Handibat-update
Fra : Linnea

Dato : 28-03-08 15:50

Hej Gruppe

Vil da lige give jer en update på Handibat...

Da jeg sagde ja til at overtage Handibat, gav jeg samtidig mine forældre
(specielt min far, "synderen") en ordenlig opsang om hvorfor Handibat
tissede, at det var stress over at være sårbar og uden "allierede" i huset.
Min far har taget det til eftertanke og har hver dag brugt tid på at kæle
Handibat, han driller ham heller ikke mere og forvandlingen har været
KONTANT! Ingen gennemtisset dyne og ingen "uheld" på hundenes kasser.

Og for det ikke skal være løgn... Så er min far nu blevet så glad for
katten, at han hvertfald ikke vil af med den, så Handibat forbliver
Bornholmer-mis. Mit tilbud om at tage Handibat står stadig åbent, så hvis
det igen går skævt, så nupper jeg ham

Men alt i alt nok den bedste løsning, selvom jeg var lidt lun på tanken om
at få ham.

Mange hilsner Linnea.

ps. Trine, tillykke med pigen, fantastisk... Og godt hun selv valgte at
komme ud

pps. Marie, du skrev sidst du klukkede af navnet... han er opkaldt efter den
gamle handicap trandsport på bornholm. Han skulle hedde noget med handi og
så lå "bat" bare godt i sætningen. Vi havde på tidspunktet også en sort kat
med kælenavnet "nat-bat".

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 28-03-08 15:57

"Linnea" <linnea@invalid.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> den gamle handicap trandsport på bornholm. Han skulle hedde noget med
> handi og så lå "bat" bare godt i sætningen. Vi havde på tidspunktet også

Jaja..jeg er med, og det er netop derfor navnet var så herligt ((-;

Godt at der kom en løsning på det hele!

Mvh. Marie

Fra : Tove Krieger

Dato : 28-03-08 16:34

> [...]
> heller ikke mere og forvandlingen har været KONTANT! Ingen
> gennemtisset dyne og ingen "uheld" på hundenes kasser.

Godt at du læste din far teksten. Det burde han egentlig selv have
indset. Handibat har jo ikke selv kunnet forklare hvorfor han var
ked af det, og så har han tisset for i det mindste at få bare en
smule respons, selvom den var negativ.

> Og for det ikke skal være løgn... Så er min far nu blevet så glad
> for katten, at han hvertfald ikke vil af med den, så Handibat
> forbliver Bornholmer-mis.

Lækkert, det var så bare lige det der skulle til. Han har jo nok
også bedst at blive i de vante omgivelser, selvom han har en god
allieret i dig.

han er
> opkaldt efter den gamle handicap trandsport på bornholm. Han
> skulle hedde noget med handi og så lå "bat" bare godt i
> sætningen.

Der kan man bare se. Jeg var af den overbevisning at navnet kom
af, at han var handicappet med benet.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 28-03-08 16:51

> [...]

> det igen går skævt, så nupper jeg ham
>
> Men alt i alt nok den bedste løsning, selvom jeg var lidt lun på tanken om

Hej Linnea

hvor var det godt, at din far tog din overhaling til sig og med et så godt
og hurtigt resultat.
Det var godt for katten, at du kom på banen.

Mange hilsner, Anelise

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 28-03-08 20:48

"Linnea" <linnea@invalid.dk> writes:

> [...]
> katten, at han hvertfald ikke vil af med den, så Handibat forbliver
> Bornholmer-mis. Mit tilbud om at tage Handibat står stadig åbent, så hvis

Sikke en god nyhed. Det er sådan noget der virkelig kan starte en
familiekrig, så jeg er glad for at høre at alt er gået godt.

> ps. Trine, tillykke med pigen, fantastisk... Og godt hun selv valgte at
> komme ud

Tak. Jeg er også meget glad for hende - og for fødslen. Må din egen
oplevelse blive lige så god.

Mvh Trine

Fra : Kate

Dato : 28-03-08 20:53

"Linnea" <linnea@invalid.dk> wrote in

> [...]
> ikke mere og forvandlingen har været KONTANT! Ingen gennemtisset
> dyne og ingen "uheld" på hundenes kasser.

Nej, hvor er det godt. Hold op, hvor fedt at du kunne hjælpe din far
til forståelse. Stadig er det stærkt at du var parat til at nappe
Handibat, men da helt klart bedre at han kan blive i sine vante rammer

Hvor er jeg glad, på Handibats vegne, at du tog affære.

--
Kate

Se kattenes have og andre ting om mit liv med katte.
http://oliwer.dk/
gerne ældre.

Fra : Siri

Dato : 05-04-08 19:41

Først nu fandt jeg tid til at læse dette igennem: Pragtfuldt!
Det viser, at adfærdsproblemer kan løses, og at det kan give resultater
at "tage kampen op" - give folk noget respons, praktiske anvisninger og
'se det fra kattens side' - super ini'tiv, godt gået du!
Potedask fra min glade braksnude-bande!
Dejligt for søde Handibat med det sjove navn
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar