Hvad kan der være galt med vores kat..
Fra : johny møller

Dato : 31-03-08 20:08

Hejsa.

Vi har en ca 4 årig huskat, som altid har været meget frisk og livlig. men
de sidste par dage er det gået ned af bakke for ham..

han har tabt en hel del vægt, han har i 2 dage kastet hvidt skum op, og har
overhovedet ingen appetit.

Han går meget stille rundt, og ligger sig så igen..

Har lige prøvet med noget makrel, som han plejer at elske, men han snuser
til det, og smasker vildt, og så går han væk, og begynder at kaste op.

Vi kan mærke at han har tabt en hel del i vægt..

Er der nogen som kender til disse symptomer, så vi kan få ham på ret
køl igen.

mvh
johny møller

Fra : Denise

Dato : 31-03-08 20:25

johny møller wrote:
> [...]
> Vi kan mærke at han har tabt en hel del i vægt..
>
> Er der nogen som kender til disse symptomer, så vi kan få ham på ret

Det kan jo være mange forskellige ting, så jeg vil foreslå et dyrlæge besøg
hurtigt. For megetg opkast kan dehydrere missen og uden mad i flere dage kan
give livsvarige skader på leveren.
Held og lykke og jeg krydser fingre for noget vand og måske antibiotika kan
kurere hvad der er galt.

--
Hilsen Denise
Se: www.mit-katteforum.dk

Fra : johny møller

Dato : 01-04-08 19:28

Hejsa.

takker for jeres svar, vi fik vores kat indlagt i da, den fik lagt drop, og
får taget blodprøver i morgen tidlig, så der får vi resultatet..

Han sagde at den muligvis har haft en infektion, mulig lever problem, da den
var gul rundt om øjnene.

Så vi krydser begge fingrer på at de kun er en virus infektion, og vi bare
skal have antibioticum til ham..

mvh
johny

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 01-04-08 20:17

"johny møller" <haugehjv@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> den var gul rundt om øjnene.
>
> Så vi krydser begge fingrer på at de kun er en virus infektion, og vi bare

Det var godt du kom afsted med ham!. Det er ikke gode tegn når en kat har de
symptomer, og katte er gode til at gå og "gemme" sygdomme, så det er om at
være vågen når de udviser sådan en adfærd.

Jeg håber at det kun er infektion og at han kommer sig, helt og lykke med
ham!

Mvh. Marie

Fra : Tove Krieger

Dato : 01-04-08 20:41

> [...]
>
> Så vi krydser begge fingrer på at de kun er en virus infektion,
> og vi bare skal have antibioticum til ham..

Der bliver også krydset fingre for ham her, det var vist ikke et
øjeblik for tidligt at I fik ham til dyrlægen. Jeg håber også at det
"kun" var en infektion.

Du må meget gerne give en update på ham, når du får nærmere besked.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : johny møller

Dato : 01-04-08 20:55

Hejsa.

ja det var heldigt vi kørte ned med ham i dag, så vi håber det bedste for
vores kat :)
mvh
johny

Fra : Denise

Dato : 01-04-08 21:18

johny møller wrote:
> Hejsa.
>
> ja det var heldigt vi kørte ned med ham i dag, så vi håber det bedste
> for vores kat :)
> mvh
> johny

Held og lykke, skal nok krydse fingre

--
Hilsen Denise
Se: www.mit-katteforum.dk

Fra : Siri

Dato : 03-04-08 11:57

> johny møller skrev:
> Han sagde at den muligvis har haft en infektion, mulig lever problem, da
> [...]
Hej
Håber, at katten har det bedre!
Mht de gule blinkhinder: Jeg kan fortælle om en venindes kat, der gemte
sig i en dags tid - den plejer at være ultra-selskabelig - og da de kom
til dyrlægen 2 dage efter, havde den gule blinkhinder, gule poter og
ører. Leveren var 'stået af'. Mis fik binyrebarkhormonkur, dvs
Prednisolon i en uges tid og derpå aftrapning. Ingen prøver viste noget
- og katten har det fint her et par mdr efter.
Mystisk - men muligt også en forgiftning.
Godt, at I kom til dyrlæge i tide!
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Gainsbourg

Dato : 31-03-08 20:36

Det er jo dybt alvorlige symptomer, hvorfor har I ikke søgt dyrlæge med det
samme, i stedet for at spørge i en newsgroup på internettet?! Jeres kat
behøver akut dyrlæge behandling nu og her.

