Mobilt bredbånd i Tyskland
Fra : Jens

Dato : 03-06-08 12:35

Hej NG,

I erkendelse af at roaming priserne stadig er helt horrible når det drejer
sig om datatrafik ønsker jeg 'lokalt' abonnement (prepaid?) til brug ved
rejser og ophold i Tyskland.

Erfaringer og anbefalinger modtages derfor med kyshånd

Det drejer sig udelukkende om datatrafik fra mine PC'er og PDA.

Mvh
Jens

Fra : simon

Dato : 03-06-08 12:59

Jens skrev:
> [...]
>
> Erfaringer og anbefalinger modtages derfor med kyshånd
>
> Det drejer sig udelukkende om datatrafik fra mine PC'er og PDA.

Hej.
Måske noget her hos T-mobile:
http://www.t-mobile.de/tarife/0,10821,17773-_481,00.html

mvh
simon
--
www.erling-simonsen.dk

Fra : Søren Blom

Dato : 03-06-08 14:08

"simon" <nyhed.xxxx@gmail.com> skrev

> Hej.
> Måske noget her hos T-mobile:
> http://www.t-mobile.de/tarife/0,10821,17773-_481,00.html

Det er i hvert fald noget billigere at have med at gøre. T-mobile har
hotspot stor set alle steder, som man frit kan koble sig på hvis man
iforvejen er Internetkunde hos Deutsche Telekom, hvis man ikke lige er kunde
hos T-mobile, så kan man købe sig adgang for længere eller korter perioder,
det er ret nemt at have med at gøre.
Det du gør, at at find et hotspot, får kontakt med det, første gang skal du
så købe dig adgang, der bliver så sendt en mail til dig sekundet efter med
din adgangskode, hvor efter det bare er at koble sig på, når du har brug for
det.
T-mobiles hotspor er meget mere udbygget end hot-spot i Danmark, f.eks. er
alle telefonbokse hotspot, samt på stort set alle motorvejs tankstationer
osv.

--
Venlig Hilsen

Søren Blom
soren@blom.dk
mail med spamfilter besvares ikke

Fra : Jens

Dato : 03-06-08 14:45

Tak for et par gode inputs så vidt

Det er dog ikke så meget en hotspot løsning jeg er på jagt efter, men en
'rigtig mobilløsning' via GSM/UMTS nettet, som fungerer på farten uafhængigt
af hotspots.

Jens

Fra : Søren Blom

Dato : 03-06-08 15:59

"Jens" <news@schoenemann-paul.dk> skrev
> Tak for et par gode inputs så vidt
>
> Det er dog ikke så meget en hotspot løsning jeg er på jagt efter, men en
> 'rigtig mobilløsning' via GSM/UMTS nettet, som fungerer på farten
> uafhængigt af hotspots.

Jamen det kan du nu også godt få, så må du bare lige henvende dig i en
Telekom butik, men dem er der også en hel del af. Har selv et og andet firma
betalt abonnemt som burges sammen med min Backberry, men hvad priserne er
osv. har jeg ingen anelse om.

Fra : Claus E Beyer

Dato : 03-06-08 16:50

"Jens" <news@schoenemann-paul.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> Erfaringer og anbefalinger modtages derfor med kyshånd

> Det drejer sig udelukkende om datatrafik fra mine PC'er og PDA.

http://www.simyo.de/de/informieren/tarif/

Data koster 0,24 EUR/MB, svarende til 1,80 DKK/MB. Det kræver dog vist en
tysk adresse at blive kunde hos simyo.

Claus

Fra : Rainer Schöbe

Dato : 03-06-08 17:07

Hej Jens.

Jens skrev:
> [...]
> rejser og ophold i Tyskland.
>
> Erfaringer og anbefalinger modtages derfor med kyshånd

http://banners.webmasterplan.com/view.asp?ref=194925&site=3655&type=text&tnb=13&js=1

Startpakken koster p.t. EUR 3,- med EUR 3,- taletid, MB-pris er EUR
0,24, men jeg frygter, at simyo kræver en tysk adresse. simyo arbejder
på E-Plus netværket, dvs. uden HSDPA (Turbo 3G), altså kun maksimum 384
kbit/s.

Også interessant er en blau-startpakke på
http://partners.webmasterplan.com/click.asp?ref=194925&site=3764&type=text&tnb=29.
Den kan også købes i forskellige butikker:
http://www.blau.de/app?page=blau%2FDistribution&service=page

I alle tilfælde kan det blive vanskeligt, fordi de fleste kræver en tysk
adresse.

Rainer Schöbe (Germany)
http://www.schoebe.eu/rainer