kam/børste til Harald?
Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 25-03-08 21:27

Nu har krabaten været her i et år!!.. ja et år!, jeg forstår det slet ikke,
tiden render fra mig synes jeg..

Jeg har for syvende gang i denne uge haft fat i "bæstet" for at rede en
hårdulle ud, han danner nogle små hårde knuder i løbet af et døgn, tror det
kommer af når de bokser rundt indbyrdes, kattene imellem, og måske
årstiden?.
Han har en dobbeltpels, dækhår og grov underuld, jeg har hidtil kunne klare
hans pels med en rullekam og/eller en børste med et miks af stive og bløde
hår.

siden hans barbering for et år siden, har der ikke været antydning af
hårduller.
jeg har så også været stædig og vedholdende, for at vænne ham til at blive
redt, her til aften slap jeg helt uden skrammer og fik oven i købet klippet
kløerne på forpoterne! -stort (-;

Men jeg synes at hans underuld driller mig nu og føler ikke at hverken kam
eller børste kommer i bund.
jeg har også en alm. bredtandet metalkam, en karte, (som jeg ikke bryder mig
om at bruge, og føler heller ikke at misserne gør).

Hvad kan jeg ellers bruge som virker?

Han er bestemt ikke en kat der synes at det er vildt fedt at blive friseret
fin, det er for homo-misser mener han.. men det er nu en nødvendighed når
man er en halvlanghåret hippiemis, og han finder sig også i det, så længe
det ikke trækker ud med for meget pil og topning for så får jeg tæv /-;
Raggierne er jo også nogle ekstreme hårboller, men har en utrolig nem pels,
som kun meget sjældent har noget filter i sig, dem kan jeg nemt holde med
rullekam og børste.

Jeg har lige købt en bølgeformet kradse gulv-ting og en kradsemåtte til
flokken, men om de gider så meget som at se på det? narjjj da.. jo, Harald
skyndte sig at flå legemusen der sad monteret på kradsemåtten af, og slå den
ihjel, men ellers ikke..
Så er hundene da mere taknemmelige over at få en nyt legetøj, det er som at
se børn juleaften, der pakker deres ønske nr. 1 ud.. GGG..

Mvh. Marie

Fra : Ukendt

Dato : 25-03-08 22:13

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse

> [...]
mig
> om at bruge, og føler heller ikke at misserne gør).

Ihh- det er altså noget øv med sådan en pels.

Leo bryder sig heller ikke om, at blive redt og jeg har så fået mig et par
specielle handsker til formålet- det går fint de første par minutter, men så
kommer der både tænder og kløer. Har brugt en Sprattkam, en rullekam og en
alm. stålkam med brede -og smalle tænder. Alligevel gik det i hårdknude for
mig i år, da han også har en utrolig svær pels med meget underuld og når det
først er begyndt, at filtre, så kunne jeg ikke få løsnet dullerne, da de
sidder helt ind til huden, så han er altså blevet klippet. Dyrlægen har
klippet ham helt ned, så han ser lidt spøjs ud...

Med Phoebe duller pelsen også lidt, men hun finder sig pænt i, at blive redt
og dullerne kan ofte trækkes ud. Phoebes søster Piper er også langhåret, men
der har aldrig været nogen problemer med hendes pels.

En dame har givet mig denne opskrift, der skulle mindske det statiske
elektricitet og dermed også duller i pelsen:

1/3 destilleret vand
1/3 rosenvand
1/3 fougere

Alt kan købes hos Matas.
Bland ca ½ dl af hvert og stil alt på køl, det skal altid stå koldt.
Hæld den blandet væske på en vandforstøver og stil koldt
Kattene får en smuk blank pels, og det fjerner statisk elektrisitet i
pelsen.
Ved at pelsen ikke er statisk elektrisk, gør, at der kommer mindre duldre
------
Har ikke lige selv fået det afprøvet endnu, men det er da helt sikkert
forsøget værd.
Det er forøvrigt fældningsperiode lige nu- det er det, der gør at missernes
pels duller, bare man puster på dem.

Fra : Siri

Dato : 25-03-08 22:29

> [...]

