Jyllands Posten reklamerer for dyrlæge Bre~
Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 07-04-08 23:46

Kære alle.

Læs denne artikel i Jyllands Posten, som reklamerer for dyrlæge Breth-Hansen
uden at gøre opmærksom på hans mange klagesager:

http://jp.dk/indland/aar/article1312914.ece

Jeg vil kraftigt opfordre dig/ jer til at sende et læserbrev til avisen med
det samme, det er en måde at få dyrlæge Jens Breth Hansen frem i lyset - så
skriv endelig med en kritisk vinkel.

Med venlig hilsen

Thomas
www.Stop-Dyrlaege-Breth-Hansen.dk

Fra : Niels Pein

Dato : 08-04-08 00:24

"Thomas Jacobsen" skrev ...

> [...]
> med
> det samme, det er en måde at få dyrlæge Jens Breth Hansen frem i lyset -

Hermed gjort.
--
Niels
Snoork fra Miss Sophie og Lille Misser

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 08-04-08 06:58

yeps jeg har osse sendt dem et par ord (arrig smiley)

--
Marianne Cat Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Denise Reindel

Dato : 08-04-08 09:20

> Hermed gjort.
> --
> Niels
> Snoork fra Miss Sophie og Lille Misser

Jeps det har jeg også gjort, og lagt info på nogle kattefora, så nu tror
jeg de fatter alvoren. Tænk hvis nogle ejere vælger ham pga omtalen OG
deres dyr bliver maltrakterede eller dør.

Med venlig hilsen
Denise Reindel
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Tove Krieger

Dato : 08-04-08 09:53

"Denise Reindel" <Denise.reindelKATTE@BAKKEsas.dk> skrev i en
meddelelse news:lY-dnRfVoKU1t2banZ2dnUVZ8q-rnZ2d@giganews.com

> [...]
> nu tror jeg de fatter alvoren. Tænk hvis nogle ejere vælger ham
> pga omtalen OG deres dyr bliver maltrakterede eller dør.

Du har helt ret: Det er simpelthen forfærdeligt at den avis kan være
så uansvarlig, at de ikke laver lidt research inden sådan en
undersøgelse.

Nu har jeg også skrevet og givet dem en stor opsang, hvor jeg bad
dem bruge deres indflydelse til at få stoppet den slagter for evigt.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Tove Krieger

Dato : 08-04-08 10:07

> [...]
>
> Nu har jeg også skrevet og givet dem en stor opsang, hvor jeg bad
> dem bruge deres indflydelse til at få stoppet den slagter for

Jeg blev så gal på JP, at jeg kom til at sende opsangen her til
gruppen. Nu er den sendt videre til rette modtager - undskyld.

Fra : Bjarne

Dato : 08-04-08 10:16

Thomas Jacobsen skrev:
> [...]
> det samme, det er en måde at få dyrlæge Jens Breth Hansen frem i lyset - så

Det var da ualmindeligt provokerende.
Kan man virkelig forestille sig, at både journalist og
redaktionssekretær er så uvidende?

Jeg foreslår at boykotte JP+Politiken+Ekstra Bladet.

Det er for uhyggeligt at støtte en mediekoncern med den slags etik.

vh

Bjarne

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 08-04-08 23:52

> [...]
>
> Jeg foreslår at boykotte JP+Politiken+Ekstra Bladet.
>
> Det er for uhyggeligt at støtte en mediekoncern med den slags etik.

Helt enig, det er så elendig en research at jeg sjældent har set noget
lignende.

TUSIND TAK FOR HJÆLPEN!!! til alle jer i gruppen der har reageret med
læserbrev osv.

Fra : Denise Reindel

Dato : 09-04-08 08:57

> [...]
> lignende.
>
> TUSIND TAK FOR HJÆLPEN!!! til alle jer i gruppen der har reageret med

Sender din tak videre til andre grupper

Fra : Tove Krieger

Dato : 08-04-08 10:21

"Thomas Jacobsen" <tj@FJERN-DETTEperson.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> avisen med det samme, det er en måde at få dyrlæge Jens Breth
> Hansen frem i lyset - så skriv endelig med en kritisk vinkel.

Hej Thomas.

Jeg synes du skal sende det samme indlæg til hundegruppen. De vil
sikkert også gerne være med til at protestere til JP.

Fra : Niels.Pein@gmail.com

Dato : 08-04-08 04:30

On 8 Apr., 00:45, "Thomas Jacobsen" <t...@FJERN-DETTEperson.dk> wrote:
> [...]
> det samme, det er en måde at få dyrlæge Jens Breth Hansen frem i lyset - så

Har I set der er kommet en opdatering?

Under afsnittet "Kæler ikke" er tilføjet teksten:
", som gennem flere år har været udskældt for at fejlbehandle dyr,
hvilket han afviser som en hetz fra medier og kollegaer i
dyrlægebranchen."

