mobilbredbånd bindingsperiode ?
Fra : -=Madsen=-

Dato : 03-06-08 18:08

Kan det ha sin rigtighed at der er 6 md bindingsperiode
på mobiltbredbånd fra 3 når man kun skal ha et sim kort..
og ingen hardware ?

Syntes det er groft man er bundet 6 md. hvis man ikke bryder sig om
produktet efter 1 md eller 2

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 03-06-08 19:47

-=Madsen=- skrev:
> [...]
> og ingen hardware ?
>
> Syntes det er groft man er bundet 6 md. hvis man ikke bryder sig om

Rigtigt, men hvis det er de betingelser man accepterer er der nok ikke
så meget at gøre ved det. Man kan lade være.

--
Niels

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 03-06-08 15:30

On 3 Jun., 19:07, "-=Madsen=-" <engelbrech...@gmail.com> wrote:
> [...]
> og ingen hardware ?
>
> Syntes det er groft man er bundet 6 md. hvis man ikke bryder sig om

Comx har netop lanceret mobiltelefoni og mobil bredbånd igennem TDC. I
betingelserne står der aftalen kan opsiges med 30dage, og ingen
binding..

http://www.comx.dk/Render.aspx?PageId=400

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 03-06-08 15:31

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 04-06-08 19:28

>Comx har netop lanceret mobiltelefoni og mobil bredbånd igennem TDC. I
>betingelserne står der aftalen kan opsiges med 30dage, og ingen
>binding..
>
>http://www.comx.dk/Render.aspx?PageId=400

Hvis man bruger sin forbindelse en del til f.eks. netradio m.m. er det meget
væsentligt at være opmærksom på:

"Maksimum 10 GB pr. md. - herefter alm. forbrugsafregning." - altså 7,50 kr.
pr. MB

M1 m.fl. har lignende betingelser, hvor grænsen ved f.eks. Sonofon og 3 kun
er vejledende, og man kan her umiddelbart bruge langt mere uden at blive
kontaktet.

Til OP har du undersøgt om ikke der tilbydes 14 eller 30 dages returret
rundt omkring? Så skulle det vel være muligt at finde ud af om man "bryder
sig om produktet" eller ej?

--
Michael

Fra : -=Madsen=-

Dato : 04-06-08 21:42

<------------>
> Hvis man bruger sin forbindelse en del til f.eks. netradio m.m. er det
> meget væsentligt at være opmærksom på:
>
> "Maksimum 10 GB pr. md. - herefter alm. forbrugsafregning." - altså 7,50
> kr. pr. MB
<--------------->
ikke hos 3 og tdc, men de forbeholder sig ret til at smide dig ud som kunde
hvis du bruger mere end de 10GB, som 3 kalder for "Frit forbrug i Danmark"
men de skriver det ikke koster ekstra, hvis man bruger over ...

problemet er bare at 3 faktisk er ene om noget som virker
http://media.ncom.dk/index.php/video/id=726

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 05-06-08 08:42

> [...]
> hvis du bruger mere end de 10GB, som 3 kalder for "Frit forbrug i Danmark"
> men de skriver det ikke koster ekstra, hvis man bruger over ..

Akkurat som jeg skrev i den del af mit indlæg du klippede væk

> problemet er bare at 3 faktisk er ene om noget som virker
> http://media.ncom.dk/index.php/video/id=726

Nogen steder endnu ja, men det kommer jo helt an på hvor du skal bruge det
henne

--
Michael

Fra : -=Madsen=-

Dato : 05-06-08 23:55

> Akkurat som jeg skrev i den del af mit indlæg du klippede væk
<-------------------->

næ du skrev citat
> [...]

<-------------------->

> Nogen steder endnu ja, men det kommer jo helt an på hvor du skal bruge det
<---------------->
Ville være rart det virker hvor man end er i dk

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 06-06-08 15:42

> næ du skrev citat
> "Maksimum 10 GB pr. md. - herefter alm. forbrugsafregning." - altså 7,50
> kr.
> pr. MB

Inden da har du klippet et link til Comx væk, og efterfølgende har du
klippet væk hvad jeg skrev om Sonofon, 3 m.fl.