> Bland ca ½ dl af hvert og stil alt på køl, det skal altid stå koldt.
> Det er forøvrigt fældningsperiode lige nu- det er det, der gør at missernes

Ovra.... Tak for gode tips!
Jo, fældning, jotak, det har stået af Lejon både før og efter jul pga
det milde vejr, men Gia blev jeg først opmærksom på via behov for hyppig
frisering (knot-tendens) og så fik jeg karten/riven i gang, fordi Ann
viste mig hvordan - tag dybt ned i pelsen, og det kommer af! i! håndfulde!
Tak igen!
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 26-03-08 06:31

"Buffy" <buffy(snabel-a)tjekmig.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> pelsen.
> Ved at pelsen ikke er statisk elektrisk, gør, at der kommer mindre duldre

hmm det lyder ikke dumt,slet ikke!, og ja, der ind i mellem er en indbyrdes
konkurrence kattene og mig imellem om hvem der giver hvem stød.. så det
lille tips ville da lette det noget!

Mvh. Marie

Fra : Siri

Dato : 25-03-08 22:17

Altså, jeg har lige genopdaget en stor karte/rive, som egentlig var
indkøbt til Jason, men som er suveræn til Gisse og al hendes knottende
underuld. Dvs den når ikke at knotte, men hvis jeg først får redt hende
hver 3. dag, så er der tilløb til det.
Det er en Karlie ting
http://www.karlie.de/karlie/index.php?StoryID=2950&category=100&prod=1296&productSearch=care&topicChoice=1
Himstregimsen tilvenstre
Og endnu bedre skulle en Mickey (?) være, ifølge Helene 'lengoa'. Man
skal tage godt dybt ned i pelsen - så kommer det af!
Men jeg vil anbefale dig at kontakte følgende for ekspert-tips:
Helene www.lengoa.dk
AnnK http://www.annk-butik.dk/ - hun har selv skovsere og er lidt meget
af en ekspert - jeg er mere end glad og lykkelig for at kende hende
Ann-Dorrit http://www.mysterycoons.dk/mcpetshop/mcpetshop-front.htm
Same thing - ekspert - pragtfuld quind - og tager ud og vasker, så hun
ved, hvad der duer!
Mail mig, hvis du er i tvivl, så ringer vi sammen.
Kong Harald den Prægtige skal have det godt, og kender jeg til at stå
der med en pragtfuld kat og ikke ane noget om dens påkrævede
pelspleje??? Joda! Hvorfor var det lige, at jeg kom her i NGen til at
starte med?
Og jeg lærer hele tiden noget nyt.
Den der rive er genial! Bare man tager i bund med den, så kommer
underulden af i bunker!

MSiri og langhårede Giagisse

Fra : Ukendt

Dato : 25-03-08 22:24

"Siri" <medetsmilKATTE@BAKKEyahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Den der rive er genial! Bare man tager i bund med den, så kommer
> underulden af i bunker!

Har haft sådan en til hunde engang- gør den ikke for ondt på misserne eller
det er måske ikke værre end en alm. stålkam ?

Fra : Siri

Dato : 25-03-08 22:50

> Har haft sådan en til hunde engang- gør den ikke for ondt på misserne eller
> det er måske ikke værre end en alm. stålkam ?

Gia brokker sig ikke mere over den end over den bredtandede stålkam. Og
i forhold til, hvad den sparer hende for af knotter og hårboller, så kan
jeg godt leve med, at hun brokker sig over lidt ekstra frisering med
karte/ rive.
Men den lille karte med de små, spidse stålstikker har jeg droppet efter
råd fra de nævnte damer, bl a - den stikker åbenbart, selvom den er
herre-effektiv mod Lejons korte exo-pels.

Fra : Ukendt

Dato : 25-03-08 23:19

"Siri" <medetsmilKATTE@BAKKEyahoo.dk> skrev i en meddelelse news:QImdnV4-

> [...]
> i forhold til, hvad den sparer hende for af knotter og hårboller, så kan
> jeg godt leve med, at hun brokker sig over lidt ekstra frisering med

Ok, den må jo evt. med i samlingen af kamme og børster.