/Gainsbourg

Fra : ^#^

Dato : 31-03-08 21:06

johny møller wrote:
> [...]
> og har overhovedet ingen appetit.
>
> Han går meget stille rundt, og ligger sig så igen..

Katten skal til dyrlæge - NU.
Det kan være hvad som helst, men helt sikkert alvorligt og akut med de
symptomer du beskriver.
Så få katten til dyrlæge - NU. Lad vær med at vente til i morgen tidlig -
det kan være for sent!

Fra : Heidi, Miver & Mulle~

Dato : 31-03-08 21:10

> køl igen.

Kunne måske lyde lidt som om han har spist muse/rottegift :o
Så haster det med dyrlægen

Har i observeret om der er orm i opkast/afføring?
Hvis der er så er det en lille ormekur, men det er på recept, så igen
omkring dyrlægen

Har katten feber iøvrigt? (tages med et termometer, det med en kold/varm
snude, virker desværre ikke)

hilsen Heidi, Miver, Mulle og Bajse-Lejses/Sarahs mor
http://choco.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 31-03-08 22:21

> [...]
> livlig. men de sidste par dage er det gået ned af bakke for ham..
>
> han har tabt en hel del vægt, han har i 2 dage kastet hvidt skum

Hvis han har tabt sig meget og stadig kaster meget op, så er der da
ingen som helst tvivl om, at han skal til dyrlægen hurtigst muligt.
Det kan mange gange være svært at opdage at en kat er syg, og hvis
den først begynder at vise tegn på det, så er det bare om at komme
til dyrlægen med det samme.

Fra : Gainsbourg

Dato : 02-04-08 16:07

Jeg vil gerne lige sige tak for updaten. Det sker ret ofte, at nogen spørger
her i gruppen med virkelig alvorlige symptomer og så hører man aldrig mere -
og man kan jo ikke lade være med at spekulere lidt over, om spørgeren
overhovedet søgte dyrlæge og om katten overlevede.

God bedring med ham

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : Tove Krieger

Dato : 02-04-08 16:13

"Gainsbourg" <isl41688@THORSTENimage.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> så hører man aldrig mere - og man kan jo ikke lade være med at
> spekulere lidt over, om spørgeren overhovedet søgte dyrlæge og om

Det har du helt ret i. Når vi har givet, hvad vi mener er gode råd,
så er det bare så dejligt når man hører om det videre forløb.

Nu er jeg meget spændt på at høre, om det var antibiotika der skulle
til for at gøre missen rask igen. 4 år er jo ingen alder.

Fra : johny møller

Dato : 02-04-08 18:46

Hejsa..

Ny update til jer :)

Han har fået scannet sin lever og den ser fin ud, han er i meget bedre
tilstand nu.

Vores dyrelæge ringede her til aften, og sagde at han godt lige vil beholde
ham til fredag, da han i morgen vil undersøge ham for katte aids og
leukemi..

Men han er i go bedring og har taget på i vægt allerede, men det var også
tæt på sagde lægen..

mvh
johny

Fra : Tove Krieger

Dato : 02-04-08 19:16

> [...]
> katte aids og leukemi..
>
> Men han er i go bedring og har taget på i vægt allerede, men det

Det var godt Johny at det ikke var leversvigt, men det kunne det
meget nemt have udviklet sig til, og så er det først helt galt.

Jeg var godt klar over, at med de symptomer du beskrev, måtte det
være ret alvorligt. Godt at han er i bedring og spiser normalt.

Mange tak for updaten. Håber du melder tilbage med resultatet af
prøverne. Det vil da være dejligt at høre om han er helt ok igen.

Fra : tidemann

Dato : 02-04-08 23:28

johny møller wrote:
> [...]
> og leukemi..
>
> Men han er i go bedring og har taget på i vægt allerede, men det var også

Hej Johny

Jeg har lige været gennem samme tur, med min 5 årige kat.

Da jeg en dag kom hjem fra arbejde, blev jeg ikke modtaget som jeg plejer.
Det får mine alarmklokker til at ringe med det samme, for jeg har altid to
katte og en hund der kæmper om opmærksomheden
Magnus kom ikke, han lå bare og sov.

