Missemor tro det eller ej.
Fra : Coppi

Dato : 09-04-08 21:12

HEJ

Missemor er efter 6 mdr. vendt hjem igen og hun teer sig som om hun aldrig
har været andre steder, næsten. Hun hygger sig i sofaen og er rigtig sulten.

Jeg fandt hende i den nærliggende landsby, hvor en barmhjertig familie havde
fodret hende hele vinteren uden at undre sig over, at hun var tatoveret i
øret, hmmmff.

Nåh, det er skæppeskønt at have hende hjemme igen, det er rigtigt sjovt at
se hende, hun blev præsenteret for de andre dyr et efter et og ingen tvivl,
de kender bestemt hinanden. Det er utroligt, ingen rejste børster hverken
fra hunde eller katte.

Hilsen fra en overlykkelig
Coppi

Fra : Tove Krieger

Dato : 09-04-08 21:17

"Coppi" <annie321@privat.dk> skrev i en meddelelse
> HEJ
>
> Missemor er efter 6 mdr. vendt hjem igen og hun teer sig som om
> hun aldrig har været andre steder, næsten. Hun hygger sig i
> sofaen og er rigtig sulten.

Nej hvor er det dog pragtfuldt. Jeg kan huske hvor ked af det
du var. Skønt at hun er hjemme igen. Så behøver Stribe ikke at savne
sin mor mere.

Mærkeligt at de mennesker ikke har undersøgt øremærkningen, men
alligevel er det jo godt at de har taget sig af hende med mad. Den
ros skal de da have.

Tillykke med genforeningen

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Coppi

Dato : 10-04-08 06:16

Hej Tove.

Ja, jeg smider nu også lige et par flasker god vin i bilen og kører op med
dem.

Men hun trænger til lidt omsorg, pelsen ser træls ud og hun er fuld af orm.
Hun er afloppet , ormemidlet er bestilt og hun er i gang med at spise
Olivers, så hun kan blive fin igen.
Men hvor er det sjovt, at hun kan huske det hele og hvor er det sjovt at de
andre dyr kan huske hende.
Hende og Stribe lå tæt sammen og sov i aftes og hun kravlede selv op i
ynglingsstolen og sov i aftes.
Min mand tvivlede på det var hende da han så hende, men hendes opførsel kan
man kende. Hun er en gå i vejen kat, især når man laver mad.
ÅH, hvor er livet skønt , men helt ærligt vi har også fortjent, med en
vinter med brækket ben og blodprop.
YES JUHU.

Coppi

Fra : Denise

Dato : 10-04-08 07:10

Coppi wrote:
> [...]
> og ingen tvivl, de kender bestemt hinanden. Det er utroligt, ingen
> rejste børster hverken fra hunde eller katte.

En skøn historie fra morgenstunden. Dejligt I har fået hende hjem

--
Hilsen Denise
Se: www.mit-katteforum.dk

Fra : Ragna

Dato : 10-04-08 09:08

Hvor er det dejligt at høre sådan en god nyhed!
Det er lige til at få tårer i øjnene over.
Hvordan fandt du frem til hende?

--
Venlig hilsen, Ragna

Fra : Coppi

Dato : 10-04-08 11:32

Hej Ragna.

Jeg var oppe hos den lokale sangskriver for at hente en sang til min
guddatters konfirmation.
Han bor i et dobbelthus, da jeg kom ud af hans dør, sad der en lille kat og
spiste ved huset ved siden af.
Det første jeg sagde var: nej, hvor hun ligner vores missemor. Men det kunne
det jo ikke være, nej det var en af naboernes kat, mente sangskriveren. Nåh
ja, sagde jeg, men missemor er jo også øremærket så hende kan det jo ikke
være, jeg kiggede sådan lidt tilfældigt i øret. Der var sgu`( undskyld ) et
øremærke. Jeg sagde, hun er øremærket, så må hun også være steriliseret, nej
de mente kun det var en killing.
Vi blev enige om, at spørge naboen om det var hendes kat. Det var det ikke,
den var kommet til dem i efteråret, hvorfor havde de ikke set mit
opslag????????
Nå, men jeg hentede straks transportkassen og hun nyder stadig at være
kommet hjem, min gå i vejen kat.