> Men den lille karte med de små, spidse stålstikker har jeg droppet efter
> råd fra de nævnte damer, bl a - den stikker åbenbart, selvom den er
> herre-effektiv mod Lejons korte exo-pels.

Vi har også karten, men bruger den sjældent, da den slet ikke kan komme til
bunds i deres halvlange pels og den gør også pelsen meget flyvsk. De
korthårede misser får bare en tur med en blød børste, når man får for mange
hår i næsen- Panda er også lige begyndt, at fælde igen.

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 26-03-08 06:29

> Har haft sådan en til hunde engang- gør den ikke for ondt på misserne
> eller
> det er måske ikke værre end en alm. stålkam ?

det var også min tanke, jeg har også en liggende fra dengang jeg havde
hunde med mere pels.
men jo, den er faktisk suveræn til underuld, kunne være man skulle forsøge
sig forsigtigt..

Mvh. Marie

Fra : Sabina H.

Dato : 25-03-08 23:27

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote in
message news:47e9600b$0$89170$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> [...]

> jeg har også en alm. bredtandet metalkam, en karte, (som jeg ikke bryder
> mig om at bruge, og føler heller ikke at misserne gør).

Jeg vil lige give dig et råd som jeg mener vil gøre underværker, og så give
dig forklaringen på hvorfor det virker ;)

Vask......
ja du hørte rigtigt*G* en rigtig kattevask ;)

først grunden til hvorfor det virker:
når en kat er langhåret, og semilanghåret, har de sværere ved at holde
pelsen helt ren... det kan resultere i "build-up" på pelsen, som gør at
håret duller nemmere.... den build-up kan bestå af alt der er i hjemmet hvor
katten færdes, lige fra hårlak i luften, til sod fra stearinlys.... og den
kan være modbydelig svær for en kattetunge at få af i så stor en pels....
derfor anbefaler jeg generelt at langhårede katte vaskes mindst to gange om
året.... det mindsker build-up, og gør at man får fjernet mange af de små
løse hår i pelsen, som nemmere nuldrer sig fast i de andre, og dermed skaber
duller....

i stedet for at beskrive helt hvordan du skal gøre, er her et link til en
artikel om emnet jeg har skrevet ;
http://www.dkshadowfax.dk/?p=118

grunden til at du først oplever problemerne nu, er nok at han har været
klippet, og først på nuværende tidspunkt er midt i en "pelsskifteperiode"
pga årstiden... dvs han smider lidt af vinterulden......
--
Knus,
Sabina

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 26-03-08 06:36

"Sabina H." <sabina@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg vil lige give dig et råd som jeg mener vil gøre underværker, og så
> give dig forklaringen på hvorfor det virker ;)
>
> Vask......
> ja du hørte rigtigt*G* en rigtig kattevask ;)

hehe.. Harald er skredet... (-;

> [...]
> små løse hår i pelsen, som nemmere nuldrer sig fast i de andre, og dermed

mja, lyder jo meget sandsynligt..
Jeg vaskede ham et par dage efter hans ankomst, om han var for chokket til
at kæmpe eller om han bare var flink vides ikke, men det gik faktisk ret
nemt.
Så det kan vi da prøve, om ikke andet så kan raggierne få sig et godt
billigt grin.. LOL..

> i stedet for at beskrive helt hvordan du skal gøre, er her et link til en
> artikel om emnet jeg har skrevet ;
> http://www.dkshadowfax.dk/?p=118

er tilføjet..

> grunden til at du først oplever problemerne nu, er nok at han har været
> klippet, og først på nuværende tidspunkt er midt i en "pelsskifteperiode"
> pga årstiden... dvs han smider lidt af vinterulden......

Det var såmænd også hvad jeg regnede med.
ved du om der kan være forskel i pelse på fertile/kastrater hos katte, såsom
der kan forekomme hos hunde? måske det også har spillet ind?

