hmm... der er godt nok et par kedelige pletter på en læder-marokkopude, jeg
har. Det ligner mistænkeligt spor efter kattegylp, og jeg ved ikke hvad det
ellers skulle være........

Mvh
Søren

Fra : Denise

Dato : 24-04-08 19:56

Søren LH wrote:
> [...]
> læder-marokkopude, jeg har. Det ligner mistænkeligt spor efter
> kattegylp, og jeg ved ikke hvad det ellers skulle være........

Ja ok, hvis det får lov at ligge og man ikke opdager det, så kan det
selvfølgelig give pletter

--
Hilsen Denise
Se: www.mit-katteforum.dk

Fra : Camilla Baird

Dato : 23-04-08 22:22

> [...]
>
> Vi har kig på både uld, groft struktur stof og læder.
>
> Lige nu har vi en alm. stof sofa som de ikke kradser i.

Min første sofa var betrukket med meget tæt vævet groft indisk bomuld -
det fungerede fint sammen med mine korthårskatte. de kradsede ikke i det.
Siden er den blevet betrukket med alcantara - også med vores store
tilfredshed. De kradser ikke i det. Vi synes ikke, det er svært at
støvsuge hårene op (som der nævnes i et andet indlæg) - men går det het
galt, bruger vi Pet Hair Magnet
http://annk-butik.dk/Resources/dcp_1848-1.jpg fra AnnK's Butik
www.annk-butik.dk

Med venlig hilsen
Camilla Baird
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Kate

Dato : 25-04-08 23:10

Camilla Baird <mailKATTE@BAKKEkorat.dk> wrote in

> Vi synes ikke, det er svært at
> støvsuge hårene op (som der nævnes i et andet indlæg) - men går
> [...]

Det var mig som havde/har det problem. Er den god?
Desværre fandt jeg ud af i går at Ann har lukket sin butik, var
alligevel i Fiolstræde og ville slæbe min mor med ind til Ann da det
pludseligt gik op for mig hvor vi var. Øv, hvor ærgerligt, men det er
nok ikke let at have butik.

Fra : Tina.

Dato : 24-04-08 10:35

"Morten Nielsen" <gzus|fjern_dette|@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> af, i forhold til hvor meget vores katte vil elske at kradse i dem.
>
> Vi har kig på både uld, groft struktur stof og læder.

Jeg har valgt Ektorp fra Ikea. God siddehøjde, komforten er i top, betrækket
kan tages af og vaskes, og et nyt betræk koster ikke alverden, når det bærer
for meget præg af kattekløer. Det er bomuldsbetræk.
Her i huset kommer komfort og kattevenlighed før design og materialer, der
ikke er egnet til at blive brugt af dyr, børn og voksne.

Tina