opdatering om Røskva
Fra : Elsebeth Frederiksen

Dato : 21-04-08 12:26

ja så ringede dyrlægen. Han var meget lidt optimistisk. Benet kan bare
ikke gro sammen, så jeg havde valget mellem at få den aflivet eller få
benet amputeret.
Efter et tudeanfald har jeg altså valgt at få benet amputeret. Jeg ved
snart ikke hvad der er bedst, men kan bare ikke klare at skulle sige
farvel til ham efter at han har været igennem så meget. Jeg elsker ham
bare så højt.
Så må vi håbe han stadig er en glad kat efter operationen, for han har
været vældig glad på det sidste og spinder til den helt store guldmedalje.
Kryds fingre for hans operation imorgen...

Med venlig hilsen
Elsebeth Frederiksen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Tove Krieger

Dato : 21-04-08 14:56

"Elsebeth Frederiksen" <sleepflowerKATTE@BAKKEsecret.dk> skrev i en
meddelelse news:vpudnVU8cMVA5JHVnZ2dnUVZ8qOknZ2d@giganews.com
> [...]
> han har været vældig glad på det sidste og spinder til den helt
> store guldmedalje. Kryds fingre for hans operation imorgen...

Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Tove Krieger

Dato : 21-04-08 15:06

> [...]
> han har været vældig glad på det sidste og spinder til den helt
> store guldmedalje. Kryds fingre for hans operation imorgen...

Kære Elsebeth.

Det gør mig rigtig ondt, at du oveni alt det andet, nu skal have
flere spekulationer.

Jeg tror at det er godt at du har valgt amputationen. Der findes
masser af katte der mangler et ben, og de klarer sig utroligt godt.
De lærer hurtigt at omstille sig og klare sig med tre ben. Når
Røskva er indekat vil problemet heller ikke blive så stort, som hvis
han rendte rundt i det fri.

Jeg krydser alt hvad der kan krydses og håber på det allerbedste for
Røskva, som jo efterhånden har gået så meget igennem.

Jeg medsender lige et link til en video med en smuk hvid kat der
ligner Røskva. Prøv at se hvor godt den klarer sig, og hvor glad den
virker, selvom den må klare sig på tre ben.:

http://www.youtube.com/watch?v=dBgscsWTspM

Mange trøsteknus til dig og Røskva fra Mini og mig.

Fra : Siri

Dato : 21-04-08 18:03

> [...]
alt hvad der kan krydses og håber på det allerbedste for
> Røskva, som jo efterhånden har gået så meget igennem.

Jeg krydser med! Stakkels Røskva og stakkels dig, sikke en omgang!
Håber, at det ender lykkeligt - med et godt liv for Røskva!
Svær tid for jer.....
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : JB

Dato : 21-04-08 20:48

> [...]
>>

> Jeg krydser med! Stakkels Røskva og stakkels dig, sikke en omgang!
> Håber, at det ender lykkeligt - med et godt liv for Røskva!

Vi krydser også her. Men du har helt sikkert valgt den rigtige løsning.
Røskva skal nok klare sig godt.

Hilsen
Jytte

Fra : Kate

Dato : 22-04-08 20:21

Siri <medetsmilKATTE@BAKKEyahoo.dk> wrote in

> Jeg krydser med!

Også mig.... Jeg har set masser af Animal Planet og selvom det
selvfølgeligt ikke er optimalt at være trebenet som kat, så er der på
den kanal virkeligt mange historier om hvor godt dyrene klarer sig på
kun 3 ben. Og Røskva bor jo trygt og godt og skal ikke forsvare et
territorie, så jeg forstår godt dit valg.

God bedring til ham.

--
Kate

Se kattenes have og andre ting om mit liv med katte.
http://oliwer.dk/
gerne ældre.

Fra : JB

Dato : 22-04-08 18:44

> [...]
> været vældig glad på det sidste og spinder til den helt store guldmedalje.
> Kryds fingre for hans operation imorgen...

Hvordan er det gået med Røskva i dag?

Hilsen
Jytte

Fra : Tove Krieger

Dato : 22-04-08 19:12

"JB" <vingekattenfjern@mail.dk> skrev i en meddelelse
> "Elsebeth Frederiksen" <sleepflowerKATTE@BAKKEsecret.dk> skrev i
> en meddelelse

> Hvordan er det gået med Røskva i dag?
>
> Hilsen
> Jytte

Ja hvordan går det med ham ? Jeg er også meget spændt på at høre
hvordan han har klaret det. Han er jo en rigtig sej mis.