Mvh. Marie

Fra : Kari Eiffert

Dato : 27-03-08 10:48

Hej

Stakkels harald med alt det tøsefriseren, det går da virkelig ikke tihi

Alf havde jo den frygteligste pels nogen sinde *suk* vi børstede og nuldrede
og hev pels af ham,men der kom nye knuder lige så hurtigt som vi fik dem
fjernet.
Det var faktisk kun i de perioder hvor vi brugte det her, at det var
rimeligt nemt:
http://loppetjansen.dk/pelspleje/finish_produkter/jean_peau_crystal_oil_50ml_357_da.html

Sådan en holder virkelig længe, så det er slet ikke så dyrt som det lyder

Mvh Kari

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 27-03-08 11:19

"Kari Eiffert" <kari.eiffert.nospam@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Stakkels harald med alt det tøsefriseren, det går da virkelig ikke
> tihi

Ja, det er jo ikke lige noget for en macho-tiger! (-;

> [...]
>
> Sådan en holder virkelig længe, så det er slet ikke så dyrt som det lyder

hmm det lyder jo heller ikke dumt, jeg har noteret ned..

jeg har her til morgen gået ham igennem med "riven" som det blev foreslået
tidligere, jeg havde sådan en liggende fra min tidligere "underuldshund"..
og den er faktisk god til at komme ned i ulden, jeg fornemmer ihvertfald at
den går i bund.
jeg fik ikke mere flænsede fingre en vanligt, så helt slem har den ikke
været.. LOL..
uhh han kan være styg med de klør den kat, de er så sylespidse og hårde som
søm, og så er de udstyret med turbo.. noget helt andet en raggiernes kløer,
som jeg faktisk aldrig ser eller bemærker.

Nå men det vil vise sig, hvor lang tid der går, før der er knotter igen,
timer eller dage..(-;
ellers må vi finde på noget mere snedigt, det var et godt bud Kari, takker
for det!

Mvh. Marie

Fra : Kari Eiffert

Dato : 27-03-08 11:47

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote in
message news:47eb7499$0$89169$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> "Kari Eiffert" <kari.eiffert.nospam@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, det er jo ikke lige noget for en macho-tiger! (-;

Nej det kan det ikke være

> [...]
> som søm, og så er de udstyret med turbo.. noget helt andet en raggiernes
> kløer, som jeg faktisk aldrig ser eller bemærker.

Ja de norske har altså spidse kløer! Men her bliver de kun brugt når der
skal æltes.........i nakken! av av av

> [...]
> timer eller dage..(-;
> ellers må vi finde på noget mere snedigt, det var et godt bud Kari, takker

var så lidt

Kom til at tænke på at jeg mindes at have hørt at de der karter kan spalte
deres pels og få den til at klumpe mere? Kan bare ikke huske hvor. tænke
tænke

Mvh kari

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 27-03-08 11:59

> Kom til at tænke på at jeg mindes at have hørt at de der karter kan spalte
> deres pels og få den til at klumpe mere? Kan bare ikke huske hvor. tænke
> tænke

det er ikke en karte, en en strigle, sådan en der kan minde om en rive med
kort skaft, tænderne er stumpe og den er meget bredtandet, kan ikke
forestille mig, at den skulle spalte anderledes end en alm kam? Den ligner
den her
http://www.alttilhundogkat.dk/schferstrigler.6?/Generelt/01_Hundeudstyr/Børster%20Sakse%20mm./Schæferstrigler/Schæferstrigle%20en%20række%20tænder%20kort/&showitem=92
de tætte"sømbestatte" karter kunne jeg godt forestille mig at de kunne gøre
et eller andet, det er også de rene mordvåben i mine øjne, kattene her hader
den ihverfald.

Mvh. marie

Fra : Kate

Dato : 27-03-08 20:18

wrote in news:47e9600b$0$89170$157c6196@dreader1.cybercity.dk:

> Nu har krabaten været her i et år!!.. ja et år!, jeg forstår det
> slet ikke, tiden render fra mig synes jeg..

Ja, det er utroligt, ikke? Jeg sad også forleden og funderede over det
faktum at Mowgli bliver 6 år til maj, vildt at tiden bare går så
ufatteligt stærkt

Nå, ville bare kommentere den del, for det med kamme og børster har jeg
ingen viden om. Lante er kun semilanghår og passer selv sin pels, og
det to andre er korthårede.

