Tørfoder - Pris/Kvalitet?
Fra : Nicolai

Dato : 02-06-08 22:18

Vi har lige fået en Golden Retriever - 10 uger gammel...

Vil folket herinde anbefale en god gang tørfoder som er et godt køb til
prisen?

Her som hvalp får den Regal Puppy Bites som vist skulle være godt?, men hvad
med på sigt?

Jeres "bedste køb til prisen" er meget velkommen!

Fra : Anette

Dato : 02-06-08 22:27

Nicolai wrote:
> [...]
> men hvad med på sigt?
>
> Jeres "bedste køb til prisen" er meget velkommen!

Hej
Først til lykke med den lille ny
Jeg kender ikke Regal Puppy bites - men det er der nok andre der gøre.

Da jeg fodrede med tørfoder købte jeg fra www.olivers.dk
Det er gode rene råvarer, uden alle de sædvanlige tilsætningsstoffer, farver
o.s.v
Det er nemt - for det leveres lige til døren og Olivers giver en
superservice - og bedst af alt: Hundene elsker Olivers
Det er ikke det billigste foder, men heller ikke det dyreste.

/ Anette
www.philana.dk

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 02-06-08 23:00

"Anette" <abc@def.es> skrev i en meddelelse

> [...]
> superservice - og bedst af alt: Hundene elsker Olivers
> Det er ikke det billigste foder, men heller ikke det dyreste.

For tiden er mine labber på skrump, det er de faktisk næsten altid og
får derfor Olivers Weight Loss. De har faktisk begge tabt et par kg i løbet
af nogle mdr., det har jeg aldrig set før.
De er tidligere blevet barffodrede, men det var svært for mig at holde dem
slanke på den fodring, og jeg syntes efterhånden også, at det både var for
dyrt og for besværligt - men hundene elskede det

Tillykke med den lille nye golden -

Venlig hilsen, Anelise

Fra : Pwh

Dato : 03-06-08 15:39

A. S. Nielsen, skrev:
> De er tidligere blevet barffodrede, men det var svært for mig at
> holde dem slanke på den fodring, og jeg syntes efterhånden også, at
> det både var for dyrt og for besværligt - men hundene elskede det

Det med at holde dem slanke på barf synes jeg ikke er et problem,
Tyson har faktisk først efter han kom på barf fået sin idealvægt igen.
Det besværlige ligger nok primært i hvor let adgang man har til kød,
for mig er det ikke den stor ulejlighed at købe kød 2 gange mnd
på vej hjem fra arbejde, grøntsagerne (El-Kama) får jeg leveret.
At det er dyrere kan jeg så tilslutte mig, men hvis man gider
tror jeg sagtens det kan gøres billigere end tørkost.

/Jens

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 03-06-08 16:09

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse
..
> At det er dyrere kan jeg så tilslutte mig, men hvis man gider
> tror jeg sagtens det kan gøres billigere end tørkost.

Jeg fodrer billigere med barf, end hvad jeg ville gøre med tørfoder til 3
hunde.
det er lidt hvad man gør det til, og hvordan mulighederne er.
Kattene er dyrere i drift med deres tørkost, end hundene er på barf.

Mvh. Marie

Fra : jopa

Dato : 03-06-08 16:10

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev

> Kattene er dyrere i drift med deres tørkost, end hundene er på barf.

Nu bor du jo heller ikke i Danmark og er nød til at importere

--
Mvh. John
www.web-graphic.dk

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 03-06-08 19:20

"jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev i en meddelelse
> "Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev

> Nu bor du jo heller ikke i Danmark og er nød til at importere

såsåså.... skulle du ikke ud og cykle lidt? (-;

Mvh. Marie

Fra : jopa

Dato : 03-06-08 20:28

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev

> såsåså.... skulle du ikke ud og cykle lidt? (-;

Jo da jeg cykler med klubben 2 gange om ugen og skal om en måned 16 dage til
Alperne og cykle.
Har også tænkt mig at komme over til dig og cykle men der er vel ingen
bakker der ?
Har aldrig været der.

--
Mvh. John
www.web-graphic.dk

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 03-06-08 20:36

> [...]
> til Alperne og cykle.
> Har også tænkt mig at komme over til dig og cykle men der er vel ingen

Bakker?? jo da, her er masser af lede bakker, så kom du bare (-;
Du skal da være velkommen!