Fra : Elsebeth Frederiksen

Dato : 22-04-08 19:42

> Ja hvordan går det med ham ? Jeg er også meget spændt på at høre
> hvordan han har klaret det. Han er jo en rigtig sej mis.

Operationen er gået godt, der var ingen problemer, andet end hans
stolthed nok er røget sig en tur
Han var ved at vågne da jeg ringede derud ved 14 tiden og var lidt
småsur, men så er alt jo som det plejer. Han kan komme hjem imorgen. Det
blir nok meget mærkeligt at se ham. skal nok lægge billeder ind af ham
så snart jeg får taget nogle.

Fra : Tove Krieger

Dato : 22-04-08 19:49

"Elsebeth Frederiksen" <sleepflowerKATTE@BAKKEsecret.dk> skrev i en
meddelelse news:vq2dnUZQ8uL1rJPVRVnyiwA@giganews.com

> [...]
> imorgen. Det blir nok meget mærkeligt at se ham. skal nok lægge
> billeder ind af ham så snart jeg får taget nogle.

Godt at høre at operationen er forløbet som den skulle. Hvis det var
mig der skulle træffe valget, ville jeg have gjort nøjagtigt det
samme.

Hellere en kat med tre ben end at skulle undvære en kat som man har
knyttet sig tæt til. Han skal nok komme hurtigt ovenpå igen. Mange
tak for din update. Jeg har tænkt på ham og krydset fingre mange
gange idag.

Fra : Elsebeth Frederiksen

Dato : 23-04-08 15:27

Nu er jeg kommet hjem med det bette pus. Han underholdt alle i bussen på
vej hjem, uha det er hyggeligt
Han humper afsted herhjemme, men virker i meget godt humør og spandt da
jeg tog ham op.
Jeg har lavet en nymappe med ham og lagt 2 billeder i

Fra : JB

Dato : 23-04-08 15:59

"Elsebeth Frederiksen" <sleepflowerKATTE@BAKKEsecret.dk> skrev i en
meddelelse news:aI2dneIh0sS82pLVnZ2dnUVZ8qKvnZ2d@giganews.com...
> [...]
> jeg tog ham op.
> Jeg har lavet en nymappe med ham og lagt 2 billeder i

Røskva ser fin og glad ud, så det skal nok gå.
Hvordan går det med den lille hunkat?

Hilsen
Jytte

Fra : Tove Krieger

Dato : 23-04-08 17:53

> [...]
> spandt da jeg tog ham op.
> Jeg har lavet en nymappe med ham og lagt 2 billeder i

Han ser rigtig fin ud. Godt at du tog den beslutning. Nu er han
ihvertfald ovre det værste hvad smerter angår. Jeg tror at det ben
har gjort *meget* ondt i al den tid han havde skinne på. Han er en
rigtig dejlig supermis er han. Mange krammer til ham herfra.

Du må meget gerne opdatere lidt en gang imellem hvordan han klarer
hverdagen. Jeg tror ikke der vil blive problemer. Det er flot at han
allerede er hjemme og humper rundt, og så spinder han oven i købet -
sej mis.

Fra : Elsebeth Frederiksen

Dato : 03-06-08 09:13

Så er det vist tid til en ny opdatering
Hans sår heler fint og han er generalt en glad mis ( undtagen når Ronja
vil lege så får hun en røvfuld og et hvæs)
Han er begyndt at kunne oppe op på det meste og han er blevet fræk igen.
Spiser Ronjas killingemad, som jo ikke er så godt til ham når der er så
meget fedt i.
Jeg er glad for at jeg tog beslutningen, fordi jeg kan se at han har det
godt, og går rundt og snakker hele tiden. Han er sådan en dejlig mis.
Har lagt nogle billeder ind
http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/nyhedsgruppen/album_show.php?album=1170&folder=1525&limit_start=0&limit_user=15

Fra : Kate

Dato : 03-06-08 18:53

Elsebeth Frederiksen <sleepflowerKATTE@BAKKEsecret.dk> wrote in

> http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/nyhedsgruppen/album_show.php?album=
> 1170&folder=1525&limit_start=0&limit_user=15

Tak for opdateringen. Dejligt at Røskva er glad igen. Man bliver så
glad når man ser at man har taget den rigtige beslutning og dyrene
bliver friske og glade igen.

--
Kate

Kan du hjælpe en kat i nød? Se og læs om Doughnut her:
http://oliwer.dk/doughnut.htm
gerne ældre.