jeg forstår intet :-(
Fra : Elsebeth Frederiksen

Dato : 09-04-08 18:48

Røskva var til dyrlæge idag for at få tjekket forbindinger og spurgte om jeg
skulle betale idag. Så fandt de regningen frem og så var den pludselig 5500
selv efter jeg havde betalt 2000 sidste gang. Det kunne jeg slet ikke forstå
så vet. sygeplejersken ringede og spurgte og på sygehuset sagde de at de
ville gøre behandlingen færdig inden de så i givet fald beregnede evt rabat.
Men de havde jo givet mig et overslag på 4500 og jeg så selv regningen sidst
jeg var der, kan de bare ændre regningen lige pludselig?

Fra : Tove Krieger

Dato : 09-04-08 19:13

"Elsebeth Frederiksen" <sleepflower@secret.dk> skrev i en
meddelelse news:47fd0166$0$99023$157c6196@dreader2.cybercity.dk
> [...]
> Men de havde jo givet mig et overslag på 4500 og jeg så selv
> regningen sidst jeg var der, kan de bare ændre regningen lige

Hej Elsebeth.

Det mener jeg ikke de kan, men efter hvad du efterhånden har
fortalt, så er der vist ingen grænser for hvad den dyrlæge tillader
sig. Fik du et skriftligt overslag, for så er det jo bindende ?

Jeg tror efterhånden, at du er bedst tjent med at henvende dig til
den gratis retshjælp, som findes i de fleste storbyer. De kan
rådgive dig, og sikkert også skrive til dyrlægen for at få en
forklaring på, hvorfor de ikke vil vedkende sig, at det var deres
fejl sidst Røskva kom yderligere til skade på deres klinik, og
samtidig forespørge, om ikke deres forsikring dækker de skader der
sker hos dem.

Efter min mening bliver du trukket rundt i manegen fordi du ikke
siger fra. De mener nok at du er et nemt offer, men der kan
selvfølgelig også være noget du har misforstået, det skal jeg jo
ikke kunne sige.
--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Elsebeth Frederiksen

Dato : 09-04-08 19:32

Jeg er snart så skide træt af det hele og ved bare ikke hvad jeg skal gøre.
Jeg har sgu da ikke de penge. Mister forøvrigt de penge som var til overs
som jeg fik fra fonde og deres indsamling da de stod på min fars konto.
Jeg fik ikke et skriftligt overslag fordi de viste mig regningen sidste gang
og jeg fik en kvittering. Som jeg sikkert har smidt væk skulle ikke indre
mig det mindste. Så det er rigtigt hvad man siger at man virkeligt skal
passe på med hvem man vælger som dyrlæge, og havde skam heller ikke valgt
dem hvis det ikke havde været udenfor normal åbningstid og de havde
dyrlægevagten.
Men jo jeg tror jeg vil prøve at ringe derud imorgen og snakke med den som
står for regningen imorgen, for jeg forstår ingenting, og jeg har lige
skrevet en mail til dansk dyrlæge forening som også gav mig et meget vagt
svar da jeg emailede dem første gang.
De sagde bare at jeg skulle snakke med min dyrlæge om det med forsikring,
men det ignorerer de jo bare

Fra : Tove Krieger

Dato : 09-04-08 19:45

"Elsebeth Frederiksen" <sleepflower@secret.dk> skrev i en
meddelelse news:47fd0b9d$0$99018$157c6196@dreader2.cybercity.dk
> [...]
> første gang. De sagde bare at jeg skulle snakke med min dyrlæge om
> det med
> forsikring, men det ignorerer de jo bare

Uh altså hvor jeg dog forstår dig Elsebeth. Oven i alt det andet kan
det meget nemt blive for meget. Prøv retshjælpen som jeg skrev om.
Jeg tror at de kan hjælpe dig.

Op med humøret (jeg ved godt at det er svært), men jeg har en anelse
om at det nok skal løse sig altsammen, hvis du får talt med
kompetente mennesker på retshjælpen, og så koster det jo ikke noget
at få hjælp fra dem.

Håber på det bedste for dig og dine dejlige mislinger.

Kram herfra.

Fra : Elsebeth Frederiksen

Dato : 09-04-08 20:16

ja dejlige er de mine mislinger. Har lagt nogle billeder ind af min fars (
nu min) killing Ronja i albummet i fritid.dyr.kat eller hvad det nu hedder.
gå ind og se dem hun er så sød

Fra : Tove Krieger

Dato : 09-04-08 20:35

"Elsebeth Frederiksen" <sleepflower@secret.dk> skrev i en
meddelelse news:47fd1604$0$99017$157c6196@dreader2.cybercity.dk
> ja dejlige er de mine mislinger. Har lagt nogle billeder ind af
> min fars ( nu min) killing Ronja i albummet i fritid.dyr.kat
> eller hvad det nu hedder. gå ind og se dem hun er så sød

Nåårh, hvor er hun dog sød. Kan godt forstå at du er faldet for
hende. Og så er hun jo en tortie lige som min Mini. Hun ligner
faktisk Mini en lille smule. Hun er en rigtig Ronja Røverdatter.

