Vi forsætter vores kattesammenføring.
Fra : Niels Pein

Dato : 24-03-08 22:17

Vi hentede Lille Misser 28/2, så der er nu gået 3 uger og 4 dage. Miss
Sophie er blevet mere tolerant, og Lille Misser er blevet mere modig, så nu
kan de med lidt held godt passere hinanden i køkken-/alrummet uden at komme
op at slås. Det er et væsentligt fremskridt.

Jeg har lavet en billedserie der fint beskriver situationen første gang det
lille nummer lykkedes.
http://picasaweb.google.com/Niels.Pein/MisserOgSofie
Og jeg udbygger nok det album med flere billeder hen ad vejen.
Men de hvæser stadig ad hinanden, og kan også hyle og skrige, og lægge an
til at komme op at slås hvis de kommer for tæt på hinanden. Det forsøger vi
selvfølgelig at undgå.
Men de kan også finde på bare at sidde og kigge på hinanden på afstand. Det
er jo fint.

Vi kan ikke med sikkerhed sige hvor gammel Lille Misser er, men vi har
spurgt os lidt for mht. hendes forhistorie (i Grønland), og nu har vi
foreløbigt vedtaget at det var hendes 8 års fødselsdag da vi hentede hende
28/2, og i mangel af kontraoplysninger er det hermed vedtaget.
--
Hilsen Niels
Miav fra Miss Sophie og Lille Misser

Fra : Tove Krieger

Dato : 24-03-08 22:52

"Niels Pein" <fornavn@efternavn.landekode> skrev i en meddelelse
> [...]
> mere modig, så nu kan de med lidt held godt passere hinanden i
> køkken-/alrummet uden at komme op at slås. Det er et væsentligt

Søde billeder. Man kan godt se at der vogtes over territoriet, og
Lille Misser er meget forsigtig. Nu er det jo kun godt 3 uger, og
der kan sagtens gå et godt stykke tid endnu, inden de er helt
fortrolige med hinanden. Det er jo også to voksne katte der skal
sammenføres, det havde været nemmere med en killing og en voksen,
men jeg tror godt at I kan regne med at det vil lykkes henad vejen.
Miss Sophie skal nok tø helt op, og indse at Misser er kommet for at
blive.

Glæder mig til flere billeder af de to dejlige damer. Fortsat held
og lykke.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Kate

Dato : 25-03-08 09:26

"Niels Pein" <fornavn@efternavn.landekode> wrote in

> Jeg har lavet en billedserie der fint beskriver situationen første
> gang det lille nummer lykkedes.
> http://picasaweb.google.com/Niels.Pein/MisserOgSofie

Ih, hvor er det en god billedserie. Det er dejligt at kattene nærmer
sig hinanden, også selvom det går langsomt. Det gjorde det også her da
Doughnut kom for at bo her. Den første måned kunne hun slet ikke se de
andre katte uden at hyle og skrige som om hun blev voldtaget, det
gjorde hun ikke for hun sad øverst på køkkenskabet mens den anden kat
stod på gulvet og så forundret ud

Fortsat pøjpøj med sammenføringen af de to damer.

--
Kate

Se kattenes have og andre ting om mit liv med katte.
http://oliwer.dk/
gerne ældre.

Fra : Siri

Dato : 25-03-08 19:08

>Tusind tak for den skønne fotoserie! Og de søde undertekster ikke mindst.
Det er et par dejlige piger, og jeg håber, at de finder sammen som venner.
Møgcharmerende begge to!
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : taina

Dato : 25-03-08 19:10

"Niels Pein" <fornavn@efternavn.landekode> skrev i en meddelelse

> Jeg har lavet en billedserie der fint beskriver situationen første gang
> [...]

Sikke nogle gode billeder Det ligner meget situationen her i hjemmet,
bortset fra, at den "farligste" sidder i et bur. Her har de dog kun boet
sammen i påsken. Lukkede I bare jeres sammen dag 1 og har ladet dem selv
finde ud af det?

mvh. tina

Fra : Niels Pein

Dato : 26-03-08 00:26

"taina" skrev ...

> "Niels Pein" skrev ...

> Sikke nogle gode billeder

Tak for det alle sammen.

> Lukkede I bare jeres sammen dag 1 og har ladet dem selv finde ud af det?

Uha nej. Vi prøvede, men de kom op at slås så totterne føg og i hvert fald
Sofie fik 3 små ridser der blødte ganske lidt, inden vi kunne nå at skille
dem ad.

Så vi holdt enten den ene eller den anden spærret inde, og åbnede kun dørene
når vi havde tid til at holde øje med dem.
Det er først her de sidste par dage vi har kunnet lade dem gå rundt for åbne
døre uden opsyn, og vi holder stadig enten den ene eller den anden spærret
inde et sted om natten og når vi ikke er hjemme.

