Jeg har brug for råd.
Fra : Britta Trab

Dato : 04-04-08 13:47

Hej I alle katte elskende mennesker.

Jeg er havnet i mit livs størst dillemma.
Min mor har fået konstateret Hund/katte/heste alergi.
Da jeg er ejer af både hest og 2 dejlige vidunderlige huskatte, som jeg
elsker uendelig meget.
Hesten er ikke det store problem da han er opstaldet ud.
Men jeg har som sagt to katte, og da hendes alergi over for alt muligt er
der ingen vej med hensyn til at blive vaccineret mod dyr.
Hver gang vi skal på besøg skal alt tøj special vaskes og pakkes ned lige
indtil vi skal afsted. Hun har ikke sat sine ben her i huset i snart 9 mdr.
og nu hvor hun er tvunget til at gå hjemme og ikke kan så meget, føler jeg
lidt at der ikke er andre veje end måske at finde et andet sted til mine to
hygge misser.
Det er et meget svært valg, og manden har selvf. bedt mig om at tage det
afgørende valg. *suk*
Hvad skal man dog stille op.

Her er lidt info om de to misser.
Billy er en kasteret hankat på 4 år. Han er fortrinsvis inde kat med adgang
til lille løbegård. Han er rød og hvid og alm huskat.

Mille er en stiriliseret hunkat på små 3 år. Hun er tottie farvet og meget
reserveret. Det har taget min mand snart de 3 år og kommer på kælefod med
hende ;) Så hun er en rigtig dame.

De er næsten uadskildelige, slåsser aldrig, men har Billy løbet ud i det fri
ved et uheld, står "fruen" klar med stegepanden når han kommer hjem igen ;)
For så lugter han jo anderledes.

Er meget i vilrede over hvad jeg skal og bør.

Nogle der har noget erfaring med hensyn til alergi og katte ?

Mv.h.

Britta Trab. Mille og Billy der uanet spacere rundt.

Fra : Tina.

Dato : 04-04-08 20:47

"Britta Trab" <britta@trab.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> til mine to hygge misser.
> Det er et meget svært valg, og manden har selvf. bedt mig om at tage det

I kunne have tøj liggende hos hende, som I skifter til når I kommer og
skifter om igen når I går, og hun så sørger for vask af tøjet. Og mødes med
hende andre steder end hos jer eller hos hende.

- Tina

Fra : Sabina H.

Dato : 04-04-08 21:58

"Britta Trab" <britta@trab.dk> wrote in message
> [...]
> til mine to hygge misser.
> Det er et meget svært valg, og manden har selvf. bedt mig om at tage det

vi har en god ven her i huset, som også er allergisk overfor næsten alt
(lige fra noget så banalt som jordbær, til alle former for pelsdyr)... han
elsker og nyder at komme i vores hjem, og er altid velkommen....

vi har klaret situationen sådan:
vi har et rum som ALTID er kattefrit, og derfor kan bruges til
gæsteværelse....
når han kommer på besøg, tager han ofte en allergipille på vej til os, eller
får en så snart han kommer herud....
det eliminerer ikke problemet helt, og slet ikke om vinteren, hvor han kun
kan besøge os i nogle timer af gangen....
om sommeren har vi terassen hvor vi opholder os meget, og lufter naturligvis
mere ud....

jeg ville anbefale jer at som udgangspunkt prøve at finde en løsning hvor du
kan beholde kattene, og stadig se din mor, ville da være forfærdeligt hvis
du skal gå de næste mange år og gå imod dine egne ønsker i dit eget hjem,
for folk der ikke bor der....

mine råd er:
altid have allergipiller i huset - almindelig håndkøb....
køb en støvsuger med hepafilter, og støvsug grundigt, samt luft godt ud
inden hun kommer på besøg....

fortæl din mor, at du elsker hende, og gerne ser hende på besøg, men du også
er nødt til at tage dit ansvar som katteejer alvorligt...
måske når kattene forsvinder ud af dit liv naturligt, kan du overveje om du
så vil anskaffe dig en ny...