--
Kate

Se kattenes have og andre ting om mit liv med katte.
http://oliwer.dk/
gerne ældre.

Fra : Siri

Dato : 28-03-08 10:05

> Torben og Marie-louise Ag... skrev:
> Nu har krabaten været her i et år!!.. ja et år!, jeg forstår det slet ikke,
> tiden render fra mig synes jeg..

Det genkender jeg! Gia har snart været her i 2 år - og er på vej til at
fylde 5!
Din schæfer-strigle ser helt rigtigt ud. Et produkt, jeg har fået
anbefalet, og som jeg har i huset, er Jean Peau De-Tangle spray. At jeg
så ikke har haft brug for det, da det er lykkedes mig at holde Gia
knot-fri, er noget andet. Men jeg kender flere kyndige katte-folk, der
ikke kan leve uden det
Ak ja - utaknemmelige skarn kender vi alt til....
Mht at katten brokker sig over pelspleje, så kan det være et spørgsmål
om varighed - altså hellere lidt, men tit. Sådan er det med mine.
Og så er det vist et fællestræk, at frisering på maven - så er mor bare
dååååm, slip mig nuuu, maaaauuuu!
Mad-bestikkelse burde virke på Harald? Det var det, der fik Gia i gang:
Persian som guf!

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 28-03-08 10:27

> [...]
> dååååm, slip mig nuuu, maaaauuuu!
> Mad-bestikkelse burde virke på Harald? Det var det, der fik Gia i gang:

jojo, Harald er langsomt blevet vænnet til at blive håndteret, og der er da
sket store skridt i den retning, i starten åd han jo både dyrlæge og mig, så
snart der skulle "pilles" lidt.
du skulle se en kamp vi havde den første gang ved dyrlægen, da han skulle
tage den pokkers blodprøve..GGG.. jo han er en bestemt herre!
Hun kan jeg sagtens få lov at rede ham, stille og roligt og uden at holde
fast, for det gider han ikke, jo, hvis jeg bære ham i favnen, og reder ham
med den ene hånd, det kan han lide!.
Men det er unægteligt lidt svært at gøre det ordentligt på den måde.
Men jeg plejer som regel at tage ham over en dag, lidt ad gangen, så han
ikke når at blive sur og irriteret over det.
men er der knotter der skal pilles i, så bliver herren grum i
ansigtsbetrækket og sømpistolerne bliver kørt i stilling.

Og så mener han altså ikke at man både kan æde og blive friseret samtidig,
så den har jeg opgivet -ørenus er bedre.. (-;

Mvh. Marie

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 28-03-08 13:45

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:47ecb9f6$0$99014$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> .
>
> Og så mener han altså ikke at man både kan æde og blive friseret samtidig,
> så den har jeg opgivet -ørenus er bedre.. (-;
>
> Mvh. Marie

hej Marie

Lulu er jo totalt auqaholic, forstået på den måde, at jeg ikke kan nærme mig
badeværelset, uden hun kommer farende og springer op på håndvasken, hvor hun
med sine meget spæde miav-lyde opfordrer mig til at lukke op for vandet i en
meget tynd stråle.

Det er jeg så lusket at benytte mig af, så når hun er godt i gang med
vandstrålen, kæmmer jeg hendes krave, "armhuler" og bukser med stålkammen,
indtil det bliver for meget for damen, så hun forsvinder.

Måske du kunne bruge fiffet til Harald, jeg mener, at maine coon´er også er
vilde med vand.

Helt OT:
øv, jeg sidder her og venter spændt på, at dyrlægen skal ringe og fortælle
mig, at Sias sterilisation er godt overstået. Jeg har benyttet mig af den
ulidelige ventetid til at støvsuge hele huset og lægge rent betræk på alle
hundesengene (ja, ja, der er skam fire til de to labber, to i stuen og to i
computerrummet

mvh Anelise

Fra : Kate

Dato : 28-03-08 15:41

"A. S. Nielsen" <nilleFJERNDETTE@jubii.dk> wrote in

> Helt OT:
> øv, jeg sidder her og venter spændt på, at dyrlægen skal ringe og
> fortælle mig, at Sias sterilisation er godt overstået.

