kryds fingre for Yatzy
Fra : Kari Eiffert

Dato : 19-04-08 08:53

Hun har kastet op i går og her til morgen. Tre gange i det hele. Men det er
flydende og hun virker sløv. Og da vi jp lige har mistet alf tager vi ingen
chancer.

Så kryds for at det bare er hårboller xxxxxxx

Mvh Kari

Fra : Kari Eiffert

Dato : 19-04-08 11:32

Nå vi blev ikke klogere. Hun kan have spist noget hun ikke kunne tåle, men
ved ikke lige hvad det kunne være. Og så kunne det være pelsen der driller.
Hun fælder nemlig ekstremt meget. Men de kunne ikke finde noget, så vi skal
holde øje med hende.

Mvh Kari

Fra : Erling Jensen

Dato : 19-04-08 15:17

nå men man må da håbe at det ikke er andet end pelsen der driller hende, men
det er jo trist nok endda for hende, god bedring med hende.

mvh
Erling

Fra : Ragna

Dato : 19-04-08 15:22

Det er en lidt frustrerende fornemmelse, når man ikke kan få at vide, hvad
der har været i vejen.
Vi har selv oplevet lidt i den retning med vores store hankat, der måske
havde forslugt sig på en fugl. I hvert fald kom der mange mærkelige ting op!
Han fik en indsprøjtning og lidt skånefoder med hjem, og allerede næste dag
var han helt i orden.
Det lyder sandsynligt, at de mange hår, der fældes for tiden, også er en del
af grunden.
Jeg kan børste en masse hår af den store hankat hver dag, men de to små
leger forfølgelsesløb, når jeg forsøger at børste dem, så de må også slikke
en masse pels i sig hver dag.

--
Venlig hilsen, Ragna

Fra : Ukendt

Dato : 19-04-08 15:26

> [...]
> ved ikke lige hvad det kunne være. Og så kunne det være pelsen der
> driller. Hun fælder nemlig ekstremt meget. Men de kunne ikke finde noget,

Æv dog, men sørg for at hun får noget at spise + vand, evt noget skånekost.

Det har i med garanti styr på

Mvh Allan

Fra : Kari Eiffert

Dato : 19-04-08 16:31

..

> Æv dog, men sørg for at hun får noget at spise + vand, evt noget
> skånekost.
>
> Det har i med garanti styr på
>
> Mvh Allan

ja vi skulle hive hende i huden en gang imellem for at tjekke om hun får
væske nok. Dyrlægen sagde at det var perfekt lige nu. Og det med maden mente
hun nok skulle komme, når hun er klar til det. Det er så svært med yatzy for
hun spiser sjældent når vi er i køkkenet, så vi ser det ikke sådan. Hun er
meget stille i dag. Og ligger og sover meget. Vi må se om ikke hun snart
bliver friskere, for hun har da i hvert fald ikke kastet mere op. Og hun
spiste kattemalt med stor fornøjelse

Mvh Kari

Fra : Ukendt

Dato : 19-04-08 17:03

> [...]
> ikke hun snart bliver friskere, for hun har da i hvert fald ikke kastet
> mere op. Og hun spiste kattemalt med stor fornøjelse

Vi krydser fingrer og poter , ja der er stadigvæk 2 miver til at krydse
poter, Her i Hundested.

I gør alle de rigtige ting, så det går nok fint med miver.Men vi krydser
stadigvæk

