den allermest cool kat :-)
Fra : taina

Dato : 20-03-08 21:31

Ja, den tror jeg altså lige er flyttet ind hos mig

En sort et-års orientaler-han med grønne øjne, som bare er stor på alle
måder - stor stemme, lange ben, og så TRAMPER han. Det eneste tidspunkt,
hvor han er "stille", er når han skal ned ad en stol - han hopper ikke, men
strækker bare sin laaaange krop og så *træder* han ned

Han kom i går, han så i en times tid, og så hoppede han op på skødet og
lagde sig til at sove - fuldstændig bedøvende ligeglad med det hysteriske
siameser-apparat, der først studerede ham, mens han sad i transportkassen og
derefter vrælede inde i soveværelset, mens han udforskede det nye hjem.

Nu sidder han i et stort bur, så hystaden kan få lov til at studere ham i
fred og ro. Og jeg skal da lige love for, at der bliver studeret! Og mens
hun studerer ham med stive øjne og vagtsomt blik - da ligger han bare og
snorker. Indtil han alligevel syntes, at når hun nu ikke kom tættere på, så
kunne han da... niks, så var hystaden pssst væk.

Han er HELT modsat af siameser-hystaden, som i virkeligheden bare er
superforsigtig. Hun spørger 100 gange: Må jeg komme op? Er du sikker på, at
jeg må komme op? Helt sikker? Han hopper bare op, nå! Hun snuser til dynen -
man løfter, og så snuser og overvejer hun i fem-syv minutter, til hun finder
ud af, at det alligevel er for meget. Han puffer hårdt til dynen et par
gange, så den løfter sig, og så tramper han ind og putter. Han er simpelt
hen bare rigtig skæg - ham skal vi nok få meget glæde af!

Ih, det er spændende! Jeg glæder mig, til de bliver de allerbedste venner i
hele verden - meeeen der går nok lidt mere end et par dage Nå, men så
ved jeg da, hvad jeg skal få tiden til at gå med her i påsken...

tina

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 20-03-08 22:56

"taina" <tinachristoffersen(fjern)@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> i hele verden - meeeen der går nok lidt mere end et par dage Nå, men
> så ved jeg da, hvad jeg skal få tiden til at gå med her i påsken...

hej Tina
stort tillykke med den nye kat - mon ikke hystaden ender med at synes om
ham, det tror jeg.
mvh Anelise

Fra : Anette

Dato : 20-03-08 23:45

taina wrote:
>Han puffer hårdt til dynen et par gange, så den løfter sig, og
> så tramper han ind og putter. Han er simpelt hen bare rigtig skæg -
> ham skal vi nok få meget glæde af!

Det lyder som om I har fået jer en rigtig super mis.
Og jo hystaden skal nok finde ud af at der er en god beskytter, i Mr. Cool.
Hun skal bare have sin tid.

Til lykke med ham

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Kate

Dato : 21-03-08 13:47

"taina" <tinachristoffersen(fjern)@hotmail.com> wrote in

> Ja, den tror jeg altså lige er flyttet ind hos mig

Hæhæ, det lyder som om der er megen glæde og mange gode grin i vente
til dig fremover
Tillykke med den cool'e kat, håber Nugga hurtigt bliver glad for
selskabet.

--
Kate

Se kattenes have og andre ting om mit liv med katte.
http://oliwer.dk/
gerne ældre.

Fra : Tove Krieger

Dato : 21-03-08 15:04

"taina" <tinachristoffersen(fjern)@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:47e2c985$0$99015$157c6196@dreader2.cybercity.dk
> Ja, den tror jeg altså lige er flyttet ind hos mig

Tillykke med ham. Han lyder til at være en rigtig skøn lille fyr.
Det er sjovt som der kan være forskel i kattenes temperament. Glæder
mig til at se nogle billeder af dem begge sammen.
--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : taina

Dato : 21-03-08 15:52

> [...]
>>

> Tillykke med ham. Han lyder til at være en rigtig skøn lille fyr. Det er
> sjovt som der kan være forskel i kattenes temperament. Glæder mig til at

Tak til jer alle
Jeg tror nu, at der går et stykke tid, før der kommer billeder af
missedyrene sammen. Nugga synes klart, at det er allermest rart at være oppe
ovenpå i stuen, rigtigt langt væk fra "pumaen", det tætteste hun har været
på er et par meter. Men jeg regner med, at hun hitter ud af det på et
tidspunkt.

Jeg håber, at netop forskellen i temperament kan gøre, at det bliver et godt
match - han er cool, men virker meget lidt dominerende, så måske det kan
smitte lidt af på den lille hysse

mvh. tina

Fra : Siri

Dato : 22-03-08 08:59

Hej Taina, Nugga og Puma
Det lyder lidt som Gia og Lejon. Hun er en lille sart og vims dame i
temperamentet, volatil og fintfølende. Lejon kommer bare glad vadende,
hoppende og legende, helt uanfægtet.
De kom hurtigt over startvanskelighederne, men nogen par-idyl er der
ikke kommet ud af det - bare, så du er forberedt, Taina, på, at det kan
tage tid, og måske ikke bliver den der liggen i dynge og gensidig vask,
som nogle katte finder sammen.
Det lyder som dejlige katte begge to, og dit heldige asen, at du har
fået en dyne-putte-kat!
De skal nok få det fint sammen, på deres egen måde.
Nugga er jo en lille sky mitte, jeg husker dine indlæg, da du lige havde
fået hende. Jeg håber også, at hun vil føle 'Onkel Cool' som en
beskytter at finde tryghed hos.
De lyder super-dejlige begge to! Tillykke med dem!
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : taina

Dato : 22-03-08 14:44

"Siri" <medetsmilKATTE@BAKKEyahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> beskytter at finde tryghed hos.
> De lyder super-dejlige begge to! Tillykke med dem!

Hehe, jeg ved ikke, hvor heldigt det er at have fået en dyne-putte-kat
Altså, når kræet sådan en fire-fem gange i løbet af en nat lige skal
omrokere, trampe rundt, fortælle højrøstet hvad han synes om arrangementet
nu, lægge sig ned, spinde og ælte lidt på mine bare bryster, så er det som
om, at man vågner en lille smule radbrækket morgenen efter )

Jeg er også spændt på at se, hvor gode venner, de bliver. Hvis de ikke
bliver ret gode venner, giver jeg bare dem begge den kolde skulder i en
måneds tid - så må de da finde ud af at bruge hinanden til noget - ej pjat,
men siamesere og orientalere har det jo med at ligge i bunker, og de er
begge meget glade for at lege, så mon de ikke skal finde en eller anden form
for fællesskab... det tror jeg.

tina