Navigationshjælp
Fra : Klaus H

Dato : 02-06-08 21:56

Hej med jer.

Hvad kan i anbefale af GPS-udstyr til navigationshjælp på en mindre sejlbåd?
Jeg forventer stadig at holde søkort ombord.

Klaus H

Fra : elquapo@ofir.dk

Dato : 02-06-08 15:27

On 2 Jun., 22:55, "Klaus H" <khv...@6705e.dk> wrote:
> Hej med jer.
>
> Hvad kan i anbefale af GPS-udstyr til navigationshjælp på en mindre sejlbåd?
> Jeg forventer stadig at holde søkort ombord.
>
> Klaus H

På min lille Junker22 har jeg en bærbar Garmin GPS med. De kan
efterhånden fås til 1500kr ca. og kan fungerer fortrinligt sammen med
papir søkort hvor man så kan følge med, eller indtaste waypoints fra.
Dette gjorde jeg første år indtil jeg fik råd til elektroniske søkort
- Bluechart. På den model jeg har, ETrex Venture, kan man også lægge
disse ind på, hvorved den fungerer præcist som en stationær plotter.
Den er også vandtæt og holder snildt til en hel dags sejlads eller
mere på en omgang genopladelige batterier.

Har du ikke behov for plotter funktionen kan du få udemærkede bærbare
GPS'er til omkring 1000,-

Jeg kan også godt lide at jeg kan tage den med mig hjem og når jeg
forlader båden. Jeg har derved aldrig noget af værdi læggende i båden.