Søges: Campingplads i Cinque Terre
Fra : Jan Boegh

Dato : 03-06-08 18:56

Er der nogen, der har lyst til at lufte nogle erfaringer?

vh

--
Camping: http://jan.boegh.net/Rejser/Camping/Camping.htm

Fra : Jan Højegaard Jensen

Dato : 04-06-08 08:14

Jeg var i september 2006 på pladsen La Sfinge i DeivaMarina, som ligger ved
Cinque Terre. Det er en udmærket plads, hvorfra der går en privat bus til
jernbanestationen, så man kan køre med toget til byerne i Cinque Terre.

Pladsen er med i ACSI ordningen, så man kan overnatte for en lav pris
udenfor højsæsonen. Det er plads nummer 1223 i ACSI bogen for 2008.

Selve området er fantastisk spændende. Desværre er jeg dårligt gående, så
jeg har kun set det man kan se på en sejltur fra Lerici op langs kysten og
tilbage igen.

Der er også en anden plads: Camping River i Ameglia (plads nummer 1186 i
ACSI 2008) den ligger godt for sejlturen fra Lerici, og der er ikke så langt
til f.eks marmorbruddene i Carara. Denne plads har en "spændende"
tilkørselsvej, så hvis du kører med en cv på mere end 5,50 m. i længden vil
jeg ikke tilråde den.

Mvh
Jan