Ventetid er skrækkelig. Men selvfølgeligt er det da gået godt

> [...]
> og lægge rent betræk på alle hundesengene (ja, ja, der er skam
> fire til de to labber, to i stuen og to i computerrummet

Jeps, dyrene skal jo ha' det godt, ikk'?

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 28-03-08 15:54

"A. S. Nielsen" <nilleFJERNDETTE@jubii.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> indtil det bliver for meget for damen, så hun forsvinder.
>
> Måske du kunne bruge fiffet til Harald, jeg mener, at maine coon´er også

Raggierne laver det nummer ved håndvasken, lige så snart en eller anden
nærmer sig badeværelset og de kan blive ved med at bælle vand, Albert er så
yderligtgående, at han også skal have brusebad..
Harald vil kun have vand fra sin vandskål -basta.
jeg tror nu mere der er skovtrold i ham end maine coon, uden at være
skråsikker.

> [...]
> hundesengene (ja, ja, der er skam fire til de to labber, to i stuen og to

Selvfølgelig er det gået godt, Anelise, men jeg har det jo selv på samme
måde så jeg kan godt følge din ængstelse.
Håber hun kommer godt over det!.

Mvh. Marie

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 28-03-08 16:46

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:47ed066f$0$99022$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> [...]
>>>

> Selvfølgelig er det gået godt, Anelise, men jeg har det jo selv på samme
> måde så jeg kan godt følge din ængstelse.

Hej Kate og Marie

ja, så er Sia hjemme igen, alt er gået fint, såret er 10 cm og syet i selve
huden, så der er ingen tråde, der skal fjernes. Hun gik fint op ad
hunderampen til buret i bilen, og vel hjemme fik hun klaret stort og småt i
hundegården, hvorpå hun åd sin aftensmad med sin sædvanlige gode appetit -
men er vel en vaskeægte lab
Nu ligger hun og snorksover i hundesengen. Sally har lige snuset en enkelt
gang til hende, men lader hende ellers i fred.
Jeg er glad for, at det er godt overstået. Tak for jeres gode ønsker

mange hilsner, Anelise

Fra : Tove Krieger

Dato : 28-03-08 16:56

> [...]
> en enkelt gang til hende, men lader hende ellers i fred.
> Jeg er glad for, at det er godt overstået. Tak for jeres gode

Hej Anelise.

Dejligt at høre at det er gået godt. Jeg ved hvordan du har haft
det. Man har det nu engang bedst når de er hjemme igen efter en
operation.

Sally kan sikkert fornemme dyrlægelugten, og jeg tror også at hun er
klar over, at Sia trænger til fred, sådan noget er dyr gode til at
finde ud af.

Kan godt forstå at du er glad.

Mange krammer til alle dine firbenede herfra.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 28-03-08 17:12

> [...]
>
> Kan godt forstå at du er glad.
>
> Mange krammer til alle dine firbenede herfra.

Tak skal du have Tove - det plejer jo at være dig, der snakker kat i
hundegruppen, nu har jeg så gjort det omvendte

Håber, at jeg bliver tilgivet af de andre kattemennesker her i gruppen, jeg
skal nok stoppe her.

mvh Anelise

Fra : Tove Krieger

Dato : 28-03-08 17:22

> Tak skal du have Tove - det plejer jo at være dig, der snakker
> kat i hundegruppen, nu har jeg så gjort det omvendte

LOL Ja, de 90% af gangene får jeg skylden for det, som regel af
Jens, selvom jeg ikke engang er i nærheden af computeren.

> Håber, at jeg bliver tilgivet af de andre kattemennesker her i
> gruppen, jeg skal nok stoppe her.

Det skal du såmænd ikke tage så tungt. Der er heldigvis ingen
netbetjente i kattegruppen.

Fra : Kate

Dato : 28-03-08 20:46

"Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> wrote in

> Sally kan sikkert fornemme dyrlægelugten, og jeg tror også at hun er
> klar over, at Sia trænger til fred, sådan noget er dyr gode til at
> finde ud af.

