kattegræs uden "hold"
Fra : taina

Dato : 08-04-08 20:29

Jeg bliver altså noget irriteret, når det nyindkøbte kattegræs i tilhørende
grim bakke, som man oven i købet selv skulle lave huller i, kostede en 30-40
kroner, katten godt gider at æde det, men at græsset sidder så dårligt fast
i "jorden" (som består af noget, som ligner forskellige frø og som var med i
bakken), at katten ikke kan komme til at bide det af, men bare rykker det op
i stedet for. Dyrt og ingen effekt!!

Hvordan får I nytte af jeres kattegræs?

mvh. tina

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 08-04-08 20:36

"taina" <tinachristoffersen(fjern)@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> bide det af, men bare rykker det op i stedet for. Dyrt og ingen effekt!!

Jeg køber frø og sår det selv i potter jeg synes der pæne ud, og som står
fast på underlaget.
jeg skifter lidt mellem kattegræs og stuebambus som også er et vældigt hit
herhjemme.

Mvh. Marie

Fra : taina

Dato : 09-04-08 17:17

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:47fbc924$0$89170$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> [...]
> fast på underlaget.
> jeg skifter lidt mellem kattegræs og stuebambus som også er et vældigt hit

Det er egentlig ikke så meget potten, der er problemet - mere det at kattene
ikke får glæde af græsset, når de ikke kan bide af det, uden at det slipper
jorden Jeg har også tænkt mig at finde en pænere potte - der skal heller
ikke så meget til

mvh. tina

Fra : Tove Krieger

Dato : 08-04-08 21:26

> [...]
> noget, som ligner forskellige frø og som var med i bakken), at
> katten ikke kan komme til at bide det af, men bare rykker det op

Det er hul i hovedet at give så meget for det kattegræs man kan købe
færdigt. Jeg har altid før jeg fik udekatte skaffet lidt byg og
havre og sået det selv. Du kan se her på "Rabatten" hvordan man gør:

http://www.dr.dk/DR1/Rabatten/Indslag/2006/0130170143.htm

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : taina

Dato : 09-04-08 17:19

> [...]
> færdigt. Jeg har altid før jeg fik udekatte skaffet lidt byg og havre og
> sået det selv. Du kan se her på "Rabatten" hvordan man gør:

Jeg synes nok, at noget af det lignede havre!! Det at så det i jord lyder
også en hel del mere holdbart Tak skal du have!

mvh. tina

Fra : Tove Krieger

Dato : 09-04-08 18:13

"taina" <tinachristoffersen(fjern)@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:47fcec8a$0$89176$157c6196@dreader1.cybercity.dk
> [...]
>
> Jeg synes nok, at noget af det lignede havre!! Det at så det i
> jord lyder også en hel del mere holdbart Tak skal du have!

Det er nemlig rigtigt. Det er meget bedre at så det i jord, og så
skal man bare så det lidt dybere. Det skal nok komme op, så kattene
kan uden besvær bide af det.

Fra : taina

Dato : 09-04-08 23:14

> [...]
> bare så det lidt dybere. Det skal nok komme op, så kattene kan uden besvær

Dejligt!! Lige nu ligner græsset bare en rodebunke, fordi meget af det er
trukke op. Men det er da altid noget at se, at det har missernes interesse

mvh. tina