Mvh. Marie

Fra : jopa

Dato : 03-06-08 20:47

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev

> Bakker?? jo da, her er masser af lede bakker, så kom du bare (-;
> Du skal da være velkommen!

Ok undskyld mit ukendskab.
Man kan vel klare øen på en dagstur hvis ellers vejene er gode.

Nu bliver det sgu da helt OT men det var Jens der startede

--
Mvh. John
www.web-graphic.dk

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 04-06-08 05:59

> "Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev

> Ok undskyld mit ukendskab.

Ja det må du da nok sige.. (-;

> Man kan vel klare øen på en dagstur hvis ellers vejene er gode.

Det kan du sikkert..

> Nu bliver det sgu da helt OT men det var Jens der startede

Selvfølgelig, Tove er her ikke pt. så må det jo være Jens.

Mvh. Marie

Fra : Tove Krieger

Dato : 04-06-08 10:15

skrev i en meddelelse news:g257dk$2h97$1@newsbin.cybercity.dk

> Selvfølgelig, Tove er her ikke pt. så må det jo være Jens.
>>

> Mvh. Marie

LOL Nej jeg var først oppe kl. 8, men der var jo heller ikke ét
ord om "'det forbudte dyr", for så er Jens der som en mis (undskyld)

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 04-06-08 10:21

> LOL Nej jeg var først oppe kl. 8, men der var jo heller ikke ét ord om
> "'det forbudte dyr", for så er Jens der som en mis (undskyld)

Du er da en sovetryne, Tove!
kl.8 var jeg da ude med første hold hunde, efter at have smidt en horde af
unger af på skolen..
((-;

Mvh. Marie

Fra : Tove Krieger

Dato : 04-06-08 10:42

skrev i en meddelelse news:g25moh$2mh3$1@newsbin.cybercity.dk

> Du er da en sovetryne, Tove!
> kl.8 var jeg da ude med første hold hunde, efter at have smidt en
> horde af unger af på skolen..
> ((-;
>
> Mvh. Marie

Den tid er skam et overstået kapitel for mig. Jeg har ingen hund
mere, og mine børn har ikke gået i skole i rigtig mange år. Det har
trods alt sine fordele at være pensionist.

Fra : Ukendt

Dato : 04-06-08 19:01

On Wed, 4 Jun 2008 11:20:34 +0200, "Torben og Marie-louise Ager"
<dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote:

>"Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> skrev i en meddelelse

>Du er da en sovetryne, Tove!
>kl.8 var jeg da ude med første hold hunde, efter at have smidt en horde af
>unger af på skolen..
>((-;

Luftede 4 hunde kl 06.15 ) Så bliver de fodret, jeg får min
morgenkaffe - og smutter ud af døren. Så kan de gå op og sove lidt hos
mor )
--
To biler og tre hunde.
http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka

Fra : Pwh

Dato : 03-06-08 16:36

Torben og Marie-louise Ager, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse
> .
>
> Jeg fodrer billigere med barf, end hvad jeg ville gøre med tørfoder
> til 3 hunde.

Du står jo også og snitter kallun selv, bwadr

> det er lidt hvad man gør det til, og hvordan mulighederne er.

Precis, er man lidt kreativ og gider bruge tiden er jeg sikker på
at man kan barfe optimalt for en billig penge.
Da jeg fra naturens side er en doven hund må jeg betale ved kasse 1

> Kattene er dyrere i drift med deres tørkost, end hundene er på barf.

Katte burde være selvforsynende

/Jens

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 03-06-08 19:23

> Du står jo også og snitter kallun selv, bwadr

Jeps, kedelig tjans, men super friske kvalivarer.
skal i morgen hakke 8 komaver, 10 + lammemaver, et utal af hjerter og lever.
får en kæmpe ladning hjem af diverse lamme og kalveben, så fryserne kommer
på overarbejde.. og mig med..

> Katte burde være selvforsynende

jeps. det burde de, dovne dyr! (-;

Mvh. Marie

Fra : Nicolai

Dato : 02-06-08 23:00

> Først til lykke med den lille ny
Tark :)

> [...]
> superservice - og bedst af alt: Hundene elsker Olivers
> Det er ikke det billigste foder, men heller ikke det dyreste.

Tak for bud, men det er faktisk samme priser som
http://www.regalpetfoods.dk/pl/Puppy_Large_Breed_Turkey_54.aspx så det er
ikke helt nok til at skifte

Forslag er velkomne :)

Fra : lh

Dato : 03-06-08 04:41

"Nicolai" <spam2005@nifo.dk> skrev i en meddelelse
> Tark :)

> Tak for bud, men det er faktisk samme priser som
> [...]

