Tørstig kat
Fra : Bonnie

Dato : 30-03-08 15:29

Hej NG

Jeg har en kastreret hankat på snart tre år som ikke er overvægtig - han er
lidt bamset (faren er fra havehækken og langhåret) men han er ikke for tyk.

Han nyder livet, fanger masser af fugle, egern, mus og rotter. Han leger og
slås dagligt med vores anden hankat som snart er et år gammel. Men jeg har
lagt mærke til at han er begyndt at drikke meget. Han plejer meget sjældent
at drikke af sin vandskål, vil hellere stikke hovedet i toilettet,
vandpytter og slikke brusekabinen ren efter vi har været i bad. Men jeg
synes han er begyndt at drikke MEGET mere af sin vandskål.

Jeg tænker selvfølgelig på om han kan have fået sukkersyge, men måske er han
også bare tørstig. Jeg synes ikke, at han har nogle af de andre symptomer på
sukkersyge, da han bestemt hverken taber sig eller er mere sløv end
sædvanlig.

What to do?

MVH Bonnie og Fidusen

Fra : Henny Stewart

Dato : 30-03-08 15:32

"Bonnie" <mail@pomfritterne.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> han også bare tørstig. Jeg synes ikke, at han har nogle af de andre
> symptomer på sukkersyge, da han bestemt hverken taber sig eller er mere

Til dyrlægen hurtigst muligt for at få taget en blodprøve og konstateret,
hvorfor katten er blevet mere tørstig. Jeg har selv mistet en kat, fordi jeg
overså tegnene på sukkersyge og dårlige nyrer i for lang tid.

--
Mvh. Henny Stewart
http://danskeord.dk/

Fra : Bonnie

Dato : 30-03-08 15:47

"Henny Stewart" <spam@stewart.tk> wrote in message
> [...]
> Mvh. Henny Stewart
> http://danskeord.dk/
> Juegos con vocabulario (países - frutas y verduras - supermercados??) y

Tak for dit svar.. Er der andre symptomer en vandmægden?

MVH Bonnie

Fra : Henny Stewart

Dato : 30-03-08 16:03

> Tak for dit svar.. Er der andre symptomer en vandmægden?

I lang tid var det faktisk det eneste. Min kat kom ikke til dyrlægen, før
jeg konstaterede, at han havde tabt sig og var blevet letargisk. Det var for
sent, og det gik hurtigt ned ad bakke med ham.

Fra : Gainsbourg

Dato : 30-03-08 23:01

I skal tage jeres kat til en specialdyrlæge og få checket hans nyretal,
levertal og blodsukker - og det kan kun gå for langsomt.

Øget tørst, som I beskriver det, er et symptom som skal tages meget
alvorligt og som kan betyde mange ting, bl.a. diabetes og/eller nedsat
funktion i et af de vitale organer, formentlig nyre eller lever.

Hvis I bor på Sjælland kan jeg anbefale at kontakte KVLs dyrehospital for
mindre dyr (som er dyrenes Rigshospital) - der har de specialdyrlæger, egne
laboratorier og scannere som den almindelige dyrlægepraksis ikke har tilgang
til og kan hurtigere (og typisk billigere) stille en korrekt diagnose.

http://www.dyrehospitalet.ku.dk/

Med venlig hilsen
Gainsbourg