HVOR SKØNT

Coppi

Fra : Ragna

Dato : 10-04-08 12:57

Hej Coppi!

Tænk, hvis du nu ikke var kommet den vej. Så ville du nok aldrig have fået
at vide, hvad der var sket med Missemor - og havde sikkert tænkt det værste.
I stedet fik du hende hjem igen. Det må have været en utrolig dejlig
fornemmelse, at hun kunne kende det hele igen, og at de andre dyr tog imod
hende med åbne "arme".
Sikke en solskinshistorie!

--
Venlig hilsen, Ragna

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 10-04-08 13:29

> [...]
> opslag????????
> Nå, men jeg hentede straks transportkassen og hun nyder stadig at være

Hvor fedt! ((-;
Jeg bliver helt varm indeni, dejligt at det nogen gange kan gå godt, i
stedet for de altid kedelige historier.

Mvh. Marie

Fra : ^#^

Dato : 10-04-08 16:22

Coppi wrote:
> Missemor er efter 6 mdr. vendt hjem igen og hun teer sig som om hun
> aldrig har været andre steder, næsten. Hun hygger sig i sofaen og er
> rigtig sulten.

Skønt at høre hun er kommet hjem. Altid dejligt med en lykkelig historie

/M

Fra : Siri

Dato : 12-04-08 18:29

> [...]
havde
> fodret hende hele vinteren uden at undre sig over, at hun var tatoveret i

Tillykke!
Hvor er det vidunderligt! Og positivt, at man ikke skal fortvivle, fordi
nogen tager sig måske af en bortbleven misling.
Men ufatteligt, at så mange ikke aner noget om øretatoveringer. De
tænker ikke over, at katte kan være mærkede.
Selv ikke en tydelig øremærkning (fremfor en 'usynlig' chip).
Dejligt, dejligt, at missemor er hjemme igen!
Jeg er enig med Ragna - man piver lidt....af bar glæde!
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Coppi

Dato : 13-04-08 16:43

Hej Siri, Ragna og alle I andre søde mennesker.

Det er ikke kun jer der piver også jeg ind imellem. Og også af bare
forundrelse over hvor heldige vi er , og missemor hun nyder det, hun går
meget nødeigt uden for døren og finder alle de gode varme steder, vi har
nemlig varme i gulvet.

Hun snakker bare så meget og gid man kunne forstå hvad hun sagde, jeg fatter
ikke hvordan hun er kommet derop.

Men det er skæppeskønt at have hende hjemme igen, hun er ikke særlig køn,
men hvor er hun sød og sjov. Hun har sådan en helt speciel måde hun kigger
på os på, hun ligner en der vrider hjernen med et eller andet problem. Og så
er hun verdensmester i at gå i vejen, jeg har allerede igen været ved at
falde over hende flere gange.

Men det sjoveste er alligevel, det at hun og de andre dyr helt sikkert kan
kende hinanden. Jeg synes, at der på et tidspunkt var nogle herinde der
mente, at man ikke kunne skille katte af ret lang tid, for så kunne de ikke
kende hinanden ???

Coppi

Fra : Ragna

Dato : 13-04-08 17:39

Hej Coppi!

Det er helt utroligt, hvor meget glæde sådan en lille kat kan give, og du
kan tro, jeg forstår jeres glæde og forundring.
Hun ville sikkert lige så gerne fortælle jer om sine oplevelser som I ville
høre om dem.
Vi har også tit spurgt både os selv og vores lille Miv om, hvor hun mon
kommer fra, og hvem der har gjort hende så tryg og tillidsfuld, og hvordan
hun er havnet højt oppe i en af vores berberis-buske; men det finder vi nok
aldrig ud af.
I dag har vi haft familiebesøg, og som den eneste af vores 3 katte blev hun
liggende på sengen og lod sig glad og tilfreds nusse af alle 6 gæster efter
tur, selv om hun aldrig havde set dem før. De to andre katte fortrak ind
under sengen og kom først frem, da alle var gået.
De er begge to "høloftsmisser", som først er blevet kælet ret sent, men Miv
er helt sikkert vokset op indendørs, og har derfor været meget vant til at
være i hænder helt fra starten.

--
Venlig hilsen, Ragna