Placering af div bokse
Fra : Jeppe Christensen

Dato : 02-06-08 12:29

Eksempel:

Placerer bokstaverne sig:

Vil gerne have at de placerede sig(hvilket gør af jeg ikke bruger
float left):

A F
B G
C H
D I
E J

Håbe i kan hjælpe

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 02-06-08 12:39

"Jeppe Christensen" <mr.puityNOSPAM@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Vil gerne have at de placerede sig(hvilket gør af jeg ikke bruger
> [...]

Hvorfor ikke bruge float? Så vil de netop gøre som du ønsker.
Hvis sagen så er den at du vil have 2 div'er ved siden af hinanden - og ikke
3- eller flere, kan den klares sådan:

I CSS'en har du så:

div.flyd {
float:left;
}

Noget andet er så at det for mig ser ud som om du egentlig vil bringe
tabulare data, og til det formål er tabeller det bedste. Det er kun til
styring af layoutet at tabeller ikke er egnet. Her bruger man div'er.

Man da jeg jo ikke ved hvad du har i dine divs, kan jeg dog ikke sige det
med sikkerhed.

Min egen tommelfingerregel hedder:
- Brug tabeller der hvor jeg også ville lave en tabel i et
OpenOffice/Word-dokument.
- Brug div'er der hvor jeg ville bruge spalter eller bokse i samme dokument.