Jeg vækkede ham og kunne se at han virkede lidt "slatten". Han gik så til madskålen,
men ville/kunne ikke spise, forstået sådan at han sad med hovedet over madskålen uden
at tage noget, og også smaskede og sank mundvand, som om han havde kvalme.
Den måde han sank på, lød som om han havde ondt i halsen eller svært ved at synke og han
begyndte at hoste og kaste vand op.

Jeg forsøgte at få ham til at drikke lidt vand, men han tog kun to slurke, så begyndte han
at hoste helt vildt og kaste vand og galde op.

Dyrlægen spurgte om han havde spist gavebånd eller lign, eller spist af en giftig plante.
Det har han ikke her huset, men jeg kan ikke vide hvad han har spist udenfor.

De tog røngten og røngten med kontrast, for at kigge efter fremmedlegmer eller hårbolde,
men uden resultat. Han fik også drop da han var dehydreret, det går så hurtigt, jeg ved at han
drak vand dagen før...
De beholdt ham i tre dage og han skulle have skånekost og kvalmestillende piller da han kom hjem.
Dyrlægen kunnne ikke sige hvad det var, måske en forgiftning?

Nu læser jeg så denne tråd og Heidi skriver "Kunne måske lyde lidt som om han har spist
muse/rottegift"
Så min Magnus har måske spist en mus, der har spist muse eller rottegift??

Han er heldigvis ok igen, og jeg håber også det bedste for din kat.

--
Mvh Marianne
design af: www.dhejne.dk - www.ragdollys-cat-link.dk

Fra : johny møller

Dato : 03-04-08 16:05

Hejsa.

En trist update til jer.

Vores kat Hercules døde på dyrehospitalet i morges. min kæreste skulle ringe
derned, og de var ved at genoplive ham da hun ringede.

han har haft et problem med leveren, desvæære..

Nu har vi så begravet ham nede i vores have, så der laver vi en fin sten til
ham..

takker for alle jeres gode svar...

mvh
johny

Fra : Denise

Dato : 03-04-08 16:29

johny møller wrote:
> [...]
>
> han har haft et problem med leveren, desvæære..
>
> Nu har vi så begravet ham nede i vores have, så der laver vi en fin

Hvor er det trist for missen og jer
Kom godt over regnbuen lille mis

--
Hilsen Denise

Fra : lh

Dato : 03-04-08 16:34

> [...]
>
> han har haft et problem med leveren, desvæære..
>
> Nu har vi så begravet ham nede i vores have, så der laver vi en fin sten

Det gør mig ondt at høre. Det kan gå ret stærkt og var der ikke noget at
gøre er det så måske det bedste for katten.
Jeg mistede selv en kat for et par år siden. Det var også leversvigt, og den
var kun et år. Den tabte sig meget og blev aflivet da det hos dyrlægen blev
konstateret at dens lever så godt som ikke fungerede. Nogen gange mener
mange at katte er seje (det er de også på nogen punkter), men ofte når de så
bliver syge, så er det går det som regel hurtigt.

lh

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 03-04-08 16:35

> [...]
>
> han har haft et problem med leveren, desvæære..
>
> Nu har vi så begravet ham nede i vores have, så der laver vi en fin sten

Det er jeg ked af at høre )-:

men det beviser bare, hvor alvorligt det kan være, hvis vore katte virker
"underlige" lige pludselig og at det aldrig er noget man bare skal lade
tiden helbrede.

triste tanker fra Marie

Fra : Tove Krieger

Dato : 03-04-08 18:15

> [...]
> han har haft et problem med leveren, desvæære..
>
> Nu har vi så begravet ham nede i vores have, så der laver vi en

Åh nej !! Det er jeg virkelig ked af at høre.

Jeg har selv tidligere mistet en dejlig kat med leversvigt, så jeg
ved hvordan I har det, men I har jo gjort hvad I kunne for at redde
ham. Det er desværre noget man ikke selv er herre over, og
leversvigt er der ikke noget at gøre ved.

Stort trøsteknus herfra.

--
Venlig hilsen Tove & Mini
Beware of people who dislike cats

Fra : johny møller

Dato : 03-04-08 19:15

Hejsa.

Takker for jeres medfølelese :)

Ja det var nok også bedst for vores kat, så lider den jo ikke mere.