Ja, det er sjovt, det har altid også været min oplevelse med kattene.
Mine har heller aldrig overfaldet katte som har været hos dyrlægen og
kommer hjem og lugter forkert.
Faktisk har jeg haft fornemmelsen af at Mowgli er blevet glad for at få
Lante hjem de gange han har været indlagt med sine urinvejssten.

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 28-03-08 17:12

> [...]
> gang til hende, men lader hende ellers i fred.
> Jeg er glad for, at det er godt overstået. Tak for jeres gode ønsker

Det var godt at høre!
Det er lidt smart med de indvendige sting, så er der lidt mindre for
vovserne at pille i.
god bedring til patienten!.

Emma blev hundesyg da hun blev steriliseret, hun var så nedtrykt og dårlig
at jeg måtte afsted med hende på 2. dagen, den stakkel.

Ebbe (cairn terrieren)og Anton (den ene raggie)blev kastreret samtidig,
dengang de var unge og slanke..(-;
som de supergode venner de altid har været, lå de i "kongesuiten" (det
største opvågningsbur) hos dyrlægen og sov rusen ud tæt sammen, det var
rørende at se da jeg hentede dem igen.

Mvh. Marie

Fra : Kate

Dato : 28-03-08 20:44

"A. S. Nielsen" <nilleFJERNDETTE@jubii.dk> wrote in

> Jeg er glad for, at det er godt overstået. Tak for jeres gode
> ønsker

Velbekomme. Det er godt at det gik godt, som jeg da naturligvis
forventede. Fortsat god bering med hende.

Fra : Kate

Dato : 28-03-08 20:42

wrote in news:47ed066f$0$99022$157c6196@dreader2.cybercity.dk:

> [...]
> vand, Albert er så yderligtgående, at han også skal have
> brusebad.. Harald vil kun have vand fra sin vandskål -basta.

Hihihi. Lante elsker at drikke af badeværelsesgulvet når jeg har været
i bad, så derfor skyller jeg gulvet meget grundigt for sæbe hver gang.
Derudover er både han og Mowgli vild med regnvand, så ligeså snart de
kommer ud går de hen til de steder de ved der er vand og drikker. Af
samme grund har jeg fast en vandskål stående på havebordet som kan
blive fyldt med regnvand, så får de da ikke det mest beskidte vand.

Der bliver da drukket af vandskålen, men alle tre vælger helst vand
andre steder og helst noget som har stået, så om sommeren skifter jeg
vand i de skåle der står rundt omkring, på forskellige tidspunkter.

Fra : Tove Krieger

Dato : 28-03-08 20:53

"Kate" <doughnut@oliwer.invalid> skrev i en meddelelse

> Der bliver da drukket af vandskålen, men alle tre vælger helst
> vand andre steder og helst noget som har stået, så om sommeren
> skifter jeg vand i de skåle der står rundt omkring, på
> forskellige tidspunkter.

Mini drikker da af vandskålen hvis hun ikke kan komme ud, ellers er
havebassinet det foretrukne. Det ser så skægt ud når en lille mis
står på bassinkanten og drikker af en 10.000 liter "vandskål".

I vintertiden er vandpytterne i indkørslen et stort hit, men det er
jeg faktisk ikke så meget for. Den bliver jo saltet når det har
sneet, og det er vist ikke det sundeste, så jeg genner hende væk
hvis jeg ser det.

Fra : Kate

Dato : 28-03-08 15:40

wrote in news:47ecb9f6$0$99014$157c6196@dreader2.cybercity.dk:

> Og så mener han altså ikke at man både kan æde og blive friseret
> samtidig, så den har jeg opgivet -ørenus er bedre.. (-;

Ja, man finder jo ud af hvordan man kan snyde dem lidt, så tingene ikke
bliver et problem

Min mor piller knuder på sin skovtrold om aftenen når hun sidder i
sofaen og ser tv og han ligger halvt på skødet, for så opfatter han det
som nus og ikke at blive redt, han er heller ikke vild med at blive
redt. Sjovt nok elsker aby'en og de 2 somalier at blive redt, men de
har jo heller ikke behov for det

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 28-03-08 15:56

> Ja, man finder jo ud af hvordan man kan snyde dem lidt, så tingene ikke
> bliver et problem

jo, nemlig, så længe der ikke skal kæmpes, så gælder alle kneb.

