Blæsere og strømforsyning
Fra : Rainman

Dato : 03-06-08 07:18

Jeg vil montere to PC-blæsere i min Montana reol, men ved ikke lige
hvilken strømforsyning der er mest velegnet til formålet. Har ikke brug
for en håndfuld ledninger men bare 2 til blæserne og gerne pænt lange da
de to reolsektioner sidder godt 1 meter fra hinanden.

Er det muligt at lave noget temperaturstyring på en enkel måde? Måske
findes der ligefrem kits til dette, men jeg har dog ikke lige kunnet
finde noget.

Fra : Peter.P

Dato : 04-06-08 01:51

On 3 Jun., 08:18, Rainman <rain...@rainman.com> wrote:
> [...]
>
> Er det muligt at lave noget temperaturstyring på en enkel måde? Måske
> findes der ligefrem kits til dette, men jeg har dog ikke lige kunnet

Køb nogle billige kabinetkøleblæser i en computerforretning og brug
feks. en billig strømforsyning fra Harrald Nyborg:
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=5161&Grp=&n=10

Fra : Preben

Dato : 06-06-08 20:04

"Rainman" <rainman@rainman.com> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Er det muligt at lave noget temperaturstyring på en enkel måde? Måske
> findes der ligefrem kits til dette, men jeg har dog ikke lige kunnet finde
Hej
Hvis du kan få det pakket ordentligt ind, kan man få små blæsere til 220v
dvs du slipper for en dum strømforsyning,
men det vil måske være rart med noget strømregulering så støjen kan dæmpes,
ved at skrue ned.
mvh
Preben

Fra : Rainman

Dato : 06-06-08 20:23

Preben wrote:

> [...]
> dvs du slipper for en dum strømforsyning,
> men det vil måske være rart med noget strømregulering så støjen kan dæmpes,

Tak for svarene til jer begge. Det viste sig at jeg havde en blæser
liggende i min PC-rodekasse og - hvilket lykketræf - præcis den
strømforsyning Peter anbefalede! Så det fik jeg til at fungere, og da
laderen kan stilles fra 3V-12V giver dette også en hastighedsregulering.
Så problemet løst her og nu så min PS3 ikke smelter ned inde i et
bette reolrum ;)

Jeg kunne dog ikke finde 230V blæsere. Googlede en del uden held - ved
du hvor disse kan købes?