Jeg bruger Royal Canin til mig - jeg har ikke lige brugt tid på at
sammenligne priser. Det er et lightprodukt hun får da vi lige skal passe
lidt på vægten.Olivers har jeg ikke gode erfaring med da jeg syntes pelsen
ikke var pæn i den periode den blev fodret med det og hun var nu heller ikke
så vild med foderet. Royal Canin spiser hun med velbehag.
Mine katte bliver også fodret med Royal Canin og har flotte pelse.

lh

Fra : jopa

Dato : 03-06-08 09:52

"Nicolai" <spam2005@nifo.dk> skrev

> Her som hvalp får den Regal Puppy Bites som vist skulle være godt?, men
> hvad med på sigt?
>
> Jeres "bedste køb til prisen" er meget velkommen!

Der findes kun 2 kvalivarer og det er Olivers og Henne Pet food.
Begge i prisklasse 3-400 pr 15 kg leveret ved døren.

Det er med hunde som med biler der skal kvalitetsbrændstof i begge

--
Mvh. John
www.web-graphic.dk

Fra : Nicolai

Dato : 03-06-08 15:18

> Der findes kun 2 kvalivarer og det er Olivers og Henne Pet food.

No offence, men det lyder som en tynd tynd udtalelse

Fra : jopa

Dato : 03-06-08 15:25

"Nicolai" <spam2005@nifo.dk> skrev

> No offence, men det lyder som en tynd tynd udtalelse

Ja men det er så sandt så sandt

I de hundekredse jeg er kommet i en menneskealder er det de mest udbredte
Her taler jeg om brugshunde.

--
Mvh. John
www.web-graphic.dk

Fra : Lene Nielsen

Dato : 03-06-08 03:03

On 2 Jun., 23:17, "Nicolai" <spam2...@nifo.dk> wrote:
> [...]
> med på sigt?
>
> Jeres "bedste køb til prisen" er meget velkommen!

Jeg har brugt Regal Adult Bites i et par år og er meget tilfreds med
det. Jeg køber samtidig Adult Lean Bites til min brors labrador, og de
er også meget glade for det. Som opdrætter med mulighed for at købe
større portioner får jeg det selvfølgelig til en anden pris, den er
jeg også vældig tilfreds med, men jeg tror ikke prisforskellen på de
forskellige kvalitetsfodermærker er særlig stor, så det er mere et
spørgsmål om hvad ens hund trives på.

VH Lene

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 03-06-08 10:10

"Nicolai" <spam2005@nifo.dk> skrev i en meddelelse
> Vi har lige fået en Golden Retriever - 10 uger gammel...

Tillykke!

> Vil folket herinde anbefale en god gang tørfoder som er et godt køb til
> prisen?

Hmmm... mange folk er desværre gift med deres foder forstået på den måde at
de har "låst sig selv fast" på et bestemt mærke og brænder så meget for det
at de næsten hopper på tungen for at få andre til at bruge det! Fakta er dog
at der findes mange gode produkter og hvor noget passer bedst til den ene
hund, vil noget andet passe bedre til den anden hund. Selv bruger jeg 2
forskellige mærker her hjemme, da min gamle tæve trives bedst på det ene og
de to unge bedst på noget andet.

Jeg må helt ærligt indrømme at det bedste til prisen er det mine hunde
trives bedst på, om der så står det ene eller det andet på posen og om det
så koster 300 kroner for 20 kg. eller 500 kr. for 12 kg.

Hvis din hund trives på det den får nu, så er der ingen grund til at skifte.
Trives den ikke, så må du prøve dig frem, men pas på de billige mærker, for
eksempelvis kilden til proteiner er baseret på billigste dagspris og
varierer derfor ofte, desuden er de ofte proppede med bi-produkter... Mange
siger "jammen min hund er helt vild med det billige fra Aldi" - Jaja, det er
meget fint, mine børn er helt vild med slik, men det betyder jo ikke at det
er godt at vokse op på!

Kig på hundens pelskvalitet, kig på hvor meget der kommer ud, sidestillet
med hvad der kommer ind, kig på konsitensen af det der kommer ud... Det er
meget gode pejle.redskaber for om hunden trives på sit foder.

