Træpellets - hvor?
Fra : Ida Carlsen

Dato : 03-04-08 18:10

Hej alle :)

Jeg bruger træpellets/træpiller i kattebakkerne og har gjort det længe,
men nu tilbyder mit vanlige indkøbssted ikke længe, at jeg kan købe løse
sække og jeg har ikke rigtig plads til hele tons på min altan :s

Jeg ved, at der er flere her, der også bruger træpiller og det er mit
håb, at der skulle være en hjælpsom sjæl, der kan sige mig, hvor jeg kan
købe 16 kg/25 kg sække enkeltvis - gerne i nærheden af Ballerup eller
Virum, men hele Storkøbenhavn er bestemt interessant :)

Med venlig hilsen
Ida

www.maine-coons.dk
...nu med killinger :D

Fra : Tove Krieger

Dato : 03-04-08 18:32

"Ida Carlsen" <CorkyCoonKATTE@BAKKEhotmail.com> skrev i en
meddelelse news:N4adncEWi7L1kmjanZ2dnUVZ8qaqnZ2d@giganews.com
> [...]
> hvor jeg kan købe 16 kg/25 kg sække enkeltvis - gerne i nærheden
> af Ballerup eller Virum, men hele Storkøbenhavn er bestemt

Du kan da prøve at ringe til et par af de lokale byggemarkeder og
spørge om de har sække til salg enkeltvis. Jeg ved at vore lokale
byggemarkeder/tømmerhandler havde i sække inden for det sidste år.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 03-04-08 21:00

> [...]
> købe 16 kg/25 kg sække enkeltvis - gerne i nærheden af Ballerup eller
> Virum, men hele Storkøbenhavn er bestemt interessant :)

hej Ida

du kan købe dem i Jem og fix.

mvh Anelise

Fra : HSLK

Dato : 04-04-08 09:30

> hej Ida
>
> du kan købe dem i Jem og fix.
>
> mvh Anelise

Hejsa

jeg har fået afvide i jem go fix at fyringsæsonen er slut og de ikke
får flere piller hjem før i efteråret :'( jeg har elig også problmer
med at skaffe piller til mine bakker nu hvor de endelig er ved at vende
sig til pillerne

knus Henriette.

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 04-04-08 09:43

> [...]
> købe 16 kg/25 kg sække enkeltvis - gerne i nærheden af Ballerup eller
> Virum, men hele Storkøbenhavn er bestemt interessant :)

træpiller bruges også til gnavere og krybdyr, avifauna har ihvertfald her;
http://www.avifauna.dk/index.php?cPath=349_352_897 og jeg vil da gå ud fra,
de de dyrehandlere der har sådanne dyr har piller på lager altid.

Mvh. Marie

Fra : Ida Carlsen

Dato : 05-04-08 11:53

> [...]
> http://www.avifauna.dk/index.php?cPath=349_352_897 og jeg vil da gå ud fra,
> de de dyrehandlere der har sådanne dyr har piller på lager altid.

Tak for alle svar :)

Marie - det er samme slags, som dem du henviser til, men en helt anden
pris..jeg giver normalt omkring 35-40kr for 16 kg hos Jem & Fix, hvor
jeg har fået samme besked som Henriette: de tager ikke flere hjem før
til efteråret :/

Før købte jeg hos en grovvareforhandler, men de havde ikke nok salg i de
løse sække.
Jeg må igang med at ringe rundt til tankstationer, fodervare- og
grovvarebutikker heromkring eller alternativt leje lejligheden ved siden
af, så jeg har plads til et helt ton ;p

Med venlig hilsen
Ida

www.maine-coons.dk
..nu med killinger :D

Fra : taina

Dato : 04-04-08 15:31

> [...]
> købe 16 kg/25 kg sække enkeltvis - gerne i nærheden af Ballerup eller
> Virum, men hele Storkøbenhavn er bestemt interessant :)

Hvis man ikke kan finde dem andre steder, kan man prøve i en foderbiks -
altså sådan en med foder til heste og andre store dyr I min lokale (i
Kolding, så den er nok ikke til den store hjælp) sælger de træpiller, som
bruges til strøelse til heste. Men det er nok ikke alle, der har det - så
tjek lige, før du kører

mvh. tina

Fra : Jan Nielsen

Dato : 07-04-08 09:54

Ida Carlsen skrev:
> [...]
> købe 16 kg/25 kg sække enkeltvis - gerne i nærheden af Ballerup eller
> Virum, men hele Storkøbenhavn er bestemt interessant :)

Hvis det er helt umuligt at finde, kan du da spørge på et forum for
stokerfolk, der må være nogen i nærheden der fyrer med træpiller der
gerne sælger et par poser. (www.stokerpiller.dk f.eks.)

Men det er nok smart at købe hjem til hele sommerperioden hvor mange
ikke bruger træpiller.

Fra : Ida Carlsen

Dato : 08-04-08 23:42

> [...]
> gerne sælger et par poser. (www.stokerpiller.dk f.eks.)
>
> Men det er nok smart at købe hjem til hele sommerperioden hvor mange

Tak Jan, det var da slet ingen dårlig idé :D
Desværre har jeg ikke opbevaringsplads til hele sommerperioden..med
mindre man kan bygge en smart sofa, eller måske en futon-agtig seng af
sækkene ;)

Med venlig hilsen
Ida

www.maine-coons.dk