alsa-source
Fra : John

Dato : 03-06-08 13:21

Jeg skal installere noget software, det kræver så nedenstående.
Men hvordan finder jeg ud af hvor <ALSA_include_directory> egentlig
ligger, eller alternativt, hvilke pakker mangler jeg mon.
Jeg bruger Ubuntu med alle de nyeste opdateringer.
Softwaren er drivere til Sound Blaster X-Fi.
Der fremkommer en hel masse fejl, afsluttende med en "Fejl 2".
Jeg kan poste hele listen med fejl, hvis det er nødvendigt.

./installer --with-alsainc=<ALSA_include_directory>

* ALSA Source Tree

On 2.6 kernels, the location of the ALSA source include directory

is parsed automatically from the running kernel.

If it is not in the standard place, specify the path via

--with-alsainc=<ALSA_include_directory>. ./installer --with-
alsainc=<ALSA_include_directory>

Fra : Jesper Staun Hansen

Dato : 03-06-08 14:49

John wrote:
> [...]
>
> If it is not in the standard place, specify the path via
>
> --with-alsainc=<ALSA_include_directory>. ./installer --with-

OSS4-beta har den bedste understøttelse af X-Fi driverne allerede.
Hvilket X-Fi lydkort vil du have til at virke?

Fra : Jørgen Heesche

Dato : 03-06-08 14:50

John wrote:
> [...]
>
> If it is not in the standard place, specify the path via
>
> --with-alsainc=<ALSA_include_directory>. ./installer --with-

ALSA include source findes sikkert i kernel-source. Dvs. du skal
installere kernel-source.

Jørgen Heesche
mailto:heesche@webspeed.dk

Fra : John

Dato : 03-06-08 15:28

Den Tue, 03 Jun 2008 15:48:38 +0200 skrev Jesper Staun Hansen:

> OSS4-beta har den bedste understøttelse af X-Fi driverne allerede.
> Hvilket X-Fi lydkort vil du have til at virke?

Jeg har et X-Fi Fatal1TY kort, intern version med frontplade internt
også, samt de nyeste drivere fra Creative.
Hvad er OSS4-BETA?