LinkSys vs P2P problemer...
Fra : Finn Stampe Mikkelse~

Dato : 03-06-08 21:56

Hej

Jeg oplever problemer med min LinkSys router, nr. 2 i rækken nu, når jeg
starter et P2P program op og laver noget fildeling den vej. Jeg kan finde
frem til, at dette er et kendt problem med LinkSys... Taber simpelthen den
trådløse link til alle tilsluttede WiFi enheder og bliver generelt meget
langsom på den trådede forbindelse...

Min router er en WRT54GX V2, så jeg kan tilsyneladende ikke bruge DD-WRT, da
denne ikke understøtter denne model. Sådan læser jeg det i hvert fald..

Kan nogen anbefale en anden router, gerne med noget QoS, i stedet for??

Jeg har overvejet en Cisco 851W, da jeg læser til CCNA for tiden og denne
kunne bruges til eksperimentering der også, men LinkSys er jo en del af
Cisco og jeg er sku ærlig talt bange for at 851w måske lider af samme
problem...

Kan nogen give gode råd her??

Kender nogen evt. et sted hvor en sådan 851w, i fald den ikke har problemet,
kunne købes billigt....

Mvh

Finn Stampe Mikkelsen
++++

Fra : Ukendt

Dato : 03-06-08 23:40

Finn Stampe Mikkelsen wrote:

> Kan nogen give gode råd her??

begræns antallet af åbne session i dit p2p software eller opgradér til
kraftigere udstyr.

Fra : Finn Stampe Mikkelse~

Dato : 04-06-08 07:35

""Claus Albæk (Kbh.)"" <claude@eugina.dk> wrote in message

> begræns antallet af åbne session i dit p2p software eller opgradér til
> kraftigere udstyr.

Jeg har prøvet at begrænse antallet af sessions og det hjælper
tilsyneladende ikke nok. Har også begrænset båndbredden programmet kan
benytte og heller ikke det hjlper, forduden at det negerer ønsket om en
hurtigere linie...

Så ligesom dig er jeg nået til den konklussion at andet udstyr må til,
hvilket jeg mente at have skrevet i det indledende indlæg... Men jeg savner
forslag til udstyr, da jeg næppe kan have været den eneste med det
problem...

Har kig på den Cisco router, men vil gerne høre om nogen har erfaringer med
det...

/Finn

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 04-06-08 08:02

On Tue, 3 Jun 2008 22:55:54 +0200, "Finn Stampe Mikkelsen"
<stampe@city.dk> wrote:

> [...]
> denne kunne bruges til eksperimentering der også, men LinkSys er jo
> en del af Cisco og jeg er sku ærlig talt bange for at 851w måske

Der er *ingen sammenligning* mellem Linksys- og Cisco-produkter. Det
er hverken samme hardware eller software.

Jeg kan se på din IP-adresse, at du har en forbindelse hos Dansk
Bredbånd, og der er mange af de billige, hjemme-orienterede routere
der har problemer med at følge med de hastigheder, man kan få hos
DBnet. Selv en 851 kan have svært ved det (ved små pakkestørrelser),
så jeg vil anbefale dig at se på 871 i stedet eller evt. en ASA.

-A