Hvis der kun var éet produkt der var godt ville det være det eneste der blev
solgt, så uanset hvad folk hyler om de forskellige produkter (man kan nemlig
sætte en finger på alt, hvis bare man leder længe nok) så er det dig og din
hund der skal bruge det og dig der kan se om den trives på det.

> Jeres "bedste køb til prisen" er meget velkommen!

For nu lige at svare på det er mit "bedste køb til prisen" så absolut
Flatazor, -der køber jeg 6 x 20 kg. for lige over 2000 kroner, men det er
kuin den ene af mine der får det og det er ikke nødvendigvis det foder der
er bedst for din hund.

MvH
R. Ilsøe
http://www.rinnie.dk

Fra : Hm

Dato : 03-06-08 14:44

Hej, hvis din hund trives på det den får nu, så ville jeg blive ved det,
det er jo ikke en formue der er at spare på de forskellige kvalitets foder,
det vigtigste er trivsel.

Hvor jeg hentede min brugte de Eubakuba eller Bosch ( har altid syntes det
var et skod foder)
Prøvede Olivers - fik tynd mave.

Med royal canin trives hun og maven kom i orden.

Hanne med en schæfer tæve

Fra : Pwh

Dato : 03-06-08 15:33

Rinnie Ilsøe, skrev:
> ... Mange siger "jammen min hund er helt
> vild med det billige fra Aldi" - Jaja, det er meget fint, mine børn
> er helt vild med slik, men det betyder jo ikke at det er godt at
> vokse op på!

Nu kunne nogen måske værer så frække at sige at den udtalelse
passer på alt tørfoder

/Jens

Fra : jopa

Dato : 03-06-08 15:58

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Nu kunne nogen måske værer så frække at sige at den udtalelse
> passer på alt tørfoder

Tror ikke den diskution er værd at tage en gang mere

Der var tilbud på en stor pose kyllinge stykker i Quickly i dag så Milo fik
en halv pose og resten i morgen

--
Mvh. John
www.web-graphic.dk

Fra : Pwh

Dato : 03-06-08 16:40

jopa, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Tror ikke den diskution er værd at tage en gang mere

Jeg skrev det ellers slet ikke for at provokerer

> Der var tilbud på en stor pose kyllinge stykker i Quickly i dag så
> Milo fik en halv pose og resten i morgen

Kylling er ellers blevet ½-dyrt.
Tidligere kunne jeg tit købe 2 kg kyllingelår i netto for 25kr,
på det tidpunkt åd mine hunde en hel del kyllingelår

/Jens (hvis hunde skal have kallun/okse til aftensmad)

Fra : jopa

Dato : 03-06-08 16:48

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Kylling er ellers blevet ½-dyrt.

Alt mad er steget voldsomt så folks lønstigninger bliver ædt op i
dagligdagskøb samt bensin.

ps hushandel/salg osv opdatering ?

--
Mvh. John
www.web-graphic.dk

Fra : Pwh

Dato : 03-06-08 17:27

jopa, skrev:

> ps hushandel/salg osv opdatering ?

Hytten skulle i nærmeste fremtid blive sat til salg hos EDC,
fik taget billeder sidste uge, så nu skal de bare lige brygge
en rekvalme sammen
Jeg er dog ikke for optimistisk, det er onde tider mht hushandel

/Jens

Fra : jopa

Dato : 03-06-08 17:33

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev
> [...]
> en rekvalme sammen
> Jeg er dog ikke for optimistisk, det er onde tider mht hushandel

Ja ok priserne er for nedafgående, men det samme gør sig vel gældende for
det du så køber.
Held og lykke med det.

--
Mvh. John
www.web-graphic.dk

Fra : Pwh

Dato : 03-06-08 18:29

jopa, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev
>
> Ja ok priserne er for nedafgående, men det samme gør sig vel gældende
> for det du så køber.

Det hjælper bare ikke ret meget hvis det er i % man regner,
da det er huse til ca det halve i værdi af mit eget jeg kigger på.
Helt galt kan det dog ikke gå, jeg gav for 11 år siden 850.000kr
og det bliver sat til salg for 2.500.000kr, så lidt kan jeg da slå af
da jeg ikke har været så tåbelig at tage yderlige lån i det.

> Held og lykke med det.

Takker.

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 03-06-08 20:14

> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Alt mad er steget voldsomt så folks lønstigninger bliver ædt op i
> dagligdagskøb samt bensin.
>
> ps hushandel/salg osv opdatering ?