--
Michael Kjærsgård
//Gratis billedhosting: http://imageshack.dk

Fra : -=Madsen=-

Dato : 10-06-08 08:04

<-------------------->

> Inden da har du klippet et link til Comx væk, og efterfølgende har du
> klippet væk hvad jeg skrev om Sonofon, 3 m.fl.
<--------------------->
Klipper det væk som jeg ikke svare på (naturligt ik)

Det står i 3 vilkår

Abonnementet inkluderer 10 GB datatrafik pr. måned. Overskrider forbruget 10
GB vil du ikke blive pålagt at betale ekstra, men 3 forbeholder sig retten
til at
spærre eller opsige pågældende abonnement med kort varsel.
Alt forbrug af data i danske netværk er inkluderet i abonnementet uanset om
du er på 3's netværk eller en anden dansk udbyders netværk. Data på
udelandske netværk vil blive faktureret til den

http://privat.3.dk/upload/images/Abonnementer/Vilk%C3%A5r/vilkaar_privat_1.6.pdf?csref=abonvilkaar_persoplys

Fra : BorreBoy

Dato : 04-06-08 05:36

"-=Madsen=-" <engelbrechtdk@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> og ingen hardware ?
>
> Syntes det er groft man er bundet 6 md. hvis man ikke bryder sig om

Det er jo deres valg. Du kan blot vælge en anden udbyder.
Happii og Unotel har kun binding til månedens udgang. Opsiger du f.eks. d.
25. stopper abonnementet d. næstkommende 1.

Fra : -=Madsen=-

Dato : 15-06-08 06:26

ha ha.. har fundet fidusen hos 3
men en løsning som de bare ikke er meget for at sælge..

Jeg oprettede et 3 boost 0 kr pr. md. dog min forbrug 29,- kr. pr. md
6 md binding Hmm.. idioter men er jo kun 6 x 29 kr. så den går..

Her til køber man så en ekstra pakke surf til 79 kr. pr md. som kan opsiges
med 30 dage
pakken er inkl 100 MB data op til 3.2 mbit 2.5 kr pr efter følgende MB men
med prisloft
max 295,-

Så den er jo fin kun 79 kr. pr md, hvis man ikke bruger det eller bruger
under 100MB en md..
det er ret meget bedre end at være tvunget til at betale 299 i 6 md.

Fra : Benny Amorsen

Dato : 15-06-08 11:17

"-=Madsen=-" <engelbrechtdk@gmail.com> writes:

> men med prisloft max 295,-

Hvor ser du det henne? I de betingelser jeg kan finde står der 499.

Hvis bare man kunne købe mobilt bredbånd på et eksisterende sim-kort
hos 3...

/Benny

Fra : -=Madsen=-

Dato : 15-06-08 15:02

<--------------------->

> Hvor ser du det henne? I de betingelser jeg kan finde står der 499.
>
> Hvis bare man kunne købe mobilt bredbånd på et eksisterende sim-kort
> hos 3...
>

> /Benny
<------------------------->
Sorry der var prisloft 299,- pr md.

http://privat.3.dk/Abonnementer/pakker/Rabatpakker/Surf/

Surf pr. måned
MÃ¥nedsabonnement med 30 dages opsigelse
79 kr.
Inkluderet

Ubegrænsede antal opkald og ingen opkaldsafgift med Skype til skypekontakter
Ubegrænset brug af Windows Live Hotmail og Messenger.
100 MB frit dataforbrug*
* Derefter 2,50 kr. per MB, dog højst 299 kr./md. i Danmark og i 3's netværk
i Sverige.

Fra : Benny Amorsen

Dato : 15-06-08 20:42

"-=Madsen=-" <engelbrechtdk@gmail.com> writes:

> * Derefter 2,50 kr. per MB, dog højst 299 kr./md. i Danmark og i 3's
> netværk i Sverige.

Fremragende! Jeg har nu opsagt mit abonnement på mobilt bredbånd via
mobiltelefonen. Det der er potentielt billigere.

Takker!

/Benny

Fra : -=Madsen=-

Dato : 16-06-08 20:02

<--------------------------->

> Fremragende! Jeg har nu opsagt mit abonnement på mobilt bredbånd via
> mobiltelefonen. Det der er potentielt billigere.
<-------------------------->

Glad for at kunne hjælpe..

Sælgeren fortalte mig også de ikke var glade for at sælge denne løsning
og meget hellere ville sælge den anden til fast pris 299,-

Fra : Benny Amorsen

Dato : 17-06-08 08:02

"-=Madsen=-" <engelbrechtdk@gmail.com> writes:

> Sælgeren fortalte mig også de ikke var glade for at sælge denne løsning
> og meget hellere ville sælge den anden til fast pris 299,-

For mig har det været lige omvendt. De har været temmeligt modvillige
mod at sælge mig mobilt bredbånd uden at sælge mig et nyt simkort med
et nyt nummer.

/Benny