URL
Fra : Martin Jensen

Dato : 04-06-08 22:21

Hej NG

For noget tid siden læste jeg noget om at man kunne få en url som
denne www.mitdomæne.dk/side1 til at vise denne url
www.mitdomæne.dk/index.asp?side=1

Hvis i ikke forstår, er det noget med at man kan gemme de lange
"grimme" url'er med mange parametre bag nogle forholdsvist pæne
url'er.

Jeg ved ikke om det har noget med asp at gøre, eller hvad det
hed, men er ret sikker på at jeg læste det her i denne
nyhedsgruppe, så jeg håber at nogen af jer kan hjælpe mig videre.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Stig Johansen

Dato : 04-06-08 22:24

Martin Jensen wrote:

> [...]
> hed, men er ret sikker på at jeg læste det her i denne
> nyhedsgruppe, så jeg håber at nogen af jer kan hjælpe mig videre.

Du tænker nok på mod_rewrite, som er en Apache funktionalitet.
Det kan muligvis også lade sig gøre på IIS hvis man finder - og installerer
- et tilsvarende ISAPI filter.
(NB har kun IIS 5.0, så jeg ved ikke om det kan laves på nyere)

Stig Johansen

Fra : Martin Jensen

Dato : 08-06-08 17:47

Stig Johansen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
> - et tilsvarende ISAPI filter.
> (NB har kun IIS 5.0, så jeg ved ikke om det kan laves på nyere)

Nu er jeg ikke helt skarp her, men er Apache ikke til PHP?

Jeg er ikke rigtigt kommet videre med det, selvom jeg har søgt på alt hvad jeg
kan komme i tanke om. Er der andre der har et bud på hvordan jeg kan løse mit
problem?

Fra : Jørn Andersen

Dato : 08-06-08 20:00

On 04 Jun 2008 21:21:19 GMT, Martin Jensen <har@ingen.dd> wrote:

> [...]
>hed, men er ret sikker på at jeg læste det her i denne
>nyhedsgruppe, så jeg håber at nogen af jer kan hjælpe mig videre.

Du kan prøve at læse:
<url:
http://forums.aspfree.com/code-bank-54/url-rewriting-with-asp-iis-102550.html>
- det er en slags løsning.

Den er ikke uproblematisk, men til gengæld er der noget debat med lidt
henvisninger, som du måske kan blive klogere af.

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj