Tulle kradser om natten
Fra : rud.henrik@webspeed.~

Dato : 30-03-08 18:26

Hej i gruppen !

Har fulgt med igruppen efter jeg fandt den, og har set mange fine svar som
også vi er blevet klogere af. I den for bindelse håber jeg der også er et
svar på vores problem.
Tulle er begyndt at kradse om natten, som regel på dørene til klædeskabet
døren til sovevørelset ( selv om den er åben ) det er meget irriterende og
vi kan ikke finde en læsning. Hun er er dejlig kat som vi holder meget af og
nødig vi give op over for, men vi vågner næsten hver morgen som udskit
æblegrød p.g.a. vækningen flere gange om natten, vi sørger for rigeligt vand
og spise, så det er ikke det hun mangler, og hele dagen er hun åh så sød og
laver ikke ballade, vi har også prøver at lukke hende ude fra soveværelset
om natten,hun har altid sovet stille og roligt ved siden af konens hovedpude
uden ballade, og vi syntes det er synd at udelukke hende fra fællesskabet,
men vi kan heller ikke lade stå til hver nat, skal lige sige hun er 6 år og
indekat med god plads og masser af legetøj og opmærksomhed fra os begge.
Gode råd modtages med tak

Venlig hilsen
Henrik

Fra : Tove Krieger

Dato : 30-03-08 18:58

<rud.henrik@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> klædeskabet døren til sovevørelset ( selv om den er åben ) det er
> meget irriterende og vi kan ikke finde en læsning.

Jeg går ud fra som givet, at I har et kradsebræt eller 2 til hende.
Dem kan I forsøge at gøre mere attraktive ved at sprøjte dem med
Feliway, eller komme nogle dråber baldrian på dem. Feliway
indeholder feromoner men det kan I læse om her:

http://www.dyrlaegevagten.dk/shopframe.cfm/cms/id=420/sprog=1/item=yes/

Jeg har selv haft en kat der kradsede i tapetet i soveværelset om
natten, så jeg ved at det kan være et irritationsmoment, men man kan
med tålmodighed og evt. Feliway afhjælpe problemet.

Katten er jo et natdyr, så hun mener åbenbart at I også skal
aktivere hende om natten i stedet for at sove, men jeg synes at I
skal prøve med enten Feliway eller Baldrian i første omgang, og så
håbe på at det hjælper.

Sov godt

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 30-03-08 20:06

> [...]
> sige hun er 6 år og indekat med god plads og masser af legetøj og
> opmærksomhed fra os begge. Gode råd modtages med tak

Ud over det udmærkede svar som Tove skriver, vil jeg forsigtigt spørge om
en kammerat til Tulle kunne være en mulighed?, hvis i altså må have to dyr
der hvor i bor?.

Mvh. Marie

Fra : rud.henrik@webspeed.~

Dato : 30-03-08 21:59

Tusind tak for de fine svar, vi vil prøve med enten filiway ell.baldrian,
det er desværre ikke muligt med en makker til hende da vi kun må have et dyr
hvor vi bor, men erkendt det ville være en dejlig løsning for hende, og for
os som holder meget af katte, men nu ser vi hvordan det går. Endnu engang
tak for svarene.

Henrik
"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i
meddelelsen news:47efe472$0$99019$157c6196@dreader2.cybercity.dk...