Orgastisk fødsel?
Fra : Rado

Dato : 02-06-08 09:06

Er ideen om at en fødsel skal være smertefuld blot en myte - en slags
selvopfyldende profeti - og kan oplevelsen rent faktisk vendes til det
stik modsatte?

"All the pathways that are involved in sexual pleasure are in fact
stimulated when birthing a baby and if you can allow yourself to open
in the same way that you open to orgasm the exact same experience is
possible."

http://www.orgasmicbirth.com/

--
Rado

The greatest obstacle to discovery is not ignorance
but the illusion of knowledge.

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 03-06-08 21:35

> Er ideen om at en fødsel skal være smertefuld blot en myte - en slags
> selvopfyldende profeti - og kan oplevelsen rent faktisk vendes til det
> stik modsatte?

Det er jo ikke kun veerne, der gør ondt - faktisk er det som at have krampe
selv om der er pauser i det. Det er også presset på muskler og kød, der skal
udvides ganske meget mere end det sådan lige plejer, der gør ondt, og den
kan jeg ikke lige se hvordan man kan vende til andet end at det gør ondt -
medmindre man altså er mand eller ikke har født.

Mvh Maria

Fra : -= JF =-

Dato : 03-06-08 22:24

Maria Frederiksen skrev:

> medmindre man altså er mand
)

Det er blevet sagt masser af gange, men jeg tror nu at der er noget om
snakken: Hvis det var os mænd der skulle føde børnene, fik hver familie
kun ét barn

Vi har tre unger, og jeg har været med til alle fødslerne - og hver gang
har jeg tænkt at det er vildt imponerende at det overhovedet kan lade
sig gøre at klemme et barn ud, og samtidig blev jeg hver gang imponeret
over at hun kan udholde de smerter - og alligevel være parat til at tage
en tørn til...

Som en kollega engang sagde: Det må være som at skulle skide en håndbold

--
Mvh. John