Min far kat
Fra : Elsebeth Frederiksen

Dato : 27-03-08 14:47

Min far døde lige inden påske, og ud over min egen sorg og alle
depraktiske ting der skal gøres, har han også en kat som jeg skal tage
mig af. Jeg ringede til politiet efter at jeg havde fået at vide at min
far var død og de sagde at den bare var løbet væk og gjorde ikke mere
med det. Nu viser det sig så at den har været i lejligheden alene i ca
1½. Den er tynd men har fået noget mad ned, og den er ved godt mod nu og
løber rundt og leger. Jeg har i midlertid det problem selvom den er
utroligt sød har jeg altså ikke plads til den imon lejlighed med 2 andre
katte. Jeg ringede til et internat og de vil have 500 kr for at tage
imod den det synes jeg er lidt dyrt. HVordan kan man ellers finde et
godt hjem til sådan en sød lille killing?
DEn er ikke neutraliseret så jeg kan ikke lægge den ind på vildkat.dk

Med venlig hilsen
Elsebeth Frederiksen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Ragna

Dato : 27-03-08 18:27

Hvor var det godt du fandt ud af, at den lille fyr var i lejligheden, før
det var for sent.
Det er næsten synd, at du ikke kan beholde den selv.

Du kan prøve at skrive et indlæg her http://www.katte-forum.dk/
og her http://www.katteifokus.dk/
Der er mange, der læser begge steder, og af og til er der folk, der søger
efter en ny killing.

--
Venlig hilsen, Ragna

Fra : OZ3BTO

Dato : 27-03-08 20:06

"Elsebeth Frederiksen" <sleepflowerKATTE@BAKKEsecret.dk> skrev i en
meddelelse news:l-qdnTfd7PrMOHbanZ2dneKdnZydnZ2d@giganews.com...

> [...]
> godt hjem til sådan en sød lille killing?
> DEn er ikke neutraliseret så jeg kan ikke lægge den ind på vildkat.dk

Godt du fandt den inden det var for sent..

Havde den bare være neutraliseret var du velkommen til at sende den her
forbi indtil der kunne findes et hjem til den.. Har en halvstor coon gående
som ikke er neutraliseret så det ville nok ikke gå

Erik

Fra : Tove Krieger

Dato : 27-03-08 21:34

Hej Elsebeth.

Det gør mig ondt for dig, at du har mistet din far. Jeg kunne forstå
af dine tidligere indlæg at han betød meget for dig, og at han hjalp
dig med en del den store dyrlægeregning for Røskva.

Den lille mis var da heldig at blive fundet rimeligt hurtigt, det
kunne meget nemt have gået helt galt med den. Jeg kan godt se, at
det kan være svært at få en ikke neutraliseret killing afsat, og de
500 det koster for at et internat vil tage den, er jo mange penge
for dig, især hvis du også selv skal bekoste en neutralisering.

Jeg synes at du skal følge Ragna's råd med hensyn til at skrive lidt
i de 2 fora som hun sendte links til. Det kan da være at du er
heldig at få den afsat.

Hvordan går det med Røskva's ben ? Er det blevet bedre, og hvordan
med den store regning du blev præsenteret for, er der blevet noget
ud af det ? Jeg håber at du sagde til dyrlægen at du ikke kan forstå
det, når skylden rent faktisk må ligge hos dem.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Elsebeth Frederiksen

Dato : 28-03-08 12:51

Jow det går fint med Røskvas ben han er begyndt at hoppe op på ting igen
og kan endelig komme op og sidde på sin yndlingsplads ved vinduet.
Jeg spurgte om det med forsikring, men da jeg hentede Røskva igen sagde
de at de ikke havde haft tid til at undersøge det. Jeg er ved at
mistænke dem lidt for at ville have de penge ind jeg fik i rabat for den
første operation fordi der var rabatten 4500 og denne operation blev kun
en anelse mindre. Men måske er jeg bare paranoid

Fra : Tove Krieger

Dato : 28-03-08 13:30

"Elsebeth Frederiksen" <sleepflowerKATTE@BAKKEsecret.dk> skrev i en
meddelelse news:wYqdnVxBdO8rRnHanZ2dnUVZ8qqlnZ2d@giganews.com
> [...]
> rabat for den første operation fordi der var rabatten 4500 og
> denne operation blev kun en anelse mindre. Men måske er jeg bare

Dejligt at høre, at Røkva's ben er blevet bedre. Det er synd for
ham, at han har skullet så meget igennem.

Jeg tror ikke at du er paranoid, men lidt sund skepsis har aldrig
skadet. Jeg synes ikke at du er blevet fair behandlet, men det vil
de nok aldrig indrømme.