Jeg tror på at det tager længere tid for dem at blive gode venner, hvis de
direkte kommer op at slås, så vi prøver at holde det nede på "nedstirren" og
"lidt hvæsen".

Der er fremskridt. De passerede hinanden flere gange i dag ude i
køkken-/alrummet uden ret meget bøvl.
--
Hilsen Niels
Misser lusker stille rundt medens Sofie sover.

Fra : taina

Dato : 26-03-08 20:05

> [...]

> dem ad.
>
> Der er fremskridt. De passerede hinanden flere gange i dag ude i
Det lyder godt Jeg er vældigt interesseret i det, da jeg står midt i
samme projekt. Jeg har den ene i et stort bur, så de kan være i samme rum
uden at ryge i totterne på hinanden... men jeg synes nu ikke, det er meget,
de kommer tættere på hinanden. Så jeg overvejer også bare at åbne døre, når
det bliver weekend... uh, det er lidt for spændende

mvh. tina

Fra : Niels Pein

Dato : 27-03-08 01:00

"taina" skrev ...

> [...]
> meget, de kommer tættere på hinanden. Så jeg overvejer også bare at åbne
> døre, når det bliver weekend... uh, det er lidt for spændende

Jeg kan normalt godt, med et hårdt tonefald, tale Sofie fra at gøre noget
hun ikke må, og det ser også ud til at virke på Lille Misser. Ikke noget jeg
ønsker at bruge (skælde ud), men det er en mulighed.

Da de så hinanden de første par gange, var det dog ikke helt nok.
Men jeg har en lille rive, ligesom en løvrive, lavet i tyndt træ og bambus,
og den brugte jeg til at holde den ene eller den anden tilbage de første par
gange. Man skal selvfølgelig passe på hvad man gør med den slags.

Jeg kunne heldigvis ret hurtigt lægge riven væk og nøjes med at råbe "nej"
hvis der var optræk til ballade, og nu går det efterhånden meget nemt, med
blot lidt beroligende tale og ros når de opfører sig pænt.
Vi tør ikke helt lade dem være alene hjemme sammen endnu, men jeg tror
egentlig det vil gå fint nok nu.

Vi har ikke prøvet Felifriend (endnu), men jeg tror vi klarer den uden.
--
Hilsen Niels

Fra : Kate

Dato : 27-03-08 20:29

> [...]
> gøre noget hun ikke må, og det ser også ud til at virke på Lille
> Misser. Ikke noget jeg ønsker at bruge (skælde ud), men det er en

Jeg indrømmer blankt at jeg direkte skældte min Sofie ud under en
sammenføring for mange år siden, men hun blev også bare ved og ved med
at overfalde den stakkels kat og han var endda bare en killing.
Faktisk gik det noget bedre da hun skulle sammenføres med Lante, 8år
senere og han var endda 2 år gammel.

Fra : Kate

Dato : 27-03-08 20:27

"Niels Pein" <fornavn@efternavn.landekode> wrote in

> Uha nej. Vi prøvede, men de kom op at slås så totterne føg og i
> hvert fald Sofie fik 3 små ridser der blødte ganske lidt, inden vi
> kunne nå at skille dem ad.

Med mine sammenførsler, specielt med de voksne katte, har jeg også
været ekstremt forsigtig. At jeg så har været heldig at det er gået
forholdsmæssigt smertefrit, er en anden snak.

> Så vi holdt enten den ene eller den anden spærret inde, og åbnede
> kun dørene når vi havde tid til at holde øje med dem.

Både Lante og Doughnut boede i køkkenet i starten og kom rundt i resten
af lejligheden under skarp bevogtning af mig. Der var meget stor
forskel på sammenføringerne. Lante tog 2 uger, Doughnut, tjaeeeh,
længere. Over 1 måned og så alligevel ikke, for hun kunne spise sammen
med de andre fra dag 1, men intet andet. En mærkelig oplevelse.

> Jeg tror på at det tager længere tid for dem at blive gode venner,
> hvis de direkte kommer op at slås, så vi prøver at holde det nede
> på "nedstirren" og "lidt hvæsen".

Det er også min forestilling. Lad dem hvæse og markere, men ikke slås.
Det var device da jeg samenførte.

> Der er fremskridt. De passerede hinanden flere gange i dag ude i
> køkken-/alrummet uden ret meget bøvl.

Fremskridt er så dejlige, uanset hvor små de er. Og skulle de aldrig
komme til at ligge i arm md hinanden, så er det at de kan bo sammen da
ihvert fald også udmærket, synes jeg.