Mvh
allan og de der 2 der bor hos ham

Fra : Siri

Dato : 21-04-08 17:36

> Kari Eiffert skrev:
.. Og hun
> spiste kattemalt med stor fornøjelse

> Mvh Kari

Hej Kari.
Et kig i dit album fortæller mig, at Yatzyskatten er NFO. Så har hun
under-uld? Og den fældes af for tiden, lader jeg mig sige.
Det gør den også på Gia (per) og Lejon (exo).
Selv Lejon har fået en hårbolle!
Gias underuld bliver småfedtet og vil knotte.
Den har jeg stort set fået af med en underulds-rive, anbefalet mig af
AnnK, der selv har NFO.
Jeg fik en forærende, en Karlie fra Maxizoo, de kalder den en
hårtrimmer. Den ligner en solid rive.
Hvis man tager ligesom nedad i pelsen med den, så kommer det af!
Lejon er mere korthåret, såkaldt 'exotic longhair', fordi han ikke er
helt plydskort a la britepels. Og han fælder!
Trods div. eksperter på besøg, var det bedste redskab en helt alm
børste, billig stålbørste med plastdupper fra Brugsen - lille handy model.
Måske kan du bruge det på Yatzy? Under-uldsriven bruger andre NFO folk
ialtfald, når det er fælde-tid, og det handler jo om at få de løse hår
af, så de ikke lander i mavsen og laver ravage.
Jeg er glad for at høre, at hun har det bedre, og håber, at det bare er
vinterpelsen, som hun fik galt i halsen.
Det med katte-malten tyder på det....
God bedring
Med venlig hilsen
Siri og uldtotterne
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Kari Eiffert

Dato : 21-04-08 20:26

"Siri" <medetsmilKATTE@BAKKEyahoo.dk> wrote in message
> [...]
> Jeg er glad for at høre, at hun har det bedre, og håber, at det bare er
> vinterpelsen, som hun fik galt i halsen.

Yatzy har bare den lækreste og nemmeste pels jeg nogensinde har set og hørt
om. Knuder er stort set ikke eksisterende og underulden kan jeg hapse med en
alm stålkam. Børster hende hver dag, for hun har ikke ro i rumpen til den
slags pjat. Har allerede en skraldespandspose fyldt og der er mere *suk*

Søndag morgen ville hun jo både spise og drikke og søndag eftermiddag var
hun så dejligt irriterende som hun plejer Typisk. Sådan kunne hun da
godt have været lørdag så havde jeg sluppet for at slæbe hende med
ovenpå barnevognen med drengen i. Det har sikkert set sjovt ud

Mvh Kari

Fra : Kari Eiffert

Dato : 20-04-08 06:28

Hun kom løbende sulten imod mig i morges. Madskålen var nemlig tom
hun spiser da igen

Mvh Kari

Fra : Denise

Dato : 20-04-08 09:22

Kari Eiffert wrote:
> Hun kom løbende sulten imod mig i morges. Madskålen var nemlig tom
> Så hun spiser da igen
>
> Mvh Kari

Åhh, det lyder godt. God bedring med hende
Men har det bare så øv, når misserne ikke er helt raske.
--
Hilsen Denise
Se: www.mit-katteforum.dk

Fra : Kate

Dato : 22-04-08 20:00

"Kari Eiffert" <kari.eiffert.nospam@mail.dk> wrote in

> Hun kom løbende sulten imod mig i morges. Madskålen var nemlig tom
> Så hun spiser da igen

Åhh, det var godt. Kunne jo godt forstille mig at i er lidt mere
"hudløse" så snart efter Alf's alt for tidlige død. Sådan har jeg
ihvert fald selv haft det med mine dyr. Hvis en har været syg eller er
død fornyligt har jeg været ekstra obs på resten i tiden efter. Kun en
gang fik jeg ret, desværre. Johan havde været dårlig over en weekend og
da han på det tidspunkt var en aldrende kat ville jeg ikke løbe nogen
risiko og tog han til dyrlæge mandag morgen. Allerede da var jeg lidt
obs på Lante, men slog det hen med at jeg nok var pylret pga Johan. Men
nej, om eftermiddagen måtte jeg sande at jeg nok havde ret mht Lante og
måttee akut afsted igen. Om han havde urinvejsten eller blærebetændelse
har jeg glemt, men syg var han.

--
Kate

Se kattenes have og andre ting om mit liv med katte.
http://oliwer.dk/
gerne ældre.

Fra : Kari Eiffert

Dato : 23-04-08 07:57

> [...]
> nej, om eftermiddagen måtte jeg sande at jeg nok havde ret mht Lante og
> måttee akut afsted igen. Om han havde urinvejsten eller blærebetændelse

Ja man er altså mere pylret. Og hvis de ikke kommer ind om aftenen skal jeg
liiige tjekke at de er ok

Men godt nok at du var det med Lante. Jeg har den indstilling at jeg hellere
løber til dyrlæge en gang for mange

Mvh Kari

Fra : Kate

Dato : 23-04-08 17:56

> Jeg har den indstilling at jeg hellere
> løber til dyrlæge en gang for mange

Også jeg. Når det kommer til dyrene så er jeg ikke nærig, de skal have
hvad de skal have