I pagt med naturen....
Fra : claus b.p.

Dato : 03-06-08 00:08

Man kan utvivlsomt finde mange politisk korrekte grunde til hvorfor man ikke
burde sejle rundt i en motorbåd med 2 store dieselmotorer, men nu har
naturen alligevel fået overtaget; Konstaterede lige at et musvitpar har
bygget rede i det ene udstødningsrør, og nu sidder der 5-7 små fugleunger
derinde og skriger på mad! Heldigvis står båden da på land og afventer at
jeg kommer tilbage fra Singapore om nogle uger. God sommer.

Mvh. Claus

Fra : Steffen Skov

Dato : 03-06-08 13:47

Hej Claus
Kan du ikke sende et billede? Det minder mig om, at for et par år siden
havde en andemor benyttet en tovrulle på broen som rede. Hun havde lagt æg,
og hun ville ikke flyttes. Det er klart dyrene laver indhug i vores områder,
for vi har jow snart totalt overtaget deres.
Hilsen Steffen

Fra : claus b.p.

Dato : 03-06-08 23:20

"Steffen Skov" <XsskovY@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> æg, og hun ville ikke flyttes. Det er klart dyrene laver indhug i vores
> områder, for vi har jow snart totalt overtaget deres.

Ja ænder er ikke altid lige intelligente i deres valg af redested. Jeg
kender et sted hvor det samme andepar gentagne gange har lagt æg og udruget
ællinger i en lukket gårdhave, hvor de ingen chance har for at komme ud fra.
Lade sig indfange for at blive transporteret ud vil de heller ikke.
Resultat: Ællingesteg til skaderne. :((

Jeg har lagt et par billeder på siden: http://moonraker.homepage.dk men det
er ikke nemt at få både apparat og blitz ind i et udstødningsrør, så
det.....

Mvh. Claus

Fra : Steffen Skov

Dato : 04-06-08 15:54

Ænder har ganske deres egen natur. De er mere stædige end fruerne, og lige
så søde
Billederne af musvitterne er fine nok, man kan se at de har det godt. Det
minder mig om da jeg var barn. Vi fik lagt rindende vand ind i huset, så
vandpumpen over brønden i gården blev ikke længere brugt af os. Pumpen stod
nu ikke ubrugt hen ret længe, for snart flyttede et musvit-par ind. De fløj
ind gennem afløbet og byggede reden ovenpå membranen. Det gentog sig hvert
år i de 7 - 8 år pumpen blev stående. Det var en stor fornøjelse for os børn
at stå bag en glasrude og betragte de små adrætte fugle flyve ind og ud af
vores pumpe fra et par meters afstand. Sørgeligt at nutidens børn ikke får
de naturoplevelser. Men vi havde jow heller ikke Ipod og mob.telefon eller
fjernsyn computer m.m..
Jeg bor på 3. sal i århus lige under tagrenden, og jeg var død træt af
duerne, der sidder der og kalder på "Kurrrrd". Nu har jeg fået udryddet
duerne, og så har svaler overtaget domænet, hvilket er rigtigt hyggeligt.
Hilsen Steffen