en lille ting, jeg kender mindst en der succesfuldt har fået indsprøjtninger
for katteallergi, på trods af at han har mange andre allergier samtidig....
katteallergien er væk men de andre er der stadig..... måske er det også
muligt for din mor, hvis hun er villig til det for din skyld.....

og en anden ting*G* her i huset har vi to perserkatte, og min kæreste er
allergiker, men det går også fint ;) han er jo dagligt udsat for allergener,
hvilket får hans allergi til at være forholdsvis rolig, når han ikek
ligefrem opsøger allergener i store mænger (læs stikker snudeskaftet ned i
kattens pels) ;)

--
Knus,
Sabina

Fra : Britta Trab

Dato : 05-04-08 12:13

"Sabina H." <sabina@mandezonen.dk> skrev i en :

> [...]

> allergier samtidig.... katteallergien er væk men de andre er der
> stadig..... måske er det også muligt for din mor, hvis hun er villig til

Hej Sabina.

Min mor er vel nærmest stor alergiker. De har selv haft katte i mange år,
som også desvære har måtte lade livet, da de var for gamle til omplasering
ol.
Jeg kan ikke bare købe alergimedicin til min mor da hun har andre algergi og
overfølsomheds problemer som også mange alm piller indeholder.
Lægerne vuderede at det var for stor risiko ved at blive vaccineret mod
katte så derfor er den også udelukket.
Hvis det dog bare var små alergiske reaktioner hun fik var løsningen bare at
de er ude når hun er her ol, men nej.

Så er stadig meget i vilrede.

M.v.h.

Britta

Fra : Kari Eiffert

Dato : 05-04-08 13:36

> [...]
> Hvis det dog bare var små alergiske reaktioner hun fik var løsningen bare
> at de er ude når hun er her ol, men nej.

Hej Britta

Jeg synes det lyder som om du allerede har taget valget Og selvom jeg
virkelig er tilhænger af at man skal gøre hvad man kan for at beholde
dyrene, så er det nogen gange bare ikke det bedste. Hvad får de ud af dig,
hvis du konstant går rundt og har dårlig samvittighed over for din mor?
Se om ikke du kan finde et helt vidunderligt hjem til dem. Glæd dig over, at
de har det godt et andet sted, nyd at få besøg af din mor og glæd dig over
at du stadig har din hest. Det er vel det du helst vil? Sådan lyder det i
hvert fald. Og så er det det rette valg hvis det føles godt, selvom misserne
er et andet sted

Mvh Kari

Fra : Sabina H.

Dato : 05-04-08 14:32

> [...]
> Hvis det dog bare var små alergiske reaktioner hun fik var løsningen bare
> at de er ude når hun er her ol, men nej.

jeg må, som Kari sige, at du virker til at du allerede har taget valget, men
blot vil bekræftes i at det er det rigtige valg....
du HAR jo ikke noget valg, når du selv stiller det op som du gør.... og helt
ærligt, vi kan ikke tage valget for dig......

du spurgte efter råd, og jeg gav dig mit bedste, men eftersom du ikek kan
bruge det til noget, så er der ikke så meget andet for...

en ting jeg kom til at tænke på, kan det måske være dine katte kan komme ud
på gården hvor din hest står?? så har du stadig mulighed for kontakt med
dem, når du alligevel ser hesten....

--
Knus,
Sabina

Fra : Siri

Dato : 05-04-08 18:30

> [...]
> hygge misser.
> Mv.h.
>
> Britta Trab. Mille og Billy der uanet spacere rundt.

Hvis du ikke kender www.vildkat.dk, så kig på siden - det er super
katteformidling fra hjem til hjem.
Jeg har begge mine tilbedte skønnerter derfra, og har selv
videreformidlet en kat ad den vej til det optimale hjem.
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : OZ3BTO

Dato : 06-04-08 12:29

> [...]
>
> Mv.h.
>
> Britta Trab. Mille og Billy der uanet spacere rundt.

Ville til enhver tid vælge kattene
Min mutter er også alergisk over for div. pelsdyr og har truffet valget om
ikke at komme her
Vi kan dog stadig komme ved hende uden at skulle skifte tøj m.m.

Erik