> [...]
> som nus og ikke at blive redt, han er heller ikke vild med at blive
> redt. Sjovt nok elsker aby'en og de 2 somalier at blive redt, men de

Ja, det er typisk, sådan har jeg det jo også her, raggierne kan godt lide at
blive redt og gennemnusset, men Harald skal nok selv bestemme hvad og
hvornår.

Mvh. Marie

Fra : Ukendt

Dato : 28-03-08 17:51

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:47ed06f4$0$99014$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> [...]
> at blive redt og gennemnusset, men Harald skal nok selv bestemme hvad og

Hehe Han er lidt som Rocke.
Æv han kan blive sur, når han bliver kæmmet.
Jeg har 2 rullekamme, ja faktisk 3
Men når han begynder på det der med poterne, så får han den kam med pelsen
på.
Og så er der igen tid til kæmning med kam nr. 2 Hehe
Og når der er poter til mig igen, ja så stopper legen.

Ellers er det nemt når jeg tror han sover, Og han tror på at jeg tror på at
han sover.
Så kommer de slemme knuder af. Hehe.

Det er meget nemmere med Kosmos,
Jeg skal kun røste med rullekammen, så læger han sig på ryggen og gør sig
lækker

Se det er nemt

Mvh Allan

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 28-03-08 19:34

"Allan G" <allan_roskilde.fjern.hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg har 2 rullekamme, ja faktisk 3
> Men når han begynder på det der med poterne, så får han den kam med pelsen
> på.

Ja, den forsøger jeg jo også, men han er så lynene hurtig med sømpistolerne,
at han får fat i mig i stedet, eller også må jeg få fat i en større kam..
(-;
men når det endelig lykkes, så kan jeg ikke lade være med at smågrine af
ham, når han laver grimasser af al den hår han får i munden når han endelig
får fat i kamme i stedet for mine pølser.
Sååå skal der ynkes og pilles hår ud af munden, og så er vi gode venner i et
øjeblik igen..
-De kære katte.. LOL..

Mvh. marie -Der er en heltinde lige nu, for hun har lavet et slot ud af en
kæmpe papkasse, med smuthuller, mus i snor ned fra "taget", papkasser er
altid populært herhjemme..

Fra : Tove Krieger

Dato : 28-03-08 19:40

skrev i en meddelelse

> Mvh. marie -Der er en heltinde lige nu, for hun har lavet et
> slot ud af en kæmpe papkasse, med smuthuller, mus i snor ned fra
> "taget", papkasser er altid populært herhjemme..

Ååååh ja. Det er nemlig et hit.

Jeg glemmer aldrig min første kat's glæde ved hans fort. Det var min
søn der havde lavet det af en papkasse og skrevet "Fort Jivser" over
indgangen. Det var utroligt hvor megen tid der gik med at gemme sig
og lange sømpoter ud når vores hunkat vovede sig for nær. Tænk at en
papkasse kan skabe så stor fryd hos en lille mis.

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 08-04-08 08:40

Jeg har nu haft stor succes med "riven" (lille korttandet schæferstrigle),
den kommer i bund, får klaret både småfilter og underulden bliver godt
bearbejdet. Så jeg fornemmer at tendensen til at lave knuder på nul komma
dut er et overstået kapitel, ihvertfald er der ikke noget at komme efter
mere.
Jeg har givet Harald en tur hver anden dag, og der har slet ikke været noget
at komme efter.

Harald lader til at være godt tilfreds med "riven", han gider ikke blive
stående i mange minutter ad gangen, men kommer igen hele tiden for at få
meeere, så helt slemt kan det jo ikke være.. (-;

- det kunne jo også være fordi, at jeg havde truet ham med at komme i bad,
efter råd herfra gruppen.. LOL..

Han ligger nu i ske med Cairnterrieren, Ebbe foran brændeovnen, de to
forstår at nyde livet!.

Mvh. Marie