W810i en tur i vaskemaskinen :-(
Fra : Jakob Griffel

Dato : 04-06-08 08:06

Hej med jer

Kan en SE W810i reddes hvis den har været en tur i vaskemaskinen...? Vi
opdagede undervejs, men den havde da været igang i nogle minutter....

Jeg skilte helt den ad med det samme da vi fik den ud og vaskede selve
printet under en vandhane for at få evt. sæberester væk. Brugte derefter
lidt trykluft til at tørre det. Havde også låget af de to flade
metalafdækninger der sidder på printet for at puste derinde. Resten af
delene blev også pustet tør.
Jeg satte kameraet fra en gammel K750i i, fordi der var vand i det andet -
de er heldigvis identiske.

Men den reagerer slet ikke
Jeg har prøvet samme procedure med den omtalte K750i, da den havde været
udsat for sodavand engang, og den virkede perfekt siden (indtil joystick'et
stod af). Dengang tørrede jeg dog delene på en radiator og ikke med
trykluft. Kan det have gjort en forskel?

Er printet mon brændt af efter den behandling i vaskemaskinen? Den var jo
gennemvåd...
Jeg kan oplyse, at batteriet var tomt da jeg satte det i igen og at der
lyste en lille rød diode oppe i IR-glasset da jeg satte opaderen til, og den
lader tilsyneladende også. Så lidt liv er der åbenbart...
Men den reagerer altså ikke på tænd-knappen

Skal jeg skille den ad igen og tørre den lidt længere i solen?

--
Hilsen Jakob

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 04-06-08 08:39

Jakob Griffel wrote:
> [...]
> Men den reagerer altså ikke på tænd-knappen
>
> Skal jeg skille den ad igen og tørre den lidt længere i solen?

Ja, du skal skille den ad og gerne bruge silica gel eller
tilsvarende i en lukket beholder som hiver den sidste rest
af fugt ud af telefonens indmad. Det kan dog være for sent
eller slet ikke muligt med en SE.

Jeg har kun læst om en der gjorde det med en palm treo, og
den blev altså vasket HELT igennem, men kom alligevel til
at virke en uge senere.

JonB

Fra : ruwaldo

Dato : 04-06-08 09:05

"Jakob Griffel" <NOPEgriffel@NOPENOPEprivat.dk> skrev i en meddelelse
> Hej med jer
>
> Kan en SE W810i reddes hvis den har været en tur i vaskemaskinen...? Vi
> opdagede undervejs, men den havde da været igang i nogle minutter....

Hvis telefonen var tændt, er det nok slut. Den kortslutter når den kommer i
kontakt med vand.

ruwaldo

Fra : Jens

Dato : 04-06-08 16:27

"Jakob Griffel" <NOPEgriffel@NOPENOPEprivat.dk> skrev i meddelelsen
> Hej med jer
>
> Kan en SE W810i reddes hvis den har været en tur i vaskemaskinen...? Vi
> opdagede undervejs, men den havde da været igang i nogle minutter....

Hvis du får liv i den vil den med stor sandsynlighed "ruste" med tiden...

Jens

Fra : Jakob Griffel

Dato : 04-06-08 20:27

> Hvis du får liv i den vil den med stor sandsynlighed "ruste" med tiden...

Det gjorde jeg så ikke
Den har ligget i et solfyldt vindue hele dagen idag, batteriet er ladet op,
men nul livstegn.
Øv! RIP...

--
Hilsen Jakob :-|

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 05-06-08 23:09

Jakob Griffel skrev:

> Den har ligget i et solfyldt vindue hele dagen idag, batteriet er
> ladet op, men nul livstegn.
> Øv! RIP...

Jeg tabte min W800 i et lok*m, fik den op!, batteriet ud, demineraliseret
vand, trykluft, blæser nogen timer og over kakkelovnen om natten

Det er en del år siden og den virker endnu
Hans
http://www.sitecenter.dk/hanspaulin/

Fra : Jakob Griffel

Dato : 08-06-08 20:58

> Jeg tabte min W800 i et lok*m, fik den op!, batteriet ud, demineraliseret
> vand, trykluft, blæser nogen timer og over kakkelovnen om natten

Ja, men du nåede vel at få batteriet ud af den inden den kortsluttede -
altså inden vandet nåede helt ind. Det nåede vi ikke. Den er stadig død...
:-|

--
Hilsen Jakob

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 09-06-08 00:43

Jakob Griffel skrev:

> Ja, men du nåede vel at få batteriet ud af den inden den kortsluttede
> - altså inden vandet nåede helt ind. Det nåede vi ikke. Den er stadig

Den "lignede et skydetelt på Bakken i haglvejr" da den lå der på bunden af
lok*mmet - sådan lyste den op ; så noget skete der...

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 05-06-08 23:20

>men nul livstegn.
>Øv! RIP...

Jeg smadrede min W610i mod et betongulv den anden dag (ikke med vilje)
og det holdte den sq ikke til. Jeg har derfor købt ny.

Se det fra den lyse side - nu har du en god grund til at købe ny mobil