Lægene mente den havde en fedtlever, så der var intet vi kunne gøre, de var
også selv meget kede af, at det skulle ende sådan, nu hvor han havde vist
tegn på bedring, men sådan går det somme tider, de 3 andre katte vi har kan
godt mærke han mangler..

men endnu en tak for jeres gode svar :)

mvh
johny

Fra : tidemann

Dato : 04-04-08 20:07

johny møller wrote:
> [...]
>
> han har haft et problem med leveren, desvæære..
>
> Nu har vi så begravet ham nede i vores have, så der laver vi en fin sten

Åh nej
Det er jeg frygtelig ked af at høre...

Triste tanker herfra :o/

--
Mvh Marianne
design af: www.ragdollys-cat-link.dk

Fra : Gainsbourg

Dato : 03-04-08 20:06

Det gør mig rigtig ondt at høre. De bedste tanker herfra!

Mange hilsner
Gainsbourg

Fra : Siri

Dato : 05-04-08 19:09

Åh, stakkels jer - godt, at missen fik al den hjælp, den kunne!
Det er hårdt at miste, og I får aldrig en som netop den mis!
Men der er mange dejlige misser, der trænger til et hjem, og det kan
være den bedste trøst: En anden lille ven, der rækker ud efter dig og
trænger til dig.
Med venlig hilsen
Siri, der selv bliver trøstet af 2 små "genbrugskatte"
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : sussepersson@gmail.c~

Dato : 29-04-08 13:40

Jeg sidder her og bliver helt vildt ked af det.

Vores Albert blev indlagt i søndags på hospitalet.Sent fredag
bemærkede vi at han ikke helt var sig selv uden helt at kunne se noget
på ham. Lørdag synes vi at kunne se at han havde tabt sig og hans
ellers så strålende flotte sorte pels virkede trist og pjusket. Vi
nussede med ham og han virkede træt men ellers ikke noget særligt.
Søndag morgen opdagede vi at han havde ligget på samme sted i vores
datters seng hele natten, og det var lige som det der sagde os at der
måtte være noget galt, da Albert eller går rundt og ligger hos os
allesammen i løbet af natten og altid ligger i vores seng om morgenen
ALTID. Han kom heller ikke når man kaldte på ham og vi har 3 katte og
han var altid den der kom buldrende først. ( Han ville ikke gå glip af
noget)

Søndag middag blev vi enige om at nu kører vi på skadetuen med ham.
Dyrlægen sagde at han kunne se noget begyndende gulsot på ham og vill
have at han skulle blive og få taget nogle blodprøver, prøverne viste
ikke så meget og man valgte at tage en prøve på sukkersyge. Den var
negativ, Albert var rigtig dehydreret om søndagen og blev om aftenen
lagt i drop og dagen efter blev vi kontaktet igen Albert er meget sløv
og helt uintresseret i mad og drikke Vi får at vide at næste skridt
ville være en scanning og en biopsi af leveren. Det er vi helt med på
( vi vil jo gerne vide hvad han fejler.) De fortæller os så at
prøverne viser at det er fedtlever, normalt skulle lever tallet være
på 11 og Alberts er 51, så der er helt klart noget galt. Albert er
stadig meget sløv og helt uintresseret i mad og drikke og idag ringede
de igen og sagde at de mente at han skulle tvangsfodres. De lægger ham
igen i bedøvelse og opererer en sonde ind i halsen/spiserøret på ham,
så han får nu både drop og mad gennem sonde. Han så godt nok rigtig
sølle ud da vi så ham for nogle timer siden. han reagerede overhovedet
ikke. Lå bare der og var så træt. Hans øjne så bare helt tomme ud, men
jeg følte at han vidste at vi var hos ham.

Jeg ved egentlig ikke hvorfor jeg skriver alt det her....måske for at
høre om andre har været denne tur igennem og er kommet ud af det med
et POSITIVT resultat ?? Jeg elsker bare den kat så meget og kan slet
ikke forestille mig at hen ikke kommer hjem. Føler også samtid så
dårlig samvittighed over at kunne overse at han var/er så syg........
Jeg mener fredag aften var han lidt sløv og søndag er han døden nær.
Kan simpelthen ikke forstå at jeg/vi har kunnet overse det ?? Han er
den type kat man sidder med og kæler med hele aftenen og bortset fra
at han virkede træt har det overhovedet ikke været noget andet at
bemærke..........