Jeg fik et svar fra Journalist Christian Kloster at det var på grund
af min henvendelse, men mon ikke det har være fælles indsats. Der er
nok en delvist standardsvar, når han skriver:
"Alligevel har jeg efter Deres henvendelse fundet det relevant at
nævne, at den pågældende dyrlæge gennem flere år har været udskældt
for at fejlbehandle dyr. Det er opdateret i artiklen."
--
Hilsen Niels
(Sofie og Misser er ikke med på arbejde, men de snorker sikkert nu)

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 08-04-08 12:06

<Niels.Pein@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

nævne, at den pågældende dyrlæge gennem flere år har været udskældt
for at fejlbehandle dyr. Det er opdateret i artiklen."

Super, godt gået, selv om jeg nu synes at det er skrevet lidt spagt, men
bedre end ingenting.
han har vel for pokker ikke bare været "udskældt" der har jo været utallige
konkrete sager og tv "optræden", det kunne da godt være nævnt.

Mvh. Marie -der også er harm.

Fra : Henny Stewart

Dato : 08-04-08 13:17

<Niels.Pein@gmail.com> skrev i meddelelsen

[...]
-------------------------------------
Det skrev han også til mig, men mon ikke han har fået en del henvendelser?

--
Mvh. Henny Stewart
http://danskeord.dk/

Fra : Denise Reindel

Dato : 08-04-08 12:43

> [...]
> det samme, det er en måde at få dyrlæge Jens Breth Hansen frem i lyset - så

Jeg har korresponderet lidt med Christian Kloster og han skriver bl.a.
(som sikkert er et standardsvar til allesammen haha)

Tak for Deres kommentar til artiklen om priser hos århusianske dyrlæger.

Jeg er klar over, at dyrlæge Jens Breth Hansen har været udskældt, men i
artiklen er der udelukkende taget højde for hvilke priser, som
klinikkerne oplyser, og ikke eventuelle kvalitetsforskelle i behandlingen.

Alligevel har jeg efter Deres henvendelse fundet det relevant at nævne,
at den pågældende dyrlæge gennem flere år har været udskældt for at
fejlbehandle dyr. Det er opdateret i artiklen.

SLUT.
--
Jeg skriver en ny mail som svar, og bla skriver jeg

Synes det ville være alletiders hvis de kunne lave en opfølgning på
artiklen, at der er masser af info på nettet, eller måske kunne I
samarbejde med BASTA der jo havde det i en udsendelse, som denne
http://programmer.tv2.dk/basta/article.php/id-8172157.html
--
Han svarer:

Hej Denise

Tak for Deres mail. Det er en god idé. I artiklen redegør bl.a.
dyrlægeforeningen for hvad kvalitetsforskelle kan være.

Jeg overvejer endvidere at skabe overblik over hvilke dyrlæger der har
fået klar og hvor mange klager.
--
SLUT

Jeg synes det sidste er positivt - eller håber det bliver det, hvis det
altså bliver til noget.

Fra : Tove Krieger

Dato : 08-04-08 13:46

"Denise Reindel" <Denise.reindelKATTE@BAKKEsas.dk> skrev i en
meddelelse news:rL-dnb8j0_3Fx2banZ2dnUVZ8u6dnZ2d@giganews.com
> [...]
> dyrlægeforeningen for hvad kvalitetsforskelle kan være.
>
> Jeg overvejer endvidere at skabe overblik over hvilke dyrlæger

Det lyder da godt. Især hans sidste afsnit om at skabe overblik. Så
mangler der "kun" at det bliver ført ud i livet.

Jeg fatter altså ikke at han får lov at fortsætte som dyrlæge. Det
er kun 2 dyrlæger indtil nu der af fødevarestyrelsen har fået
frataget retten til at praktisere, og den ene var på grund af druk,
men at behandle dyr som JBH gør er åbenbart ikke nok - man græmmes.

Jeg har ikke fået noget svar fra ham, så han har nok syntes jeg var
lidt for skrap LOL

Fra : Denise

Dato : 08-04-08 18:49

Tove Krieger wrote:
> Jeg har ikke fået noget svar fra ham, så han har nok syntes jeg var
> lidt for skrap LOL

Ha ha, nogle gange bliver man jo også så gal.
Håber BASTA vil følge op på deres tidligere udsendelse.
Og ja, det ER virkelig utroligt, han er ligesom en korkprop.

--
Hilsen Denise
Se: www.mit-katteforum.dk

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 08-04-08 16:18

> [...]

> --
> SLUT
>
> Jeg synes det sidste er positivt - eller håber det bliver det, hvis det

Se det var noget andet, super fint, især hvis de evner at gøre noget ved det
også.

mvh. Marie