To hunkatte
Fra : Andy Dufresne

Dato : 18-04-08 06:28

Hejsa.

Hvornår leger vor to hunkatte, og hvornår er det alvor?

Det kan se ret volsomt ud når de går i flæsket på hinanden.

/Andy

Fra : Allan F

Dato : 18-04-08 12:31

"Andy Dufresne" <covershare@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Hejsa.
>
> Hvornår leger vor to hunkatte, og hvornår er det alvor?
>
> Det kan se ret volsomt ud når de går i flæsket på hinanden.
>
> /Andy

Så længe der ikke er skrigeri involveret når de er i clinch, så er det leg
og dominans. Det er først, når de begynder at 'synge' af hinanden eller
hyler når de bliver bidt, at det er rigtigt alvorligt. Så skal du bare råbe
højt, og skille dem ad. Så lærer de hen af vejen at enes lidt bedre.

Allan F

Fra : Andy Dufresne

Dato : 18-04-08 15:09

Allan F formulerede fredag:
> [...]
> når de bliver bidt, at det er rigtigt alvorligt. Så skal du bare råbe højt,
> og skille dem ad. Så lærer de hen af vejen at enes lidt bedre.

Det har vi ALDRIG oplevet, så den er vist ikke gal så. :)

Fra : Kate

Dato : 22-04-08 19:52

Andy Dufresne <covershare@gmail.com> wrote in

> Det har vi ALDRIG oplevet, så den er vist ikke gal så. :)

Det ror jeg heller ikke Jeg vil nemlig give Allan helt ret. Min
tommelfingerregel, som har virket på indtil nu 5 sammenføringer, har
vret hvæsen og knurren har vret iorden, men direkte kamp forbudt. Så
ved optræk til vod har jeg skilt dem ad og givet dem hver deres rum i
kortere eller længere tid. Hidtil har det virket her. At sammenføringer
så har været forskellige og taget forskellig længde er så en anden sag.
Mowgli flyttede ind, mens Lante tog 3 uger at få indført i flokken.
Doughnut var læææænge om at falde til, over en måned tog det hende bare
at falde lidt ned, og minimum 6 måneder før hun var en fuldt integreret
del af flokken. Mows var killing, Doughnut og Lante hhv 3 og 2 år gamle
da de flyttede ind.

--
Kate

Se kattenes have og andre ting om mit liv med katte.
http://oliwer.dk/
gerne ældre.

Fra : Allan F

Dato : 23-04-08 00:34

"Kate" <doughnut@oliwer.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> at falde lidt ned, og minimum 6 måneder før hun var en fuldt integreret
> del af flokken. Mows var killing, Doughnut og Lante hhv 3 og 2 år gamle

Jeg tænkte på 2 allerede samboende katte, ikke nysammenførte. De skal
selvfølgelig have lov til at finde ud af hvem der er høvding og hvem der er
indianer, men det kan de sagtens gøre uden at der behøver flyde blod og
flyve pels.

Det sker da, at mine (som er kuldsøskende), har et alvorligt skænderi, med
tilhørende hyl. Men som regel brydes de bare lidt, afløst af gensidigt
ansigts-slikkeri - det tyder jeg som broderlig leg. Sommetider, når den ene
(indianeren) løber efter et legetøj og kommer for tæt på storebror får han
lige et hvæs og et broderligt "klap" uden kløer. Så har lillebror som regel
forstået beskeden og holder sig lidt mere på afstand med sin leg.

Engang løb han efter en laser-plet og opdagede ikke storebror, men løb UNDER
ham uden at sætte farten ned. En anden gang løb lillebror efter laseren
forbi storebror i berøringsafstand, og forsvandt ud mellemgangen. Så kiggede
storebror på MIG og hvæste - sådan lidt halvhjertet, uden at lægge ørene
tilbage. Jeg var fuldstændig flad af grin. Det så fuldstændig ud som om han
var klar over at det var mig der førte lillebror så tæt forbi ham.

Allan F

Fra : Allan F

Dato : 24-04-08 12:30

"Allan F" <A_Folmer@post5.tele.dk> skrev

> [...]
> han lige et hvæs og et broderligt "klap" uden kløer. Så har lillebror som
> regel forstået beskeden og holder sig lidt mere på afstand med sin leg.

http://youtube.com/watch?v=V_9sbNXNNYA&feature=related

Disse 2 katte er helt tydelig gode venner, så hvis dit slagsmål er på det
her plan, så er der ingen problemer.

Allan F

Fra : Denise

Dato : 24-04-08 15:45

Allan F wrote:

> http://youtube.com/watch?v=V_9sbNXNNYA&feature=related
>

> Disse 2 katte er helt tydelig gode venner, så hvis dit slagsmål er på
> det her plan, så er der ingen problemer.
>
> Allan F

Ha ha, den er da herlig. Sådan en lille rød frækkert. Ja de er helt sikkert
dejlige legekammerater

--
Hilsen Denise
Se: www.mit-katteforum.dk

Fra : Kate

Dato : 25-04-08 23:18

"Allan F" <A_Folmer@post5.tele.dk> wrote in

> http://youtube.com/watch?v=V_9sbNXNNYA&feature=related

Hæhæhæ, herlige misser.

> Disse 2 katte er helt tydelig gode venner, så hvis dit slagsmål er
> på det her plan, så er der ingen problemer.