Bortset fra den orange stribe Mini har i ansigtet, så kunne de godt
være søstre. :

http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/nyhedsgruppen/album_showpic.php?picowner=tabby&picnumber=9384

Fra : Elsebeth Frederiksen

Dato : 10-04-08 13:36

Har snakket med dyrlægen han siger jeg tage det roligt. det kan han
sagtens sige! At de 4500 kroner kun var for operationen og at jeg skal
betale ekstra for badageskift osv, men at ham der opererede havde
skrevet at prisen skulle være "lempelig" Den sidste regning jeg fik på
10000 var alt inklusiv så jeg regnede jo ligesom med at badageskift og
det hele var inkluderet i den nye pris, men det er jo mig der er et
fjols ikke at have forhørt mig om det, men dyrlægen skulle da også have
informeret mig om at der vlle blive ekstra udgifter som ikke blev dækket
af regningen.
AARGGGHHH det er dejligt at bruge alle sine penge på det her, men må jo
klare det for den kære Røskva.

Med venlig hilsen
Elsebeth Frederiksen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Tove Krieger

Dato : 10-04-08 15:02

"Elsebeth Frederiksen" <sleepflowerKATTE@BAKKEsecret.dk> skrev i en
meddelelse news:6I-dnWlqIbUElGPaRVnyiwA@giganews.com
> [...]
> der vlle blive ekstra udgifter som ikke blev dækket af regningen.
> AARGGGHHH det er dejligt at bruge alle sine penge på det her, men

Hej igen Elsebeth.

Du må jo nok erkende, at du har været lidt for uopmærksom, da du
aftalte behandlingen med dyrlægen.

Det er dyre lærepenge at skulle betale, men det er jo godt at du i
den grad er en kærlig slave for dine misser, og gerne ofrer store
summer på deres velbefindende.

Desværre er det jo efterhånden blevet sådan i Danmark, at de mere
kloge narrer de mindre kloge og "går den så går den" når der skal
kræves penge ind.

En anden gang skal du gå lige på og hårdt, så du får den information
du har brug for, og forlange prisen for behandlingen på skrift, så
du ved hvad du har at rette dig efter. Du skal ikke være genert og
konfliktsky, det får du intet ud af. Det er trods alt din slunkne
pengepung det går ud over, og jeg gad egentlig vide hvad dyrlægen
mente med "lempelig". Under alle omstændigheder kunne du jo have
fået forsikring på alle dine tre katte for langt mindre end det, du
her må betale.

Jeg håber, at du må komme ud af denne situation med skindet på
næsen, og at Røskva bliver hel og fin igen. Det kan jo også være at
arven fra din far kan hjælpe lidt på det. Nogle af pengene var jo
faktisk dine, selvom det nok kan blive svært at bevise det, især
hvis der er medarvinger.

Jeg tænker på dig, og håber at det hele må ende godt. Du må gerne
melde tilbage. Jeg er da spændt på at høre hvordan det videre forløb
bliver.

Knus til både dig og mislingerne herfra.

--
Venlig hilsen Tove & Mini
Beware of people who dislike cats

Fra : Ukendt

Dato : 10-04-08 15:09

> [...]
meddelelse news:6I-

> men dyrlægen skulle da også have
> informeret mig om at der vlle blive ekstra udgifter som ikke blev dækket

Sådan noget plejer da også og være inkluderet i prisen hos vores dyrlæger.
Jeg fik fornyligt en hund syet og der skulle lægges dræn i. Drænet skulle så
fjernes efter nogen dage og efter 10-14 dage skulle stingene fjernes. Det
dræn gjorde mig vældig bekymret, så der kom lige et ekstra tjek for, at
berolige mine nerver lidt og det var altsamen inkluderet i den første pris.

Synes det er noget øv, at de ikke informere dig ordenligt- dyrlægeregninger
kan jo være et bundløst hul- især hvis man ikke har så mange penge. Mange
varme tanker herfra....

Fra : Tina.

Dato : 10-04-08 13:50

> [...]
> Men de havde jo givet mig et overslag på 4500 og jeg så selv regningen
> sidst jeg var der, kan de bare ændre regningen lige pludselig?

Kan overslaget du fik oplyst, have været oplyst uden moms?

De SKAL oplyse priser inkl. moms, men mange dyrlæger, især af den lidt ældre
skole, oplyser stadig div. priser uden moms, så man får et mindre chok når
man står og skal betale regningen. Der var nemlig engang, det var tilladt
for dem at oplyse priserne uden moms.

Tina