Uha, tal ikke om det. Fik et chock i går, da jeg læste om de
særdeles mange procent kød stiger. Så må både firbenede og tobenede
tage nogle kødløse dage. Eller også må man overveje at blive
vegetar, eller tage nogle fastedage. Det kan da være at det er en
fin slankekur.

Fra : Pwh

Dato : 04-06-08 05:09

Tove Krieger, skrev:

> [...]
> tage nogle kødløse dage. Eller også må man overveje at blive
> vegetar, eller tage nogle fastedage. Det kan da være at det er en

Du mener altså at John og Milo trænger til en slankekur

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 04-06-08 10:16

> Du mener altså at John og Milo trænger til en slankekur
>
> /Jens

Jeg mener ikke noget som helst. Jeg konstaterede bare et faktum.

Fra : jopa

Dato : 04-06-08 11:35

"Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> skrev

> Jeg mener ikke noget som helst. Jeg konstaterede bare et faktum.

Faktum er at jeg er på den forkerte side af 80 kg og Milo ca 50+ kg som
passer til hans højde.
Jeg smider 10 kg i løbet af sommeren

--
Mvh. John
www.web-graphic.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 04-06-08 18:48

> "Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> skrev

> Faktum er at jeg er på den forkerte side af 80 kg og Milo ca 50+
> kg som passer til hans højde.
> Jeg smider 10 kg i løbet af sommeren

Jeg tror, at jeres vægt er meget passende til jer, men det var nu
heller ikke lige det jeg mente. Det var prisernes himmelflugt jeg
kaldte et faktum. Jeg vejer vist heller ikke for meget, jeg er bare
ikke høj nok.

Fra : Pwh

Dato : 04-06-08 18:55

Tove Krieger, skrev:

> Jeg tror, at jeres vægt er meget passende til jer, men det var nu
> heller ikke lige det jeg mente.

Jo det var

/Jens (som synes at Tove er lidt grov)

Fra : Tove Krieger

Dato : 04-06-08 21:00

> Jo det var
>
> /Jens (som synes at Tove er lidt grov)

Så så bette Jens. Kan du så være ordentlig.

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 11-07-08 18:16

jopa formulerede spørgsmålet:
> "Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> skrev

> Faktum er at jeg er på den forkerte side af 80 kg......

_UNDER_ 80kg, der er ikke meget mand i dig
Kai

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 11-07-08 18:15

Tove Krieger tastede følgende:
> [...]
> Eller også må man overveje at blive vegetar, eller tage nogle fastedage. Det

Tove, den slags er kun noget som kvinder tænker i, ikke mænd og (andre)
dyr
Kai

Fra : Tove Krieger

Dato : 11-07-08 20:02

"Fister Løgsovs" <None@invalid.za> skrev i en meddelelse
> Tove Krieger tastede følgende:

> Tove, den slags er kun noget som kvinder tænker i, ikke mænd og
> (andre) dyr
> Kai

Næh. Det kan du måske nok have ret i. Det er jo også os der for det
meste køber ind, og jeg kan godt få myrekryb når jeg ser hvordan
madpriserne kører derudaf. Heldigvis har vi da for meste altid været
prisbevidste, men når vi får lyst til noget særligt så køber vi det
altså også uanset prisen. Man lever jo kun én gang.

Fra : Kasper

Dato : 03-06-08 21:09

"Nicolai" <spam2005@nifo.dk> wrote in message
> [...]
> hvad med på sigt?
>
> Jeres "bedste køb til prisen" er meget velkommen!

Hej,

Vores sorte lab har altid fået proformance, først noget hvalpeværk og siden
denne her:

PROFORMANCE
Active Adult
Komplet og afbalanceret ernæring, til voksne hunde, med et normalt til højt
aktivitetsniveu. Med Glucosamin og Chondroitin for sundere led og brusk.
Protein 26% / Fedt 18%
Vejl. uds.: kr. 378,-
Vægt pr. sæk: 15 kg
Prisn er leveret...

Når vi har været til dyrlæge iagtager de altid hans flotte pels og spørger
hvad han får at spise (måske i håb om vi siger dyrlægernes eget mad
mærke)...

Jeg syntes dog også man skal snakke om hvor meget ens hund får af maden hver
dag, for hvis der skal dobbelt så meget til hjælper det ikke det er
billigt...

Vores hund får 2*180gram hver dag, og han bliver ved med at være slank, men
han er også en meget aktiv hund på 2 år

Kasper