Ip adresse om til tal?
Fra : sls\(2770\)

Dato : 01-06-08 18:37

Hvordan laver men en ip adresse (dk2.DSRack.dk) om til tal, plejer at bruge
www.myip.dk , men det kan ikke mere.
Er der an anden side man kan gøre det på?

// Sid

Fra : John

Dato : 01-06-08 18:54

"sls(2770)" <sls@FJERNsol.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan laver men en ip adresse (dk2.DSRack.dk) om til tal

Måske her:

http://www.whois.sc/

John

Fra : sls\(2770\)

Dato : 01-06-08 19:07

> "sls(2770)" <sls@FJERNsol.dk> skrev i en meddelelse

> Måske her:
>
> http://www.whois.sc/

Næe, jeg kan ikke rigtig finde noget derinde?

Mvh Sid

Fra : Ukendt

Dato : 01-06-08 19:13

sls(2770) skrev:
> Hvordan laver men en ip adresse (dk2.DSRack.dk) om til tal, plejer at bruge
> www.myip.dk , men det kan ikke mere.
> Er der an anden side man kan gøre det på?
>
> // Sid

Hvad med at pinge URL'en?
"windown-tast"+"R" -> cmd -> ping dk2.DSRack.dk

Prøv evt. http://www.iptools.com/

/Jacob

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 01-06-08 19:37

On Sun, 1 Jun 2008 19:37:11 +0200, "sls\(2770\)" <sls@FJERNsol.dk>
wrote:

>Hvordan laver men en ip adresse (dk2.DSRack.dk) om til tal, plejer at bruge
>www.myip.dk , men det kan ikke mere.
>Er der an anden side man kan gøre det på?

Det enkleste er at hoppe ud på en kommandolinie og ping'e navn'et, så
skal ping nok oversætte til ip-adressen, dvs

ping dk2.DSRack.dk

<mlr>

Fra : sls\(2770\)

Dato : 01-06-08 19:40

Taker for svarene.. Det virker med ping...

Mvh Sid

Fra : ..::JMJ::..

Dato : 05-06-08 15:03

sls(2770) forklarede:
> Taker for svarene.. Det virker med ping...
>
> Mvh Sid

Du kan også bruge "nslookup" i en kommandoprompt, altså:
nslookup dk2.DSRack.dk
så har du IP adressen.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 02-06-08 08:04

sls(2770) wrote:
> Hvordan laver men en ip adresse (dk2.DSRack.dk) om til tal, plejer at bruge

En IP-adresse _er_ tal.

Jesper Poulsen