Mine drenge tager sådan nogle ture som den der, men de kan også godt
tage nogle ture som er mere alvorlige. Nogle gange tror jeg det
begynder med sjov og pjat og drillerier, men går så over gevind, nok
oftest fordi Mowgli er som et barn der ikke kender grænser, så nogle
gange går han for langt og så bliver Lante rigtigt sur. Enkelte gange,
på 6 år, har jeg måttet skille dem ad. Fornylig var der så meget
ballader, hvor Doughnut var involveret, at jeg endte med at lukke
MOwgli ude i haven, Lante i entreen/køkken og Doughnut i stuen i ca. 1
time før alle var faldet ned igen.

Fra : Denise

Dato : 27-04-08 15:46

Kate wrote:
> [...]
> ballader, hvor Doughnut var involveret, at jeg endte med at lukke
> MOwgli ude i haven, Lante i entreen/køkken og Doughnut i stuen i ca. 1

Og hos os fik Dino lige nogle på bærret af Blonde. Vi har sat noget hegn op,
så de ikke kan komme om bag skuret, for der er ingen grund til de er der. Og
Dino havde i 5 min prøvet at kravle over og under hegnet og jeg havde sagt
fy og fjernet ham flere gange. Pludselig gik Blonde hen og stak ham nogle på
hovedet, hvorefter Dino så gik hahahaha
Der skal en kat til opdragelse åbenbart.

--
Hilsen Denise
Se: www.mit-katteforum.dk

Fra : Ragna

Dato : 27-04-08 16:44

Denise skrev:
> [...]
>ham nogle på hovedet, hvorefter Dino så gik hahahaha
>Der skal en kat til opdragelse åbenbart.

Sådan!
Måske kan du overlade overvågningen til Blonde, så du ikke behøver at holde
så meget øje med kattene, når de er ude i haven?

--
Mange hilsener fra Ragna

Fra : Denise

Dato : 27-04-08 20:09

Ragna wrote:

> Sådan!
> Måske kan du overlade overvågningen til Blonde, så du ikke behøver at
> holde så meget øje med kattene, når de er ude i haven?

Ja, hehe, men der sker nu ikke noget ved de går bag ved skuret, de kan ikke
komme ud, men der er ikke meget hæk der og naboens hunde kan komme helt hen
til hegnet. Så de må nøjes med hele resten af haven, og han havde lige været
deromme, så kunne fjolset ikke forstå han ikke kunne komme derom igen. Han
var åbenbart ikke færdig med hvad han havde gang i. Ligesom han VIL ind i
haveskuret tsk tsk.
Jeg synes jeg er blevet bedre til at slappe af når de er i haven, og det
bliver bedre og bedre, for de kan jo ikke komme ud.

--
Hilsen Denise
Se: www.mit-katteforum.dk

Fra : Kate

Dato : 27-04-08 19:09

"Denise" <reindel@*NOSPAM*c.dk> wrote in

> Der skal en kat til opdragelse åbenbart.

Hahahaha. Ja, jeg er nu også af den opfatelse at Lante opdrog Mowgli.
Selvom Mowgli var ca. 4 mdr. før han flyttede ind, var der ting som
Lante mente han manglede i sin opdragelse, så det rådede han bod på

Fra : Denise

Dato : 27-04-08 20:14

Kate wrote:
> [...]
> Selvom Mowgli var ca. 4 mdr. før han flyttede ind, var der ting som
> Lante mente han manglede i sin opdragelse, så det rådede han bod på

Det er sjovt som Dino og Blonde ellers kan holde sammen. Hvis Dino - som
ellers styre de sorte misser - farer på han MCOen, hvis han spiller fræk, så
kommer Blonde styrtende og skal hjælpe Dino, så der er de rigtig brødre.
Synes ellers ikke jeg rigtigt kan se hvem der bestemmer mest af Dino eller
Blonde, nogle gange så ser det ud til at være Blonde og ellers ser det ud
til at de bestemmer lige meget.

--
Hilsen Denise
Se: www.mit-katteforum.dk

Fra : Denise

Dato : 23-04-08 08:17

Kate wrote:
> [...]
> hun var en fuldt integreret del af flokken. Mows var killing,
> Doughnut og Lante hhv 3 og 2 år gamle da de flyttede ind.

Helt enig Kate, sådan har vi også altid gjort. Og det kan godt være det
tager lidt længere tid end at smide dem i hovedet på hinanden og lade dem
klare slagsmålene selv. Så vi har også været på banen, når det blev til det
alvorlige, og derfor er de aldrig blevet dødelige uvenner på noget
tidspunkt. Men de små sammenstød der sker af og til er i orden og de kender
godt deres indbyrdes rangorden. D.v.s. det er de gamle Somali der styrer
Jeg tror også, at de på den måde vi integrerer finder ud af, at det er os
der bestemmer og ikke dem. Jeg er da sikker på vores misser godt ved jeg er
overmissen hahahaha
Men det er iøvrigt nok ikke alle der har vores tålmodighed

--
Hilsen Denise
Se: www.mit-katteforum.dk

Fra : Kate

Dato : 23-04-08 17:55

> Men det er iøvrigt nok ikke alle der har vores tålmodighed

N, det er det nok ikke, men jeg tænker jo at de misser der først er
kommet ind i mit liv og hjem helst skal blive så længe som muligt og så
må jeg jo tage den tørn der skal til
Kan da tilføje at trods det at mine har boet sammen i hhv 6 og 5 år så
er der da stadig større eller mindre sammenstød og jeg har da været nød
til at skille dem ad nogle gange fordi bølgerne er gået *for* højt, men
det tager jeg med når nu det ikke sker hverken hver eller hver anden
dag.