Fra : Elsebeth Frederiksen

Dato : 30-03-08 19:02

tror ikke den er mere end 6 mdr. Nu er den kommet med mig hjem og kattene
står og hvæser af hinanden på hver sin side af døren det holder altså ikke
helt

Fra : Heidi, Miver & Mulle~

Dato : 29-03-08 14:11

<klip> Hvordan kan man ellers finde et
> godt hjem til sådan en sød lille killing?
> Den er ikke neutraliseret så jeg kan ikke lægge den ind på vildkat.dk

Men, hvor gammel er den da? man kan jo ikke forlange at en killinge er
neutraliseret, så skrive da til Dorthe og få den på vildkat.dk.

--
Venlig hilsen Heidi, Miver, Mulle og Bajse/Sarah's mor

Fra : Elsebeth Frederiksen

Dato : 02-04-08 18:16

Fra : Tove Krieger

Dato : 02-04-08 18:27

"Elsebeth Frederiksen" <sleepflower@secret.dk> skrev i en
meddelelse news:47f3bf6b$0$89176$157c6196@dreader1.cybercity.dk

Det er nok lige meget om det er en killing eller en større kat,
prisen er den samme.

Jeg gav sidste gang (november 2007) vaccination 340,- vaccine 100,-
plus moms = ialt 550,- kr.

Så ved jeg ikke, om 1 vaccination er nok. Da mine katte var
killinger skulle de re-vaccineres et stykke tid efter.

Fra : Elsebeth Frederiksen

Dato : 02-04-08 18:48

nå så kan jeg lige så godt betale for at aflevere den i et internat, de vil
have 550 kr for at tage hende. jeg vil bare ikke af med hende, hun er bare
så sød

Fra : Tove Krieger

Dato : 02-04-08 19:10

"Elsebeth Frederiksen" <sleepflower@secret.dk> skrev i en
meddelelse news:47f3c6ef$0$89168$157c6196@dreader1.cybercity.dk
> nå så kan jeg lige så godt betale for at aflevere den i et
> internat, de vil have 550 kr for at tage hende. jeg vil bare ikke
> af med hende, hun er bare så sød

Ja, det kan jeg godt forstå. Det må være meget svært, at skulle
aflevere en kat man er blevet glad for, på et internat.

Når det er en hunkat, så skal du jo også lige tænke på, at hun skal
steriliseres på et tidspunkt, hvis du da ikke ellers kan holde ud at
høre på en hunkat i løbetid. Det kan godt være et mareridt. En
sterilisation er også temmelig dyr. Man skal jo nok tage det hele i
betragtning.

Fra : Elsebeth Frederiksen

Dato : 02-04-08 19:14

jeg ved det godt, men hun er så dejlig.. sådan en lille killing hun ligner
et stkke legetøj Jeg må vente og se om jeg arver nogle penge efter min
far så kan jeg aflevere hende til den tid, men det er måske en dårlig ide
alligevel, for så når jeg at blive for knyttet til hende.....AAAARGGHH
*sætter sig i et hjørne og græder*

Fra : Tove Krieger

Dato : 02-04-08 19:29

"Elsebeth Frederiksen" <sleepflower@secret.dk> skrev i en
meddelelse news:47f3cceb$0$89171$157c6196@dreader1.cybercity.dk
> [...]
> men det er måske en dårlig ide alligevel, for så når jeg at blive
> for knyttet til hende.....AAAARGGHH *sætter sig i et hjørne

Jeg føler med dig Elsebeth, og kan kun sende en trøstekrammer
herfra.

Fra : Siri

Dato : 03-04-08 12:43

Kære Elsebeth
Det er så barsk for dig.
Jeg føler med dig - har selv mistet begge mine forældre forholdsvis
tidligt.
Den lille killing, se nu ad, om du ikke kan få den neutraliseret og
beholde den - hvis ikke, så kan du være heldig at få den formidlet godt
via vildkat.dk.
Min smukke Belle, der havde behov for at være ene-kat, fik det bedste
hjem via vildkat - på 10 dage - og jeg har lige besøgt hende for 3.
gang, damen og jeg er blevet venner og vi besøger hinanden og nyder
hygge og katte sammen.
Så det kan gå godt, selvom du måske ikke kan beholde hende hos dig.
En lille trøst i en stor sorg. Og katte er en kæmpe-trøst. Varme og
bløde og kærlige.
Når man ikke har anden familie - må man dyrke sine venner. En god
katte-veninde kommer i aften og bader Lejon for mig, for han
stor-fælder. Så skal vi have middag og snaaakkke - og hygge med kattene.
De bedste ønsker og venlig hilsen
Siri og braksnuderne Gia og Lejon.
- Tøm kattebakken ved privat svar