Ronja
Fra : Elsebeth Frederiksen

Dato : 10-04-08 20:09

nå nu tror jeg det lille kræ er kommet i løbetid Hun ligger og gnider og
på gulvet og siger nogle mærkelige lyde.
ved godt at der er mange ulemper ved p piller, men skader de så meget hvis
hun kun får det indtil jeg får råd til sterilisation og er det ligeså dyrt
at få hende tjekket og udleveret p-piller som det er med sterilisation, for
så kan jeg lige så godt få det gjort med det samme.
For dyrlægen skal vel se hende for at udskrive dem ikke?

Fra : Bjarne

Dato : 11-04-08 08:33

Elsebeth Frederiksen skrev:
> [...]
> så kan jeg lige så godt få det gjort med det samme.
> For dyrlægen skal vel se hende for at udskrive dem ikke?

Hvis du skal bruge penge på p-piller, går der vel længere tid, før der
bliver råd til sterilisation?
Er det ikke bedre at lade hende sige underlige lyde og kæle med tasker
og sko og trøjer et par uger end at udsætte hende for sundhedsskadelige
piller?

Hvis der er hankatte i nærheden, er der mere fornuft i at gøre noget ved
dem.

vh
Bjarne

Fra : Kari Eiffert

Dato : 11-04-08 09:27

"Elsebeth Frederiksen" <sleepflower@secret.dk> wrote in message
> [...]
> for så kan jeg lige så godt få det gjort med det samme.
> For dyrlægen skal vel se hende for at udskrive dem ikke?

Kan du ikke få en afdragsordning? Det er vores dyrlæge i hvert fald rigtigt
gode til Det er klart det bedste for hende.

Mvh Kari

Fra : Tove Krieger

Dato : 11-04-08 13:28

"Elsebeth Frederiksen" <sleepflower@secret.dk> skrev i en
meddelelse news:47fe65d7$0$89174$157c6196@dreader1.cybercity.dk
> [...]
> som det er med sterilisation, for så kan jeg lige så godt få det
> gjort med det samme. For dyrlægen skal vel se hende for at

Du skal under alle omstændigheder konsultere dyrlægen for at få
p-piller til hende. De er skadelige i det lange løb, og man kan også
hvis man er uheldig risikere at hun kaster dem op igen, og så er det
jo lige galt.

Nu ved jeg ikke om Røskva og Tjelfe er kastrerede, for så kan det jo
godt være svært at undgå at hun bliver drægtig.

Priserne for en sterilisation svinger meget efter hvor i landet man
bor. Her hvor jeg bor er det omkring tusind kroner inkl.
øremærkning. Du må nok forhøre hos de forskellige dyrlæger i dit
område, for jeg går ud fra at du skifter til en anden dyrlæge når
Røskva er iorden igen. Under alle omstændigheder skal du endelig
*undgå* dyrlæge Breth Hansen, selvom han reklamerer med at være
billig. Hos ham er man ikke sikker på, om man får sin kat levende
hjem igen.

Hvis det kun er for en meget kort periode man er nødt til at give
p-piller, vil jeg ikke tro at de kan nå at skade, men i det lange
løb skal man holde sig fra dem.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Elsebeth Frederiksen

Dato : 11-04-08 15:13

Jeg har været til dyrlæge med hende og fik lavet et sundhedschek og fik
hende vaccineret og ormebehandlet. Har fået udleveret p-piller men har ikke
givet hende dem endnu. så måske lader jeg helt vær og lader hende skabe sig
et par dage.
Jeg var ved Aabyhøj dyreklinik som jeg hele tiden har brugt, så dem går jeg
tilbage til med Røskva når han er kommet sig. Kunne aldrig finde på at bruge
Breth Hansen jeg kender udemærket godt hans ry.